با آنها دور يك ميز نمي‌نشينم؛ بايد هيئت مديره تشكيل شود / با مردم صادق باشید

  
مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي گفت: برخي آقايان اعلام كردند ماموريتشان تمام شده و مي‌خواهند به آموزش‌وپرورش برگردند، اما اين‌طور نشد و من هم با آنها كاري ندارم.

 

علي دايي بعد از اينكه برنامه‌هاي خود را براي فصل جديد ليگ برتر به مسئولان باشگاه پرسپوليس داد، همراه با خانواده‌اش به اسپانيا و آلمان سفر كرد.

 

آقاي دايي! چرا با توجه به اتفاقات قبلي به باشگاه پرسپوليس برنامه داديد؟
من حرف‌هايم را قبلا گفته‌ام اما باور كنيد دليل اصلي‌ اين كارم اين بود كه نتوانستم به مردم نه بگويم، به همين دليل تصميم گرفتم برنامه‌هايم را ارائه كنم. نقش مردم و برخي از دوستان در اين تصميم بسيار دخيل بود.

 

روز گذشته باشگاه پرسپوليس اعلام كرد، گزينه‌هاي مدنظر امروز بايد در باشگاه حضور يابند و درباره برنامه‌هايشان صحبت كنند.


ببينيد اينها يكسري اتفاقاتي است كه خود آقايان برنامه‌ريزي مي‌كنند. من برنامه‌هايم را به طور كامل و شفاف به مسئولان باشگاه پرسپوليس ارائه كرده‌ام.

 

منظورتان چيست؟
بسيار واضح است، در حالي كه آقايان مي‌دانند من در ايران نيستم و رسانه‌ها و خيلي از خبرگزاري‌ها و سايت‌ها خبر مسافرت مرا منتشر كرده‌اند، چطور بايد امروز به باشگاه بروم و از برنامه‌هايم دفاع كنم؟! همه مي‌دانند كه دايي در ايران نيست، پس چطور آقايان مي‌گويند كه امروز بعد از ظهر باشگاه بروم؟

 

بنابراين نمي‌توانيد امروز خود را به تهران رسانده و در باشگاه حاضر شويد؟
اصلا بحث اصلي حضور يا عدم حضورم در باشگاه نيست و من دوباره بايد بگويم كه آقايان با مردم رو راست حرف بزنيد و به دنبال حاشيه نروند. آقايان چرا با مردم يك رو و شفاف حرف نمي زنيد؟
بازهم مي گويم همه مي دانند من ايران نيستم، اما آقايان من را به باشگاه دعوت كرده اند. نمي دانم حالا كه من برنامه هايم را داده ام اينها دنبال چه چيزي هستند و اهدافشان چيست؟

 

شما در كنار چند گزينه ديگر نامزد مربيگري براي پرسپوليس هستيد، بنابراين شايد مسئولان دوست دارند كه همه نامزدها به صورت برابر از برنامه هايشان دفاع كنند؟
اين را به مردم و هواداران پرسپوليس مي گويم كه بدانند گناه من و خانواده ام چيست؟ همه مي دانند در فصلي كه پشت سر گذاشتيم به دليل فاصله نزديك بازي ها و حضور در 3 جام و فشارهايي كه برروي من و بازيكنانم و هواداران بود حتي در ايام عيد هم تمرين كرديم، حالا از شما مي پرسم آيا من نمي توانم چند روز را در كنار خانواده ام به انجام كارهاي شخصي و استراحت بپردازم؟ قضاوت در اين زمينه را به مردم مي سپارم تا راحت تر تصميم گيري كنند.

 

شايد اين استباط وجود داشته باشد كه با دوري شما، براي بستن تيم جديد و جذب نفرات، پرسپوليس لطمه بخورد؟
اينطور نيست، اگر من برنامه داده ام فكر همه چيز را كرده ام و مطمئن باشيد مي دانم دارم چه كار هايي انجام مي دهم، البته همه بايد بدانند كه آقايان به من 24 خرداد نامه داده اند و اعلام كرده اند 25خرداد برنامه هايت را به باشگاه بده، من از شما مي پرسم اين جاي سوال ندارد؟ آيا براي گرفتن برنامه فقط يك روز به مربي فرصت مي دهند؟


اطلاع داريد كه از طريق كميته فني سرمربي پرسپوليس انتخاب خواهد شد؟
براي تمام بزرگان پرسپوليس احترام خاصي قائل هستم و دست تك تك آنها را مي بوسم كه در بازي نهايي جام حذفي با حضورشان در ورزشگاه قوت قلب دايي،‌ بازيكنان و حتي هواداران ما بودند، اما آقايان بگوييد دنبال چه چيزي هستند؟ چطور اين روزها يادشان افتاده كه كميته فني تشكيل دهند؟ چرا پاي كساني را وسط مي كشند تا پشت آنها پنهان شوند؟ چرا كميته فني را به مردم و رسانه ها معرفي نمي كنيد تا نظراتشان را بدهند؟ شايد بعد از اين حرف هاي من اين كار را بكنند. آقايان اعلام كرده اند امروز جلسه فني براي تشريح برنامه است، اما چرا نمي گويند اين جلسه با حضور چه كساني برگزار خواهد شد؟

 

انتقادهاي شما از آن سوي مرزهاي ايران فقط به همين موارد ختم مي شود؟
خير، من حرف هاي ديگري هم دارم. من ساعت 15 روز بيست و پنجم خرداد برنامه هايم را از طريق نماينده تام الاختيارم به آقايان و باشگاه دادم. آيا بايد 3 روز طول بكشد تا جواب نامه من را بدهند؟ برنامه نوشتن و فكر كردن سخت است و يا خواندن برنامه؟ من يك روز مهلت داشتم برنامه بنويسم و بدهم، آقايان 3 روز وقت داشتند برنامه را بخوانند و نگاه كنند. اين امكان بود كه در روزهايي كه تعطيل بود براي اينكه مسايل زودتر پيگيري شود بررسي ها انجام مي شد.
به تمام افرادي كه با لباس پرسپوليس عرق ريخته اند و زحمت كشيده اند احترام مي گذارم، اما كسي نبايد به خود اجازه دهد پشت پيشكسوتان و بزرگان پرسپوليس پنهان شود و هر كاري دوست دارد انجام دهد.

 

چرا به پيشنهادهاي ديگرتان فكر نمي كنيد؟
فقط من و خداي خودم مي دانيم كه چند پيشنهاد داشتم، اما به عشق پرسپوليس و هواداران به هيچ كجا نرفتم، حتي يك كلام هم با پيشنهاددهندگان حرف نزدم و پاي ميز مذاكره براي صحبت هاي اوليه ننشستم، به غير از مواقعي كه ضروري بود و خواستم از طرفي كه به من لطف دارد تشكر كنم. حتي قصد داشتم چند روزي سكوت كنم، اما ديدم بازهم آقايان صداقت را رعايت نمي كنند و مجبور شدم براي روشن شدن افكار عمومي و اطلاع مردم از خودم دفاع كنم.

 

سرانجام تصميم نهايي شما چيست؟
خوشبختانه با توجه به قولي كه به مردم و كساني كه دايي را دوست دارند و هميشه يار من بوده اند و مرا تنها نگذاشته اند برنامه هاي خودم را به باشگاه دادم، اما هواداران واقعي پرسپوليس بدانند اگر در پرسپوليس نباشم دلم هميشه با آنها است. هيچ‌كس نمي تواند بين من و هواداران پرسپوليس فاصله بيندازد. هميشه دلم براي پرسپوليس مي تپد و افتخار مي كنم كه با كسب يك جام باعث شادي آنها شده ام و همين موضوع برايم يك دنيا ارزش دارد.

 

تصميم نهايي دايي چيست؟
در نامه اي نماينده خودم را به آقايان معرفي كردم تا برنامه هايم را در جلسه تشريح كند. من حرف هايم را قبلا زده ام، دوباره مي گويم رودرروي برخي آقايان دور يك ميز نمي نشينم، در صورتي كه هيئت مديره پرسپوليس مشخص شود با كمال ميل و فقط به خاطر هواداران پاي ميز مذاكره خواهم نشست، چون برخي آقايان چند روز پيش اعلام كردند ماموريتشان تمام شده و مي‌خواهند به آموزش و پرورش برگردند، اما اين‌طور نشد. من با اين آقايان كاري ندارم.

 

آيا دايي دوست دارد فرد خاصي به هيئت مديره پرسپوليس بيايد؟
دوست دارم كساني باشند كه با گريه هواداران گريه مي كنند و در سختي ها يار پرسپوليس و هوادارانش باشند؛ با خنده پرسپوليسي ها بخندند و در خوشحالي هواداران جشن بگيرند و مهم تر از همه عاشق پرسپوليس باشند؛ چنين افرادي براي هيئت مديره پرسپوليس خوب هستند و به اين تيم كمك مي كنند. هواداران پرسپوليس بدانند با كمك آنها و زحمتي كه كشيده‌ام و با رو راستي به چيزي كه در فوتبال مي خواستم با كمك خدا رسيدم و براي مملكت خودم افتخار كسب كردم، اما در دوران مربيگري ام هم پس از اتمام جام حذفي بهترين هديه به من از طرف خداي بزرگ خنده و جشن هواداران در كوچه بازار و نقاط مختلف كشور بود. بازهم خدا را شكر مي كنم و مي گويم هيچ‌وقت ماه پشت ابر نمي ماند و هر چيزي خدا بخواهد همان اتفاق مي افتد.


خبر داريد كه علي كريمي هم با پرسپوليس قرارداد بست؟
بله. خيلي خوشحالم اين اتفاق افتاد. علي مي تواند به پرسپوليس كمك كند. كريمي را قبل از سفرش به شالكه مي خواستم چون او مي توانست به ما كمك كند، اما او تصميم گرفت به آلمان برود كه من به نظر او احترام گذاشتم، چون بازي در شالكه كار كوچكي نيست و علي لياقتش را داشت. كريمي در ليست من كه به باشگاه ارائه كردم، بود و خوشحالم پرسپوليسي شد. من براي او آرزوي موفقيت مي كنم.

  

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)