کنفرانس مطبوعاتی باشگاه پرسپولیس/3

مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي در نشست خبري امروز باشگاه پرسپوليس به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد:

* خليلي نظرش را گفته است

در ابتدا بايد از تمام بازيكناني كه فصل گذشته با من در تيم پرسپوليس بودند و اكنون در تيم ما نيستند تشكر كنم. محسن خليلي نيز در مورد اينكه من سرمربي پرسپوليس نباشم نظرش را گفته و نظرش هم محترم است. همانطور كه من نظرم را اعلام كرده‌ام و كادر فني پرسپوليس را به اين شكل بستم.

* پرسپوليس در هر 3 جام حرف براي گفتن دارد

در مورد سيستم بازي پرسپوليس بايد بگويم ما سيستم‌هاي مختلفي را در تمرينات مرور كرده‌ايم و بسته به شرايط مسابقه سيستم تيم ما فرق خواهد كرد. مسائل فني را هم اكنون نمي‌توانم بگويم و در جريان مسابقات شاهد آن خواهيد بود اما پرسپولس طوري بسته شده كه در هر 3 جام حرف براي گفتن داشته باشد. ما در هر پست حداقل 2 بازيكن خوب داريم كه مي‌توانيم از آنها استفاده كنيم.

 

 

 

* دوست دارم عبدي در كنار ما باشد

دوست داشتم عبدي در اين فصل كنار ما باشد زيرا فصل گذشته كاري را با هم شروع كرديم كه در كمال تفاهم آن را به سرانجام رسانديم و وظايفمان كاملا مشخص بود. اكنون نيز دوست دارم از عبدي استفاده كنم اما ايشان از نظر مالي با باشگاه به توافق نرسيده است. 2 روز پيش من با حسين عبدي نيم ساعت حرف زدم تا بتوانم او را بگردانم. عبدي از بچه‌هاي خوب و با ادب است كه شعور فوتبالي بالايي دارد. خوشحال مي‌شوم كه حسين دوباره به كادر ما برگردد. اگر عبدي بيايد من عبدي، تارتار، يحيوي، مولايي، عاليپور كه آناليزور ما است كادر فني پرسپوليس را تشكيل مي‌دهيم كه 4 نفر از آنها روي نيمكت حاضر مي‌شوند و آنهايي كه روي نيمكت حضور ندارند معنايش اين نيست كه كمتر از ما براي تيم زحمت مي‌كشند. شايد آنها زحمتشان بيشتر از ما باشد.

* تعطيلي ليگ و اردوي بي موقع تيم ملي به ضرر باشگاه ها است

تعطيلي ليگ به ضرر تمامي باشگاه‌ها از جمله پرسپوليس خواهد بود. متاسفانه اين تعطيلات به ليگ ما صدمه مي‌زند. ما زماني تيم ملي قوي خواهيم داشت كه اختلاف در ليگ نباشد. اگر دقت كنيم تيم هاي آسيايي كه در جام جهاني موفق شدند ليگ هاي قوي‌ داشتند. ژاپن و كره جنوبي ليگ‌هاي قوي دارند بنابراين تعطيلي بي موقع و اردوي بي موقع تيم ملي به ضرر تمام باشگاه‌ است.

* فيفا به راي كميته استيناف توجهي ندارد

شكايت من از فدراسيون به حيطه كاري ‌ام در پرسپوليس مربوط نمي‌شود. آن مسئله امري جدا است كه افراد ديگر آن را پيگيري مي‌كنند و روي پرسپوليس تاثيري نخواهد داشت. متاسفانه پس از كنار گيري من از تيم ملي فدراسيون به تعهدش عمل نكرد و من مجبور به شكايت شدم. تا آخر ايستاده‌ام و اين شكايت را پيگيري مي‌كنم و گذشت هم نمي‌كنم. اميدوارم در مملكت خودم به حقم برسم. تمام مدارك و قرار دادها و متمم‌هاي قرار داد موجود است و تمامي آنها دال بر حقانيت من دارد. فكر نمي‌كنم كميته استيناف به نفع من راي صادر كند زيرا اين كميته زير مجموعه فدراسيون است اما بايد توجه داشت كه فيفا راي كميته استيناف را قبول نخواهد كرد. فدراسيون يك طرف اين پرونده است. آقايان يا از مسائل بين المللي چيزي نمي‌دانند يا به ضررشان است و خودشان را به راه ديگري مي‌‌زنند. من براي كميته انضباطي و كميته استيناف احترام قائلم و اين پرونده را پيگيري خواهم كرد.

 

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص حضور محمدرضا خلعتبری در تیم فوتبال پرسپولیس گفت: من خلعتبری را می خواستم اما او ترجیح داد در تیم ذوب آهن همچنان به بازی ادامه دهد با این حال ناراحت نیستم از اینکه خلعتبری به پرسپولیس نیامده و برای او در تیم باشگاهی اش و تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم.


علی دایی در واکنش به اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال گفت:
آقایان کفاشیان و تاج به من لطف دارند که هر روز در مورد من صحبت کرده و یادی از من کنند اما من وکیل دارم و او امور حقوقی مربوط به قرادادم با فدراسیون فوتبال را پیگیری می کند و دیگر در این مورد اظهار نظر نخواهم کرد.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه تاکید کرد تیم فوتبال پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته و افزود
: 80 درصد از بازیکنانی که من می خواستم به عضویت تیم پرسپولیس درآمدند. تیم پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات را خودم بستم و بهانه ای برای ناکامی های احتمالی نخواهم داشت. اینکه نتوانستیم برخی از بازیکنانی که می خواستیم  را نتوانستیم جذب  کنیم نباید بهانه ای برای شکست باشد. امسال پرسپولیس دیگر را شاهد خواهید بود و با این تیم حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

وی در واکنش به اظهارات علیرضا علیپور دبیر شورای منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال که گفته بود دایی فراموش کرده در بایرمونیخ هم منشور اخلاقی رعایت می شد گفت: من 5 سال در اروپا و چند سال در کشورهای عربی فوتبال بازی کردم. من در این تیم ها نه چیزی به نام منشور اخلاقی دیدم و نه موردی در این خصوص شنیدم. در تیم هایی که من بازی کردم همه چیز رعایت می شد چرا که بازیکنان قرارداد حرفه ای با باشگاه امضا می کردند شاید اگر بازیکنی به دیسکو می رفت فردا باشگاه جریمه اش می کرد آن هم نه به خاطر اینکه به جاهای غیرمجاز رفته بود بلکه بخاطر اینکه با رفتارش به باشگاه لطمه زده بود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت:
در باشگاه های اروپایی نه کسی از موی بازیکن ایراد می گیرد نه از ریش او و کسی هم به زندگی شخصی دیگران کاری ندارد. من در لیگ ایران یک سری چیزها می بینم که در هیچ کجای دنیا نمونه آن را ندیدم.

وی تاکید کرد: ظاهرا آقای علیپور چند سال زودتر از من در فوتبال اروپا بازی کرده و از قوانین آنجا باخبر بوده است! من اعتقاد دارم که بهتر است به جای پرداختن به زندگی دیگران به اصلاح خودمان بپردازیم. دین و آیین ما می گوید با آبروی افراد بازی نکنید و تا زمانی که صد درصد از چیزی مطمئن نشدید آن را مطرح نکنید اما در فوتبال ما اگر من مربی یا بازیکن خطایی را مرتکب شوم خیلی راحت با آبرویم بازی می شود. من اعتقاد دارم بازیکن و مربی متخلف باید محروم شود اما نباید جریمه او ممنوعیت از حضور در لیگ برتر باشد بلکه باید فرد متخلف بر اساس قانون محروم شود.

دایی با تکذیب شایعاتی که در مورد اردوی این تیم در آلمان مطرح شده است گفت: متاسفانه ما دوست داریم مسائل کوچک را بزرگنمایی کنیم. در اردوی ما درگیری به این شکلی که عنوان شده بوجود نیامد و این مسائل را که در روزنامه ها عنوان شده است به کلی تکذیب می کنم ما همانند یک خانواده هستیم در خانواده هم گاهی اوقات اتفاقی رخ می دهد اما متاسفانه برخی از شما خبرنگاران حرف های افرادی که می‌خواهند خودشان را در میان شما جا کنند و اتفاقات را  بزرگنمایی کردند پذیرفتید و 5 تا هم رویش گذاشتید. من همین جا از شما می خواهم اگر با دلیل و مدرک می توانید ثابت کنید که در اردوی آلمان درگیری ای بین بازیکنان پرسپولیس بوجود آمده است آن را به باشگاه ارائه کنید.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه مدعی شد از تمام نیروهای تیم فوتبال پرسپولیس به نحو احسن استفاده خواهد کرد و در خصوص خط دفاعی سرخپوشان در فصل پیش رو نیز گفت: م
ا در خط دفاع بازیکنان بزرگی داریم که می توانند به تیم کمک کنند. متاسفانه در فصل گذشته کل تیم ما در دفاع بد کار کرد اما امسال روی این قضیه کار کردیم و قطعا دفاعی بهتر از گذشته خواهیم داشتیم. تیم ما به هماهنگی و شروع تاکتیکی لازم رسیده است و در فصل پیش رو عملکردی به مراتب بهتر خواهیم داشت.

علی دایی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید در فصل پیش رو علی دایی پرسپولیس کدام بازیکن خواهد بود گفت:
با وجود کریم باقری پرسپولیس نیازی به علی دایی ندارد. وجود باقری برای ما نعمت است و از این بازیکن به نحو احسن استفاده خواهیم کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)