تیمی که می خواهد قهرمان شود باید از مانع سخت عبور کند

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي پرسپوليس گفت: آنهايي كه به تماشاگران خط و خطوط مي‌دهند و منافع خودشان را مي‌بييند از پيروزي‌هاي ما ناراحت مي‌شوند.

 

به گزارش مرجع خبری و به نقل از فارس علي دايي پس از تمرين امروز در خصوص بازي مقابل سپاهان، حمايت هواداران پرسپوليس، وضعيتش براي فصل آينده و بازي مقابل فولاد خوزستان صحبت كرد.

 

* ابتدا درباره بازي روز گذشته با سپاهان صحبت كنيد.

با توجه به اينكه بازي حذفي بود و بچه‌ها با يكديگر يكدل شده بودند مي‌خواستيم مقابل سپاهان تحت هر شرايطي برنده باشيم. بازي مقابل سپاهان هميشه شرايط خاص خودش را دارد. ما روي اين تيم برنامه ريزي كرده‌ بوديم تا نقاط ضعف آنها را شناسايي و از اين طريق به آنها ضربه وارد كنيم و نقاط قوت آنها را از بين ببريم.

* تمرينات هفته گذشته تا حدودي نشان مي‌داد كه دوست داريد از راه زميني به سپاهان ضربه بزنيد؟

 

ما از سپاهان شناخت خوبي پيدا كرده بوديم. شما اگر ببينيد من چند طرح تاكتيكي به تيم خودم داده بودم و برخي از بازيكنان را مدام جا به جا مي‌كردم و خدا را شكر تمام اين موارد جواب داد. روز گذشته به آن چيزي كه مي‌خواستيم رسيديم.

* فكر مي‌كنيد در وقت قانوني مي‌توانستيد سپاهان را شكست دهيد؟

بله، مي‌توانستيم بازي را زودتر تمام كنيم اما خواست خدا بود تا در ضربات پنالتي برنده باشيم. خدا را شكر مي‌كنم كه به اين نتيجه خوب رسيديم.

* برخي‌ها تصور مي‌كردند سپاهان مقابل شما با تمام قوا حاضر نشود.

مطمئن باشيد سپاهان آمده بود تا ما را شكست دهد و در جام حذفي قهرمان شود. آنها با تمام قوا به ديدار ما آمدند و با نفرات اصلي بازي كردند. به نظر من همين مورد كمك كرد تا جذابيت بازي بيشتر شود و يك بازي خيلي خوب را از هر دو تيم ببينيم.

* در بازي ياد ناصر حجازي بارها گرامي داشته شد. نظر شما در اين باره چيست؟

من خودم را هميشه مديون ناصر حجازي مي‌دانم. اين حرف الان من نيست، حرف هميشگي علي دايي است. ناصر خان بر گردن من حق‌ بزرگي دارد. شايد تا الان نگفته باشم اما وقتي مي‌خواستم به سايپا بروم و قبول مسئوليت كنم به ناصر خان زنگ زدم و از ايشان راهنمايي گرفتم. رابطه من با حجازي هميشه دو طرفه بود و مديون ايشان هميشه هستم.

* آتيلا حجازي هم به ورزشگاه آزادي آمده بود.

بله، متوجه شدم. من ممنون آتيلا هستم كه بزرگواري كرد. آتيلا با اينكه استقلالي بود اما ديروز آمد تا به پرسپوليس انرژي بدهد. باز هم از آتيلا و تمام پيشكسوتان پرسپوليس كه ديروز آمدند و ما را حمايت كردند تقدير و تشكر مي‌كنم.

* سرمربي سپاهان معتقد بود بيشتر دقايق بازي دست آنها بود. نظر شما چيست؟

من براي نظرات قلعه نويي احترام قائل هستم. ايشان نظر خودش را دارد و من هم نظر خودم را دارم. به نظرم در 10 دقيقه اول بازي بد بوديم و سپاهان سوار بازي بود اما 75 تا 80 دقيقه پرسپوليس سوار بازي شد و مي‌توانستيم در 90 دقيقه كار را تمام كنيم.

* موقعيت كدام بيشتر بود؟

شما برويد فيلم بازي را نگاه كنيد كه كدام تيم موقعيت بيشتري داشت. آنها موقعيت داشتند اما در چارچوب ما خطري ايجاد نكردند. متاسفانه ما در زدن ضربات بي‌دقت بوديم اما در وقت‌هاي تلف شده كامل سوار بازي بوديم و در زمين سپاهان خيمه زديم. آنها كار خاصي انجام ندادند.

* درباره حضور پرشمار تماشاگران چه صحبتي داريد؟

هميشه گفته‌ام امثال من مديون اين هوادران هستيم. اگر اين هواداران تحريك نشوند و اگر به سمت و سوي ديگر سوق داده نشوند مطمئن باشيد هميشه عاشق پرسپوليس مي‌مانند. هوادار دوست دارد پرسپوليس ببرد، نه اينكه ببازد. به نظر من تنها كساني كه از اين موضوع سود مي‌برند برخي‌ها هستند.

* منظورتان چه كساني است؟

افرادي سودجويي كه دنبال استفاده ابزاري هستند، آنهايي كه مي‌آيند و خط و خطوط مي‌دهند و منافع خودشان را مي‌بييند نه منافع پرسپوليس را. مگر من “دو زار ” كف دست هوادار گذاشته‌ام كه بيايد من را تشويق كند؟ ببخشيد؛ هوادار چه چيزي‌ عايد‌ش مي‌شود تا تشويق كند؛ فقط عشق، علاقه به پرسپوليس. هواداران واقعي پرسپوليس از لحاظ معنوي روز گذشته سنگ تمام گذاشتند و من باز هم از تك تك آنها تشكر مي‌كنم. هوادار پرسپوليس وقتي پيروز مي‌شود، لذت مي‌برد. اين ارزشمند است.

* چرا هواداران پرسپوليس هميشه مثل روز گذشته نيستند. يعني هميشه به آنها خط مي‌دهند؟

با اين هوادار اگر كار شود و درست صحبت شود مشكلي پيش نمي‌آيد. ببنيد ديروز هوادار يك فحش داد؟ من نشنيدم شما شنيديد؟ 80 هزار نفر به استاديوم آزادي بيايند و بدون اينكه فحشي شنيده شوند بروند؛ اين خيلي خوب است. 120 دقيقه تيم خود را تشويق كردند. همين‌ها باعث مي‌شود فردا تمام خانواده‌ها اجازه بدهند جگرگوشه‌هايشان و فرزندانشان به ورزشگاه بيايند و در چنين جوي بازي پرسپوليس را تماشا كنند. اين مسائل در فوتبال مي‌ماند. من هميشه اين حرف را مي‌زنم كه بايد اين بستر‌ها آماده شود. خيلي از مسائل است كه من الان در مورد آنها صحبت نمي‌كنم تا بعدا.

* قضاوت تركي را چگونه ديديد؟

 

در بعضي مواقع من به قضاوت تركي اعتراض داشتم مخصوصا پنالتي كه روي محمد نوري انجام شد كه گرفته نشد. به نظرم در وقت اضافه هم محمد نوري را زدند و مي‌توانست پنالتي باشد. البته در 2 و 3 صحنه هم به نفع سپاهان پشت 18 قدم سوت زد كه من اعتراض داشتم مخصوصا در اواخر نيمه اول ابراهيم شكوري خطايي انجام نداد اما داور گرفت. باز هم اين مسائل را به كارشناسان مي‌سپاريم كه نظر بدهند. خدا را شكر مي‌كنم كه اشتباهات باعث نشد تيم ما ضرر ببيند.

* پوشيدن لباس‌ها با عكس ناصر حجازي با شما هماهنگ شده بود؟

 

مطمئن باشيد همين طور است. ناصر خان اسطوره نه تنها من بلكه تمام بازيكنان پرسپوليس است. مگر مي‌شود يك ملت، ناصر خان را دوست داشته باشد اما بچه‌هاي من حجازي را دوست نداشته باشند؟ كاري كه توسط بچه‌هاي ما انجام شد از اعماق وجودشان و به خاطر دوست داشتن ناصر خان بود. اميدوارم روحش شاد باشد.

 

* برخي از هواداران پس از بازي روز گذشته از كاشاني خواستند با شما تمديد قرارداد شود. نظر شما چيست؟

 

خواهش مي‌كنم راجع به اين مسائل فعلا صحبت نكنيد. من بايد فقط به بازي روز پنجشنبه با فولاد فكر كنم چون بازي بسيار مهمي در پيش داريم.

* در بازي مقابل فولاد انديشه‌هاي جلالي براي شما خطرناك‌تر است يا آب و هواي اهواز؟

همه اينها دست به دست همه مي‌دهد تا ما يك بازي سخت در اهواز داشته باشيم اما تيمي كه مي‌خواهد قهرمان شود بايد از اين مانع عبور كند. تمام سعي خودمان را مي‌كنيم در اين چند روز باقي مانده بچه‌ها را به شادابي لازم برسانيم و بتوانيم روز پنجشنبه در اهواز با يك بازي خوب و منطقي و با برد به تهران برگرديم.

 

* برايتان مهم است كه در فينال با كدام تيم رقابت كنيد؟

اجازه بدهيد اهواز را رد كنيم، بعد در مورد بازي‌هاي آينده صحبت مي‌كنم. فعلا تمام تمركزم روي بازي مقابل فولاد خوزستان است.

 

* و سؤال آخر اينكه، اين طور به نظر مي‌رسد مديران غير ورزشي وارد ورزش شدند و به همين دليل با افراد ورزشي به مشكل برخوردند به نظر شما دلايل اين موضوع چيست؟

من حرف شما را قبول ندارم، همه مديران به اين صورت نيستند. مصداق بارز برخورد واعظ آشتياني مديرعامل سابق استقلال با سرمربي آن زمان اين تيم است كه با وجود اختلاف سليقه تا لحظه آخر كاملا در ظاهر و خفا از سرمربي خود حمايت كرد و در پايان فصل با قهرماني هر دو نفر از يكديگر جدا شدند. نمونه‌هاي ديگر هم هست مثل ساكت در سپاهان و كوشا در سايپا. شايد اينها افراد غير ورزشي بودند اما حرفه‌اي عمل كردند و مي‌بينيد تا چه انداز موفق هستد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)