به استقلال استراحت بيشتري دادند

مرجع خبری پرسپولیس : علي دايي كه به همراه پرسپوليس در اردوي كيش حضور دارد با انتقاد از تغيير مكرر برنامه‌هاي ليگ فوتبال پرداخت و تاكيد كرد كه هر انتقادي هم كه در اين موضوع شده يا بشود به هيچ جايي نمي‌رسد.

سرمربي پرسپوليس درباره شرايط و امكانات اردوي كيش گفت: امكانات بسيار خوبي در اين اردو داريم و مسوولان كيش هم نهايت همكاري را با ما داشته‌اند. ما در اينجا تمرينات خوبي را داشته‌ايم و يك بازي تداركاتي خوب را هم انجام داده‌ايم. بايد از مديريت باشگاه هم تشكر كنم که شرايط خوبي را در اين اردو براي ما فراهم كردند.

* در دو بازي اخير، پرسپوليس در دقايق پاياني برد را با تساوي عوض كرده است. علت اين موضوع چيست؟

در فوتبال از اين اتفاقات زياد ديده مي‌شود. من در فينال ليگ قهرمانان اروپا بازي كرده‌ام، در آن بازي ما در دو دقيقه دو گل خورديم و جام قهرماني را از دست داديم.

 

اين مساله در همه ليگ‌هاي دنيا نيز روي مي‌دهد مثلا رم در يك بازي با دو گل از حريف خود پيش بود اما حريفش در دقايق تلف شده، بازي را به تساوي ‌كشاند. بچه‌هاي ما تمام سعي و تلاش خود را انجام مي‌دهند اما، متاسفانه در اين دو بازي برد با تساوي عوض شد. به نظر من اين ذات فوتبال است و بد شانسي ما در اين دو بازي باعث چنين نتايجي شد. مطمئنا اين مشكل حل خواهد شد و چنين اتفاقاتي در بازي‌هاي بعدي تكرار نمي‌شود. در ضمن تيم ما گاهي بعد از گل زدن به دنبال گل‌هاي بيشتر نمي‌رود و فرصت‌هاي‌مان نيز به گل تبديل نمي‌شود. اگر در بازي برتري با بيش از يك گل داشته باشيم مشكل استرس و عدم تمركز هم به سراغمان نمي‌آيد.

 

* روز دوشنبه اعلام شد كه تيم ملي ديداري دوستانه با برزيل خواهد داشت، اتفاقي كه باعث به تعويق افتادن دو روزه بازي پرسپوليس – ملوان شد. نظر شما در مورد اين تغيير برنامه چيست؟

من چنين برنامه‌ريزي را در هيچ جاي دنيا نديده‌ام. آقايان مي‌گفتند كه قرار است ليگ طبق برنامه پيش برود و زمان تعطيلي‌ها را هم مشخص كرده بودند حالا متاسفانه آمده‌اند و يك تعطيلي ديگر را هم اضافه كرده‌اند. در اين شرايط هم بازيكن ملي پوش ما كمتر استراحت مي‌كند و هم فاصله زماني بازي‌ها كوتاه تر مي‌شود. بازي دربي براي ما و هواداران‌مان بسيار مهم است اينكه فاصله بازي قبلي تا دربي دو روز كوتاه تر شود اصلا و ابدا معقول نيست. اين بي برنامه‌گي ليگ را نشان مي‌دهد كه به هر شكلي در آن وقفه ايجاد مي‌كنند. اين موضوع از قبل مشخص نشده بود، ما در حال حاضر برنامه تمريني خود را تا حدود يك ماه و نيم آينده ريخته‌ايم و حالا بايد دوباره آن را تغيير دهيم كه مشكلات زيادي را به همراه خواهد داشت. ما همين اردوي كيش را بر طبق برنامه زماني بازي‌ها طراحي كرده بوديم و مطمئنا همه چيز بهم خواهد خورد. من فكر نمي‌كنم در هيچ جاي دنيا شاهد چنين مساله‌اي باشيم. متاسفانه هر حرفي بزنيم خواهند گفت كه همه بايد از تيم ملي حمايت كنند اما ما همه جوره از تيم ملي حمايت كرده و مي‌كنيم. سوال اينجاست كه تا كي بايد اين‌گونه بي برنامه باشيم؟ اين اتفاق اجحافي است در حق همه تيم‌هاي ليگ. بازيكنان خسته مي‌شوند. مگر مي‌شود هر دقيقه تغييري در برنامه ايجاد كرد؟ هر جوري كه دلشان مي‌خواهد برنامه ريزي مي‌كنند و باشگاه‌ها هم نمي‌توانند اعتراض كنند. سخن گفتن هم در اين شرايط بيهوده است و هر كس ديگري هم اعتراض كند صدايش به جايي نمي‌رسد. اگر مي‌خواهيم براي بازي دربي شرايط مساوي باشد، بايد هر دو تيم در يك روز بازي كنند نه اينكه يك تيم بيشتر استراحت كند و تيم ما كمتر. بازي دربي با اينكه فقط سه امتياز دارد اما از ديد هواداران بازي متفاوتيست خيلي از هواداران يك سال در انتظار اين بازي هستند ما بايد شرايط را براي هر دو تيم يكسان قرار دهيم نه اينكه فاصله زماني براي ما كوناه تر باشد و براي رقيب بيشتر. به نظر من اين شرايط اصلا درست نيست.

 

* وضعيت مصدوميت بادامكي، رضايي و نوروزي چگونه است؟

بادامكي از چند روز پيش كار با توپ را آغاز كرده است در اردوي كيش فعاليت با توپ او خيلي بيشتر مي‌كند و در كارهاي جمعي شركت مي‌كند بايد ترس از بين برود اما رضايي و نوروزي كماكان مصدوم هستند با تيم تمرين نمي‌كنند احتمالا تا چهار يا پنج روز ديگر هر دو نفر بتوانند دويدن بدون مشكل و كارهاي هوازي را شروع كنند و من خيلي اميدوارم كه بتوانيم در بازي با ملوان از تمام بازيكنان خود استفاده كنيم.

 

* اين روزها شايعات زيادي درباره جدايي آرفي از پرسپوليس شنيده مي‌شود، آيا تصميمي در اين باره گرفته شده است؟

ما هنوز نه صحبتي در اين مورد داشته‌ايم و نه جلسه‌اي. من هم اين مطالب را در روزنامه‌ها خوانده‌ام. از قول خيلي‌ها نوشته‌اند در حالي كه فكر نمي‌كنم مسوولان باشگاه هم از اين موضوع اطلاعي داشته باشند و ما همه اين‌ها را در رسانه‌ها مي‌خوانيم تا نيم فصل خيلي زمان مانده است ما الان حتي نمي‌توانيم يار بگيريم چگونه مي‌شود پيش از نيم فصل يار گرفت. مطمئنا تا نيم فصل صبر خواهيم كرد و در اين زمان خواهيم ديد كه چه كاري براي بهتر شدن تيم مي‌توان انجام داد. هنوز آرفي زمان دارد تا تلاش كند و شايستگي خود را نشان دهد همين بازي‌هاي دوستانه‌اي يا تمرين‌هايي كه انجام مي‌دهيم براي اين است كه بازيكنان توانايي‌هاي خود را نشان دهند. تا الان چنين تصميمي نه گرفته شده و نه در مورد آن صحبت شده است.

 

* در مورد اين بازيكنان خارجي كه آمدند تست دادند و رفتند چه تصميمي گرفتيد؟

مشخص است كه اگر اين بازيكنان خوب بودند با آنها قرارداد مي‌بستيم و الان كنار تيم مي‌بودند. اين بازيكنان تست دادند مورد قبول واقع نشدند و برگشتند.

 

* از بازي با تيم عمران و خدمات كيش راضي بوديد؟

از بازي راضي بودم اما داوري خيلي بد بود و تيم ميزبان هم به مساله اذعان داشت. در چنين بازي‌هاي دوستانه داوري باعث ايجاد تنش مي‌شود و بازيكنان عصبي شوند و نتوانند درست تصميم بگيرند و درصد مصدوميت هم بالا برود. ما فقط خوش شانس بوديم كه هيچ كدام از بازيكنان ما مصدوميت جدي پيدا نكردند.

 

* در نيمه دوم اين بازي از بازيكنان اميد بيشتري استفاده كرديد، از بازيكناني مثل ابراهيمي و ديگران راضي بوديد؟

من به اين جوانان اعتقاد داشتم كه الان در تمرين با ما كار مي‌كنند. ابراهيمي هم از روزي كه آمده به نظر من خيلي بهتر شده است كليه جواناني كه ما در تيم داريم به نظرم روز به روز بهتر مي‌شوند از آنها راضي هستم و اگر راضي نبودم آنها را به تمرينات تيم اميد مي‌فرستادم.

 

* بودن آقاي عبدي به عنوان مدير فني تيم‌هاي پايه مي‌تواند به پشتوانه سازي براي تيم بزرگسالان كمك كند.

نظارت آقاي عبدي روي اين تيم‌ها مي‌تواند خيلي مفيد باشد و اگر تشخيص دادند كه بازيكني مي‌تواند به ما كمك كند مطمئنا استفاده خواهيم كرد. انشالله تيم‌هاي پايه مان بتوانند موفق باشند و اميدوارم در سال‌هاي آينده بتوانيم از همين تيم‌هاي پايه بازيكن جذب كنيم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)