به خاطر اینکه دل استیل آذینی ها نشکند ما را محروم کردند /کمیته داوران فیفا به من گفت جریمه حرکت مکانی اخطار و ضربه غیرمستقیم بود

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در برنامه شب گذشته 90 گفت: مشکل فوتبال ما اینست که آدم های غیرفوتبالی زیاد از حد در مورد فوتبال اظهار نظر می کنند.


علی دایی در برنامه دوشنبه شب 90 ، نزدیک به یک ساعت روی خط برنامه بود و نکات جالبی را مطرح کرد. او ابتدا باری دیگر تاکید کرد که تیمش کار غیرورزشی انجام نداده و حرفهایش اخیرش راجع به بازی را تکرار کرد. او تعبیر درودگر استیل آذینی از قانون فیرپلی را بر اساس خواندن نیمی از تعریف فیرپلی در آیین نامه فیفا دانست.

 

دایی با خواندن ادامه متن موجود در فدارسیون جهانی فوتبال قانون فیرپلی را احترام به تیم حریف، تماشاگران و سایر عوامل اجرایی یک مسابقه فوتبال دانست دایی در این لحظه پرسید که آیا عملکرد سوشا مکانی در این مسابقه توام با احترام بوده است یا خیر؟!

 

«اگر او واقعا مصدوم بود ، ما باید توپ را می زدیم بیرون و آنها به ما پاس می دادند.» دایی در جایی دیگر از حرفهایش هم تاکید کرد قانون فیرپلی همین است که می گوید. او ادامه داد: «ما کار خلافی انجام ندادیم ، سوشا مکانی غیرحرفه ای است توپ را انداخت همان جلوی دروازه خودشان و ما گل زدیم.  موقعی که ما گل زدیم کدام یک از بازیکنان استیل آذین روی زمین بود؟ فیلم بازی نشان می دهد ایشان هم به بازیکنان و هم به تماشاگران ما توهین کرد. این آقا که مصدوم بود چطور مثل فنر بلند شد و داشت بازیکنان ما را می زد. شما نگاه کنید این بازیکن بلافاصله بعد از مصدومیت بلند شده؟  علیرضا حقیقی با آن هیکلش نمی توانست سوشا را بگیرد. تازه من از شما می پرسم ، حقیقی برای چی کارت زرد گرفت؟»

 

فردوسی  پور در این صحنه گفت انصافا برای یکبار هم که شده ، علیرضا حقیقی کار مثبتی انجام داد که دایی هم با خنده گفت:« اتفاقا خودم هم به او گفتم علیرضا بالاخره یکبار ، کاری مثبت انجام دادی.»

 

دایی در خصوص صحبت های کارشناسی گفت : من امروز با کمیته داوران فیفا صحبت کردم و عین صحبت های آقای فنایی را مطرح کردند و از سوییس به من گفتند دروازه بان حتما باید یک کارت زرد می گرفت و یک ضربه آزاد غیرمستقیم برای ما اعلام می شد.

 

دایی ، نصیرزاده را هم بی نصیب نگذاشت و گفت: «ببخشید اگر گفتم او رنگی است ، دلیل دارم .همین بازی راه آهن همه دیدند گلر استقلال با دست زده . اما او گفته محمدی نباید اخراج می شد.» دایی درباره صحنه مشکوک به پنالتی روی مهدوی کیا در بازی تیم خودش و استیل هم گفت: «اقای نظری به درستی گفتند اگر برخوردی صورت گرفته باشد پنالتی رخ داده، اگر از خود مهدی (مهدوی کیا) هم بپرسید می گوید برخوردی در کار نبود»

 

او درباره احکام کمیته انضباطی گفت: « در کنفرانس هم گفتم رضا نورمحمدی برای چی 2 ماه محروم شد؟بازیکن من گل زده است و در حال خوشحالی است و کتک خورده است. شما ببینید بازیکنان ما حتی یک ضربه به بازیکنان حریف نزده اند. یکی بیاید در دفتر کارت شما را بزنند ، از خودت دفاع می کنی دیگر. اصلا اگر توهین هم کرده باشد که به اندازه کتک کاری های مکانی نبوده. تصاویر را ببینید. او مدام به همه می پرد مگر ولکن است این بازیکن؟ برای اینکه دل استیلی ها نشکند بازیکن ما را هم این طور محروم می کنند. البته به نظرم محرومیت اشپیتیم برای کاری که کرد ، منطقی است.»

 

دایی ادامه داد: «حتی اگر علیرضا از لفظ نامناسبی استفاده کرده باشد من می خواهم به شما بگویم جریمه او اندازه سوشا مکانی و ماتئوس است؟!»

 

سوال من  این است آقای افشاریان به چه دلیل به علیرضا حقیقی که سوشا مکانی را کنترل کرد کارت زرد داد؟ چرا آقای افشاریان در 4 متری صحنه ای است که نگاه میکند به بازیکنان ما حمله شده و کارت قرمز نشان نداد؟

 

 

در بخشی از برنامه 90 ؛ وقتی عادل از علی دایی پرسید که اگر می خواست به نظرسنجی رای بدهد کدام گزینه را انتخاب می کرد ، او گفت: مطمئنا” گزینه ای که می گوید کار پرسپولیس درست است. اصلا اگر کسی به گزینه دیگر رای بدهد در فهم فوتبالی اش شک می کنم. » عادل در این لحظه گفت:« من خودم هم به گزینه 2 رای دادم که دایی با خنده جواب داد: « ببخشید آقای فردوسی پور ، اتفاقا به همین دلیل هم من در فهم فوتبالی شما تردید کردم!» عادل هم در پاسخ گفت:« بابا آقای دایی به این 33 درصدی که رای مخالف دادن احترام بگذارید.»  که دایی بعد از کمی ایراد گرفتن به عادل درباره نحوه ارائه سئوال در ابتدای برنامه گفت:« البته من به همه شرکت کنندگان در این نظرسنجی احترام می گذارم. با این وجودمی گویم اصلا برداشت ما از فیرپلی اشتباه است.

 

او داشت وقت تلف می کرد. اگر سپهر توپ را به آنها می داد من در عقلش شک می کردم. فیرپلی یعنی اینکه من توپ را بیرون بزنم و شما توپ را به من پس بدهی نه اینکه خودت توپ را بیرون بزنی. اگر این طور باشد که اسکار جوانمردی را عرب ها باید بگیرند.

 

دایی درباره حرف های هدایتی راجع به کاشانی با زیرکی سکوت کرد و گفت: «  من نه مدیر باشگاه پرسپولیس هستم و نه صاحب روزنامه پرسپولیس و فقط راجع به مسائل فنی حرف می زنم. هدایتی از نظر من آدم محترمی است.من راجع به مسائل فنی حرف می زنم.»

 

او سپس تیغ تیز انتقادش را به سمت علی کفاشیان گرفت و گفت: « مشکل ما غیر فوتبالی هایی هستند که درباره مسائل فوتبالی حرف می زنند و تصمیم ساز شده اند. مگر شان یک رئیس فدراسیون است که از یک نفر خواهش کنند تیمش را به لیگ برگرداند. کار هدایتی خیلی بزرگ است اما من از جیبم خرج کردم می توانم هر کاری بکنم؟ اگر اینطور باشد که قشر متوسط جامعه از همه چیز محروم خواهند شد. اصلا در شان رئیس فدراسیون هست منت این آقا را بکشد؟»

 

دایی در بخشی دیگر از برنامه پس از اینکه مهدی مهدوی کیا روی آنتن آمد و به خاطر گفته هایش از او به شدت انتقاد کرد ، گفت:« اگر آنجا گفتم بازیکنان استیل راه می روند یک اصطلاح است. من سه بازی قبلی این تیم را دیدم با بازی شان برابر ما خیلی فرق داشت و گفتم در بازی ما غیرت شان گل کرده بود. هیچ وقت نگفتم بی غیرت. من دوندگی که در بازی با تیم خودمان دیدم در بازی های قبل ندیدم و این که غیرتشان گل کرده بود یک اصطلاح فوتبالی بود چون شما از هر معیاری اندازه گیری کنید از دوندگی گرفته تا جنگندگی هیچ کدام در بازی های قبلی به میزان بازی با تیم ما نبود و اگر بازی های قبل را اهم این گونه بازی می کردند مطمئن باشید الان حداقل در رتبه دهم بودند. آقا مهدی که به این خوبی درباره حرفه ای گری صحبت می کند نمی تواند بازیکن من را درجه بندی کرده و یک بازیکنم را درجه پنج بنامد. من نمی توانم بگویم بازیکنان آنها راه می رفتند اما ایشان می تواند بگوید بازیکن ما درجه پنجم است. من در پایان  می گویم این یک اصطلاح فوتبالی است و اگر بازیکنان استیل آذین از آن ناراحت شده اند از آنها معذرت خواهی می کنم اما اجازه نمی دهم به بازیکنی که برای ما زحمت می کشد توهین شود.»

 

دایی همچنین پس از قطع تماس درودگر روی خط آمد و با تردید نسبت به صحبت های درودگر که گفته بود من موقع درگیری ها نزدیک به صحنه بودم گفت : اطلاع موثق دارم که اصلا آقای درودگر موقع درگیری از استادیوم رفته بوده و در پارکینگ بوده!

انتهای گزارش اختصاصی مرجع خبری پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)