بی گمان و بی شک دهه ی 80 بدترین دوران تاریخ پرسپولیس بوده است ، اما در اینکه پرسپولیس 89 دایی هم همچون پرسپولیس 84 پروین دل هواداران را خون کرده است شکی نیست !

آقای دایی اشتبهات داوری ، فدراسیون ، دست های پشت پرده ، مدیریت باشگاه  ، عدم جذب بازیکن را هم اگر همه و همه کنار هم بگذاریم ، باز هم نام دایی را می توان در لیست کاندیداهای ناکامی های اخیر پرسپولیس قرار داد .

آقای دایی آیا در زمان حضورتان به عنوان سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از وضعیت مالی ، مدیریت و بازیکنان پرسپولیس آگاه نبودید ؟ آیا نمی دانستید که چه بازیکنانی و در چه سطحی در اختیار دارید ؟

 

اگر با این دید به مسئله نگاه کنیم که شما آقای دایی چشم و گوش بسته پا به این عرصه نهاده اید باز هم شما باید پاسخگو باشید و جوابی برای ندانم کاری و انتخاب غلط خود بیابید و با پاسخ های واهی که اغلب اوقات ما کوچکتر ها در زمان بازی پلی استیشن و پس از باخت برای خود می تراشیم نباشی ، چون هواداران واقعی هستند ، درک و شعور و احساسات دارند !

از دید دیگر شما از تمام شرایط باشگاه مطلع بوده و این سمت را پذیرفته اید ، پس سوال اینجاست که آیا اصولا هر مربی وقتی شرایط یک تیم یا باشگاه را مشاهده و به انجام این امر گمارده شد می تواند 11 بازیکن یا بیشتر برای آن جذب و استفاده کند ؟

کجای دنیا دیده اید که یک مربی بیش از 3 – 4 بازیکن برای یک تیم جذب کند و این در حالی است که شما 7 بازیکن که اکثرا در ترکیب اصلی قرار دارند را خودتان شخصا جدب کرده اید !

آقای دایی اینجا یک بازی کامپیوتری نیست ، اگر PES2011 را بلد نیستید بهتر است بازی نکنید ، نه اینکه از دسته های بازی ایراد بگیرید ، داورش کامپیوتر است و اشتباه ندارد ، مدیری در آن نیست و همه چی آرومه ؛ وقتی در این بازی بارسلونا را در اختیار بگیری و نتوانی پیروز شوی ، بی گمان کاستی از شماست ، نه هوادار ، نه نه بازیکن !

اینجا واقعیست ! هوادارانش بر خلاف بازیکنان و مربیان و … تنها کسانی هستند که برای باشگاه از جیب هم مایه می گذارند ، گلو پاره می کنند ، سرما و گرما نمی شناسند ؛ پس برخلاف هواداران کامپیوتری از مربی توقع پیروزی دارند ! نمی توانند همیشه حمایت کنند و تحقییر شوند ! قبول کردن اینکه مربیشان شخصا بازیکنانی چون خلیلی ، معمارزاده ، باقری ، را کنار بگذارد و باشگاه نیز 7 بازیکن به نام های احمدی ، سکوبرت ، نورمحمدی ،  زارع ، نوری ، فشنگچی ، رضایی به درخواست مربی جذب کند و بشنوند که باشگاه در جذب بازیکن کم گذاشته است یا توان تیم همین است ، دشوار است !

آقای دایی اگر بازیکن نمی تواند گل بزند ، شما چه کاری برای بهبود شرایط انجام داده اید ؟ چرا بازیکنی چون هادی نوروزی در 5 – 6 بازی اخیر پرسپولیس به صورت 90 دقیقه به بازی گمارده می شود در حالی که نه تنها اثر مثبتی نداشته بلکه برخی موقعیت های 100 درصد هم بر باد داده است .

31 بازی با سیستم 4-2-3-1 به پایان بردیم ، 11 باخت و 7 مساوی و 13 برد ، آیا با سیستمی هجومی همچون 4-2-1-3 تنایجی بدتر از این می خواست یا می خواهد رقم بزند ؟ در کدام تیم فوتبال دنیا مشاهده نمو ده اید که در 90 دقیقه بازی با یک سیستم به بازی ادامه دهند ؟ کجای دنیا دیده اید در هر شرایطی ، حتی عدم حضور بازیکنان مورد نیاز یک سیستم بر اجرای آن پافشاری شود ؟

آقای دایی اگر نمی توانی لطفا بازی نکن !!

مسعود عسکری

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)