شاید قلعه نوعی از مرده حجازی هم می ترسید

مرجع خبری پرسپولیس : حکایت استقلال و پرسپولیس نبود، بحث مردانگی بود که علی دایی ثابت کرد مردی و مردانگی هنوز نمرده است. قبل از بازی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی بازیکنان پرسپولیس با پیراهن‌هایی که عکس ناصر حجازی روی آن نقش بسته بود وارد زمین شدند تا یاد و خاطره اسطوره را گرامی بدارند.

 

چراغ اول را علیرضا حقیقی روشن کرده بود. دیروز صبح او به علی دایی مراجعه می‌کند تا با پیراهن شماره یک که نام ناصر حجازی روی آن حک شده به میدان برود که سرمربی سرخپوشان تهرانی او را تحسین و تشویق کرده و نه تنها او بلکه تمام بازیکنان تیمش را به احترام اسطوره فوتبال ایران با پیراهن‌هایی که عکس حجازی روی آن نقش بسته بود به زمین می‌فرستد.

 

بدون تعارف هیچکسی از علی دایی انتظار چنین کاری را نداشت. همگان او را از روز ازل تا ابد پرسپولیسی می‌دانند اما وقتی پای معرفت و مردانگی به میان می‌آید رنگ‌ها فراموش می‌شوند و دیگر معنی نمی‌دهند.

علی دایی همان کاری را کرد که همه از امیر قلعه‌نویی انتظار داشتند. قلعه‌نویی به عنوان یک استقلالی و کسی که ناصر حجازی را استاد خود و اسطوره استقلال معرفی می‌کند وظیفه داشت یاد و خاطره استادش و بزرگ مردی همچون ناصر حجازی را گرامی بدارد اما امیر نشان داد که جنم چنین کار بزرگی را ندارد.

 

اختلافاتی که بین ناصر حجازی و امیر قلعه‌نویی وجود داشت بر کسی پوشیده نیست و نیازی نیست دوباره به آن اشاره کنیم. همه می‌دانند که حجازی به خاطر با مردم بودن و صراحت خاصی که در کلامش داشت به اسطوره استقلال و فوتبال ایران تبدیل شد و قلعه‌نویی هیچ گاه نتوانست و نمی‌تواند ذره‌ای به جایگاه خاصی که حجازی داشت نزدیک شود. مراسم تشییع پیکر نازنین حجازی و ختم او یک بار دیگر محبوبیت بی‌حد و اندازه اسطوره را به رخ قلعه‌نویی کشید و حالا شاید او از مرده این بزرگ مرد تاریخ فوتبال ایران هم هراس دارد که رسم استاد و شاگردی را به جای نمی‌آورد و به بستن یک بازوبند مشکی روی بازوی بازیکنانش قناعت می‌کند اما بدون تردید اتفاقی که دیروز در ورزشگاه آزادی افتاد یک نمره منفی بزرگ اخلاقی در کارنامه امیر قلعه‌نویی ثبت کرد کسی که مدتهاست زیر علم اخلاق‌مداری سینه می‌زند اما در عمل نشان داد که فقط شعار می‌دهد و مرد عمل نیست.

 

علی دایی چون خودش اسطوره است احترام بزرگ مردی چون ناصر حجازی را نگه داشت و نگذاشت مردانگی هم در ورزشگاه آزادی تشییع جنازه شود. امیر قلعه‌نویی یکشنبه شب در استادیوم بزرگ آزادی کوچک شده چون هم بازی را باخت و اخلاق را تا این اتفاق بزرگ و تاریخی در حافظه هواداران استقلال ثبت شود. امیر قلعه‌نویی بازنده‌ای بزرگ بود و علی دایی به اندازه عظمت و بزرگی خودش و ناصر حجازی برنده بود به اندازه مردی و مردانگی برد تا ثابت شود مردان بزرگ کارهای بزرگ انجام می‌دهند.

 

نویسنده: مهدی نوری

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)