فاتحه فوتبال زماني خوانده شد كه يك نهاد بزرگ نامه بركناري‌ام را زد/ می خواهید زنگ بزنم مسی بیاید؟!

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه نشست خبري خود پس از مسابقه برابر شهرداری درباره ديدار چهارشنبه تيمش مقابل الوحده در ليگ قهرمانان آسيا گفت: از همين الان كار ما براي بازي با الوحده آغاز مي‌شود و ما بايد در چند روز آينده اين تيم را به خوبي آناليز كنيم و نقاط ضعف و قوت‌شان را بشناسيم.

 

دايي تصريح كرد: از حالا نمي‌توانيم بگوييم كه سه امتياز اين بازي براي ماست و بايد در چند روز آينده تلاش كنيم كه با شناخت الوحده، سه امتياز مهم اين بازي را به دست بياوريم. مطمئنا اين بازي براي ما فرصت خوبي است كه بازي بدمان برابر الاتحاد را جبران كنيم و شرايط خود را در ليگ قهرمانان بهبود ببخشيم.

سرمربي پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه با توجه به اينكه در ابتداي فصل آن بازيكناني را كه مي‌خواستيد، نتوانستيد به خدمت بگيريد، آيا در هفته‌هاي آينده كه بازيهاي پرفشاري در پيش داريد مشكلي نخواهيد داشت؟ گفت: مطمئنا شرايط خيلي سختي داريم. ما بايد با همين موجودي كار كنيم. من مديون همه بازيكنانم هستم كه بسيار زحمت مي‌كشيدند و تمام توان‌شان را در ميدان مي‌گذارند. فوتبال همين است. ممكن است يك روز به بن‌بست بخوريم.

 

علي دايي ادامه داد: خيلي از مسائل در مملكت ما وجود دارد كه نمي‌توان براي آنها پاسخي پيدا كرد و قضاياي فوتبالي هم بخشي از آنهاست.

 

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او پرسيد شهرداري امروز موقعيت‌هاي زيادي نداشت، اما دو سه بار دفاع پرسپوليس را آزار داد، قبول داريد كه دفاع تيمتان هنوز مشكل دارد گفت: آن طوری که شما می‌گویید تیم شهرداری فقط یک موقعیت گل ایجاد کرده است. یک موقعیت گل در 90 دقیقه بد نیست مگر دفاع ما بتن آرمه است. فوتبال همین است. اینکه ما فقط یک موقعیت گل به حریف دادیم نشان می‌دهد دفاع ما خوب کار کرده است. من حرف شما را قبول دارم. دفاع  ما نقص‌هایی هم دارد اما خود شما می‌گویید شهرداری فقط یک یا دو بار به دروازه ما رسیده است پس این نشان دهنده آن است که دفاع ما عملکرد بدی نداشته.

وی ادامه داد: تیم ما ایرادهایی دارد و قبول دارم که تیم کاملی نیستیم. اما امروز شرایط ما متفاوت بود  و خوب کار کردیم. از همه نظر از تیم شهرداری بهتر بودیم و بازی دستمان بود اما فقط گل نزدیم من امروز سه تن از بهترین مهاجمانم را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتم و ناچار شدم از یک بازیکن 18 ساله استفاده کنم. با این حال بد کار نکردیم و فقط 2 امتیاز حساس را از دست دادیم.

در ادامه نشست خبري، خبرنگاري از دايي پرسيد، پس از آنكه آن ليدر با شما درگير شد و آن مسائل پيش آمد به نظر مي‌رسد كه ديگر حرمت‌ها شكسته شده و همه به راحتي به بزرگان فوتبال حمله مي‌كنند. به همين خاطر بود كه در بازي قبل نادر احمدي با شما درگير شد، آيا اين موضوع را قبول داريد، كه سرمربي پرسپوليس در پاسخ گفت: خير، من اين موضوع را قبول ندارم، بحث آن ليدر با نادر احمدي فرق مي‌كند.  بحث احمدی با آن شخص فرق می‌کند نه او به من توهین کرد نه من به او و اتفاقی بود که در همان زمین مسابقه پرونده‌اش بسته شد. این هم که شما می‌گویید را قبول ندارم. قبح علی دایی هنوز شکسته نشده که اگر اینچنین شود دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. من آن موقع هم گفتم اگر علی دایی بگذرد مردم نمی‌گذرند. فکر می‌کنم آن اتفاق اتفاق بدی نبود. به خاطر اینکه باعث شد دست خیلی ها رو شود و خیلی از  مسایل روشن شد و پرده از خیلی از مسایل برداشته شد.

دايي با اشاره به ليدرها افزود: اصلا شما در دنيا يك كشور را به من نشان دهيد كه ليدر داشته باشد. اين چيزهاي من‌درآوردي است كه خودمان در ايران به وجود آورده‌ايم. البته من گفته‌ام كه در ميان ليدرها بسياري از افراد خوب پيدا مي‌شوند كه تنها به عشق تيم‌شان كار مي‌كنند؛ اما پنج، شش نفر هم از بين آنها هستند كه از اين قبيل كارها انجام مي‌دهند. البته اينگونه آدم‌ها در قشر ما مربيان هم هستند و حتي در ميان شما خبرنگاران هم ديده مي‌شود. به هر حال آدم خوب و بد در هر جايي وجود دارد.

 

دایی با طرح انتقاد از برخی از رسانه‌های ورزشی گفت: همین خود شما از امثال این آقا مصاحبه کار کردید‌ آیا این درست است که بیایید با چنین افرادی مصاحبه کنید آیا روزنامه‌ جایی است که با چنین افرادی گفتگو کند. ما این همه شخصیت داریم شما آنها را رها کرده و با یک لیدر مصاحبه کردید واقعاً‌خنده دار است. من به خود اجازه نمی‌دهم و نمی‌خواهم که در مورد آن شخص حرف بزنم چرا که عقبه وآینده‌اش را همه می‌دانند و نیازی نیست که من در موردش مطلبی را بیان کنم.

سرمربي پرسپوليس با اشاره به اتفاقات بازي ايران و عربستان در مقدماتي جام جهاني 2010 كه به شكست تيم ملي با علي دايي منجر شد، گفت: پيش از اين هم گفته‌ام كه ما همگي ميهمان پرسپوليس هستيم و صاحبان اصلي اين تيم مردم هستند. يك روزي آمده‌ايم و يك روزي هم مي‌رويم، اما متاسفانه برخي از اين آقايان خودشان را صاحب پرسپوليس مي‌دانند. روزي كه با عربستان بازي داشتيم، خيلي از همين ليدرها كه من قبل از بازي هم مي‌دانستم چه كارهايي مي‌خواهند انجام دهند، به مردم خط مي‌دادند و مردم هم تحت تاثير آنها شعارهايي را سر دادند؛ اما همه مي‌دانستند كه اين اتفاقات از كجا نشات مي‌گيرد. من دو ساعت بعد از آن بازي ديگر در تيم ملي نبودم، اما ساعت 10 صبح روز پس از بازي يكي از خبرگزاري‌ها از يك نهاد خيلي مهم خبري را منتشر كرده بود كه بسيار جاي تاسف داشت. نهادي كه اصلا ربطي به فوتبال نداشت. مطمئن باشيد از آن موقع فاتحه اين فوتبال خوانده شد.

علي دايي با بيان اينكه اتفاقا با اين موضوع دست خيلي‌ها رو شد و خيلي از مسائل برملاء گرديد، گفت:‌ مطمئن باشيد كه مردم از اين مساله گذشت نمي‌كنند. اين اولين و آخرين باري بود كه من گذشت مي‌كردم، ديگر كسي نمي‌تواند به خودش اجازه بدهد كه از اين كارها بكند.

 

وی در پاسخ به  این خبرنگار که گفت بهتر نیست تشکلی برای دفاع از مربیان  به وجود آید تا دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم، دایی با لبخند گفت:‌ کدام تشکل را داریم که از حقوق ما دفاع کند. آن‌وقت بیاییم یک تشکل بسازیم برای دفاع از حقوق مربیان.

دايي درباره اين موضوع كه باشگاه پرسپوليس در مورد اين مساله هيچ موضعي نگرفته‌، گفت: من اصلا كاري به باشگاه پرسپوليس ندارم و كار خودم را انجام مي‌دهم؛ اما خود روزنامه‌ها هم مصاحبه‌هاي اين افراد را چاپ مي‌كردند و به نوعي به آنها اعتبار مي‌دادند. اصلا من نمي‌فهم چرا چنين افرادي بايد در روزنامه‌ها باشند، نمي‌خواهم در مورد فردي كه هم عقبه‌اش معلوم است و هم آينده‌اش مشخص است، صحبت كنم؛ اما روزنامه‌ها او را بزرگ كردند.

سرمربي پرسپوليس افزود: من كاري ندارم كه چه كسي اعلاميه خوانده بود يا هر كار ديگري كرده بود، من پس از بازي ايران و عربستان فقط از مردم عذرخواهي كردم، چرا كه بحث مردم متفاوت است. الان هم تنها مديرعامل باشگاه پرسپوليس است كه مي‌تواند هر زمان كه بخواهد من را كنار بگذارد، چرا كه من فقط با او قرارداد دارم، اما ليدرها كه نمي‌توانند براي من تعيين و تكليف كنند؛ من كه با آنها قراردادي نبستم. متاسفانه چهار پنج نفر كه، ببخشيد سواد هم ندارند و نمي‌توانند يك كاغذ بنويسند، آمدند در آن بازي اعلاميه دادند، مطمئن باشيد كه من اين چيزها را مي‌فهم؛ اما مي‌مانم و با قدرت به كار خودم ادامه مي‌دهم.

علي دايي كه به نظر مي‌رسد خاطرات تلخ پس از بازي ايران و عربستان دوباره برايش زنده شده، گفت: نه تنها اين مسائل، بلكه خيلي اتفاقات ديگر در مملكت ما مي‌افتد كه نه من و نه شما نمي‌توانيم در مورد آنها صحبت كنيم. آن موضوع يك مساله برنامه‌ريزي شده بود و حتي مي‌دانستم كه آن برنامه تا كجا ريخته شده بود، شاهد هم دارم و او را به دادگاه مي‌آورم تا شهادت دهد.

وي ادامه داد: من حتي متاسفم براي آن عكاسي كه پس از درگيري من با ليدر، دزدكي در يك پرايد نشسته بود و از من عكس مي‌گرفت.

سرمربي پرسپوليس در مورد اينكه حتي فيلم آن روز در يكي از سايت‌هاي اينترنتي گذاشته شده بود، گفت: من كاري به اين مسائل ندارم و فقط از خودم دفاع مي‌كنم. شخصيت اجتماعي من اجازه نمي‌دهد كه برخي كارها را انجام دهم؛ اما مطمئنم كه اگر دماغ اين افراد را هم بگيرم نفس‌شان هم در نمي‌آيد. مطمئن باشيد كه اين سوال‌هاي شما هيچ جوابي ندارد. در اين مملكت آنقدر از اين اتفاقات مي‌افتد كه هيچ كس نمي‌تواند در مورد آنها پاسخگو باشد و خيلي اتفاقات هستند كه نادرست هستند و در مسير درستي پيش نمي‌روند. من فقط مي‌توانم از خودم دفاع كنم و جايگاه خودم را حفظ كنم و همچنين كار خودم را به درستي انجام دهم. مطمئن باشيد مسائل بيروني باشگاه ربطي به من ندارد. من جلوي خيلي از مسائل ايستاده‌ام و مي‌ايستم. باشگاه هم مختار است كه هر وقت خواست من را كنار بگذارد؛ اما تا روزي كه هيچ مشكلي، كار فني من را تهديد نكند، ضمن اينكه كسي نمي‌تواند در بحث فني در كار من دخالت كند.

دايي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اين روزها فشار روي برنامه 90 زياد دارد، نظر شما در مورد اين برنامه چيست، گفت: برنامه 90 يكي از بهترين برنامه‌هاي ورزشي كشور ماست كه خيلي از حقايق فوتبال ما را نشان مي‌دهد. شايد بعضي مواقع مسائلي داشته باشد، اما خيلي از مسائل را بازگو مي‌كند كه درد فوتبال ماست و بايد از آنها تشكر كرد. بايد از دست‌اندركاران اين برنامه تشكر كرد. درست است كه خود من بعضي وقت‌ها از اين برنامه ناراحت مي‌شدم، اما برنامه 90 خيلي از موضوعات فوتبال ما را نشان مي‌دهد هر چند شرايط مملكت ما اجازه نمي‌دهد كه خيلي از مسائل را بازگو كنيم.

وي در پايان نشست خبري خود در پاسخ به اين سوال كه اگر در بازي مقابل الوحده هم چند مهاجم اصلي خود را اختيار نداشته باشيد، با شوخي گفت: خودم لخت مي‌شوم و به زمين مي‌روم! مطمئن باشيد كه كل بضاعت پرسپوليس همين است و من كار ديگري نمي‌توانم انجام دهم مي‌خواهيد كه زنگ بزنم مسي را استخدام كنند؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)