محمد و فروزاني نه، اريش و انگين شايد!

مرجع خبری پرسپولیس : بحث دستيار جديد علي دايي و جانشين مهدي تارتار سوژه جديدي شده كه همچنان بدون نتيجه مانده اما ويژه بودن اخلاق علي دايي و البته مشغول بودن گزينه‌هاي احتمالي سرمربي پرسپوليس باعث شده تا ذهن‌ها تنها به سوي چند گزينه برود.

 

كي از اين گزينه‌ها محمد برادر بزرگ‌تر علي دايي است كه كار مربيگري مي‌كند. محمد دايي كه فصل گذشته در نساجي مازندران مشغول فعاليت بوده اين فصل با كاوه تهران قرارداد دارد و ظاهرا تمايل زيادي دارد كه حضور در تيم بزرگ پرسپوليس را هم تجربه كند.

 

فصل گذشته وقتي علي دايي در ميانه‌هاي فصل به پرسپوليس پيوست گفته مي‌شد محمد به برادرش خيلي اصرار مي‌كرد كه او را هم به پرسپوليس ببرد اما علي دايي با اين خواسته مخالفت كرد چرا كه به‌خوبي مي‌دانست اگر محمد را به پرسپوليس ببرد با انتقادات زيادي مواجه خواهد شد.

 

بر اين اساس ظاهرا علي دايي براي اينكه برادر بزرگ‌ترش را باتجربه‌تر كند او را به همراه رضا فروزاني به نساجي قائمشهر فرستاد تا به‌عنوان دستيار تجربه كسب كند اما بعد از چند هفته كه مازني‌ها خيلي خوب نتيجه مي‌گرفتند ورق برگشت و شكست‌هاي پياپي نصيب نساجي شد تا فروزاني و محمد دايي با هم از اين تيم اخراج شوند اما محمد دايي نااميد نشد و اين بار به كاوه پيوست تا به تجربه‌اندوزي‌اش ادامه بدهد و شايد شانس‌اش را براي رسيدن به نيمكت پرسپوليس بيشتر كند.

 

هنوز مدت زيادي از اين اتفاق نگذشته بود كه مهدي تارتار از پرسپوليس جدا شد و به راه‌آهن پيوست تا يك جاي خالي براي محمد به‌وجود بيايد اما ظاهرا برادر بزرگ‌تر آقاي گل جهان اين بار هم شانس زيادي براي حضور در كادر فني پرسپوليس ندارد چرا كه سرمربي پرسپوليس به‌دنبال يك مربي باتجربه است. در كنار اين موضوع حبيب كاشاني سرپرست باشگاه هم كه اعلام كرده در اين مورد اختيار تام به دايي داده، زرنگي به خرج داده و پيش از اينكه علي دايي نام برادرش را پيشنهاد بدهد، در مصاحبه‌اي اعلام كرد كه حضور محمد دايي در كادر فني پرسپوليس صحت ندارد تا بلكه به اين صورت علي دايي را از آوردن برادرش منصرف كند.

 

بنابراين با وجود اين اتفاقات خيلي بعيد به نظر مي‌رسد محمد دايي شانسي براي حضور در كادر فني پرسپوليس داشته باشد اما از برادر علي دايي كه بگذريم، گزينه ديگري جز رضا فروزاني به ذهن‌ها نمي‌رسد. فروزاني هم كه سابقه دوستي طولاني‌مدتي با علي دايي دارد، در سايپا دستيار دايي بود و با هم توانستند اين تيم را قهرمان فصل ششم كنند. البته بعد از اين همكاري ديگر هيچ وقت شاهد همكاري اين 2 مربي نبوديم و ظاهرا علي دايي ديگر تمايلي به حضور فروزاني در كنارش ندارد. پس با اين حساب شانس فروزاني براي جانشيني تارتار هم كم خواهد بود. با فراموشي اين گزينه نوبت به امير افتخاري مي‌رسد. افتخاري هم ارتباط نسبتا خوبي با علي دايي دارد و البته پيش از اين در تيم‌هايي مثل پگاه گيلان و صنعت نفت آبادان هم مشغول بوده، پس شايد اين تجربه شانس حضور او در ميان گزينه‌هاي احتمالي دايي را زياد كند.

 

از گزينه‌هاي داخلي كه بگذريم، ظاهرا چند مربي خارجي هم هستند كه شايد دايي به آوردن آنها فكر مي‌كند. يكي از اين گزينه‌ها انگين فيرات است. فيرات كه از نظر دايي يكي از بهترين تمرين‌دهنده‌هاست، در تيم ملي هم مدتي دستيار علي دايي بود. پس اگر فيرات با تيمي قرارداد نداشته باشد شايد گزينه اصلي براي جانشيني مهدي تارتار باشد چرا كه فيرات هم علاقه زيادي به دايي دارد و مطمئنا اگر با تيمي قرارداد نداشته باشد به پيشنهاد دايي جواب مثبت خواهد داد اما در كنار انگين فيرات، مربي ديگري هم هست كه هم سابقه همكاري با دايي را دارد و هم اينكه مربي باتجربه‌اي است كه مي‌تواند به پرسپوليس كمك كند. اين مربي هم كسي نيست جز اريش روته مولر.

 

روته مولر كه دو سه سال قبل دستياري علي دايي در تيم ملي ايران را به مدرس فيفا بودن ترجيح داد و به ايران آمد، شايد اين بار هم به خاطر علي دايي كارش را رها كند و به تهران بيايد تا دستيار دايي در پرسپوليس باشد. مولر كه از تجربه بالايي برخوردار است اگر با پيشنهاد دايي مواجه شود شايد به زودي به ايران بيايد تا جانشين مهدي تارتار شود. البته روته مولر فصل گذشته و در ابتداي مسابقات به خاطر بيماري از كار با مرفاوي و ادامه همكاري با استقلال منصرف شد و بايد ديد اگر در مقطع كنوني پيشنهاد كار سنگيني مثل مربيگري در پرسپوليس شود، شرايط جسماني وي به او اجازه قبول چنين مسووليتي را خواهد داد يا نه.

 

محمد دايي: هنوز با من صحبتي نشده  

 

محمد دايي برادر بزرگ‌تر سرمربي پرسپوليس كه گفته مي‌شود يكي از گزينه‌هاي احتمالي حضور در كادر فني قرمزپوشان است مذاكره در اين مورد را تكذيب مي‌كند و حتي از تمايلش براي رسيدن به اين پست صحبتي نمي‌كند: «تا به حال در اين مورد با من صحبتي نشده، من در حال حاضر با كاوه تهران قرارداد دارم و تا به حال هم پيش نيامده كه به حضور در پرسپوليس فكر كنم، پس نمي‌دانم اگر در اين مورد به من پيشنهادي شد چه جوابي مي‌دهم.»

 

فروزاني: بيكارم اما پيشنهادي به من نشده  

 

رضا فروزاني ديگر گزينه احتمالي مربيگري در پرسپوليس هم از گزينه بودنش اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند و از بيكار بودنش خبر مي‌دهد: «تا به حال در مورد حضور در پرسپوليس با من صحبتي نشده، در حال حاضر هم جايي مشغول نيستم و فقط بعضي وقت‌ها به كادر فني تيم جوانان راه‌آهن كمك مي‌كنم. در هر صورت به من پيشنهادي نشده و درصورتي كه اين اتفاق بيفتد به آن فكر مي‌كنم و جواب مي‌دهم.»


دايي در پرسپوليس تنهاست

 

اين روزها علي دايي در تمرين‌ها تنهاست و بدون دستيار كارش را انجام مي‌دهد.
بعد از رفتن مهدي تارتار به راه‌آهن، حسين عبدي براي مرخصي چند روزه به دبي رفته تا دايي دست‌تنها بماند. سرمربي پرسپوليسي‌ها هم كه اين روزها مشغول انتخاب گزينه جانشيني تارتار است، طراحي آيتم‌هاي تمرين را به مسعود عاليپور آناليزور تيم سپرده تا بلكه به اين صورت فرصت بيشتري براي فكر كردن و انتخاب دستيار جديد پيدا كند.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)