مرجع خبری پرسپولیس : تیم های پرطرفدار استقلال و پرسپولیس تهران عصر پنجشنبه هفته جاری، هفتاد و چهارمین رویارویی تاریخ خود را برگزار خواهند كرد.

 

دو تیم سرخ آبی پایتخت تاكنون 25 بار در فصل زمستان به مصاف هم رفته اند كه حاصل این دیدارها، 7 برتری برای استقلال، 4 پیروزی برای پرسپولیس و 14 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

 

این دو تیم همچنین هفت بار در بهمن ماه به دیدار هم رفته اند كه تیم استقلال یك بار، پرسپولیس دو بار و چهار دیدار نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

 

* در هفتاد و سه دیدار گذشته، 87 بازیكن دو تیم موفق به گلزنی شدند كه سهم استقلال 43 بازیكن و سهم پرسپولیس 44 بازیكن است.

 

* در تیم استقلال علی جباری و غلامحسین مظلومی هر كدام با 5گل، عباس مژدهی و فرهاد مجیدی هر كدام 4 گل و حسن روشن، صمد مرفاوی، صادق ورمزیار، آرش برهانی و مجتبی جباری هر كدام با 3 گل به ترتیب در صدر گلزنان این باشگاه قرار دارند.

 

در تیم پرسپولیس تهران نیز مرحوم صفر ایرانپاك با 7 گل، حسین كلانی 6 گل، همایون بهزادی و مهدی هاشمی نسب هر كدام با 4گل و فرشاد پیوس و هادی نوروزی هر كدام با 3 گل، گلزنان برتر پرسپولیس به استقلال محسوب می شوند.

 

* غلامرضا فتح آبادی ، شاهرخ بیانی و مهدی هاشمی نسب از بازیكنانی هستند كه در هر دو تیم بازی كردند و موفق به گلزنی شدند.

 

همچنین فتح آبادی 2 گل به پرسپولیس و یك گل به استقلال، بیانی 2 گل به استقلال ویك گل به پرسپولیس و مهدی هاشمی نسب وقتی درتیم پرسپولیس بود 4 گل به استقلال زد و زمانی كه عضو تیم استقلال بود یك گل برای این تیم به ثمررساند.

 

* تیم های استقلال و پرسپولیس از فروردین ماه سال 1347 كه نخستین دیدارخود را برگزار كردند تا به حال در مجموع 73 بار مقابل یكدیگر صف آرایی كردند كه در مجموع تیم استقلال در 24 بازی و پرسپولیس در 18دیدار برنده شدند و 31 بازی نیز با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.

 

* پرگل ترین دیدار این دو تیم ؛ شهرآورد 16 شهریور 1352 است كه با نتیجه شش بر صفر به سود تیم پرسپولیس به اتمام رسید.

 

* در طول 44 سال گذشته، دیدارهای چهارم، ششم و سی و هشتم دو دیدار ناتمام ماند كه فدراسیون فوتبال هر سه دیدار را به سود تیم استقلال اعلام كرد.

 

* تاكنون 150گل در هفتاد و سه دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس رد و بدل شده است كه سهم استقلال با 79 گل و سهم پرسپولیس با 71 گل درصد است.

 

* تنها دیدار سی ام دو تیم كه در روز 19 اسفندماه سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتی تعیین كننده تیم پیروز میدان بود كه پرسپولیس با نتیجه 4 بر 2 استقلال را پشت سر گذاشت.

 

* از نظر سرعت در زدن گل، تیم استقلال ركورد دار است. علی سامره در دیدارپنجاه و سوم در دقیقه اول بازی، رضا عادل خانی و داود سید عباسی به ترتیب در شهرآوردهای یازدهم و پنجاه و ششم در دقیقه سوم و امید روانخواه دردقیقه چهارم دیدار شصت و چهارم برای استقلال تهران گل زدند، حسین كلانی مهاجم سرخ پوشان در دقیقه دوم دیدار ششم برای پرسپولیسی ها گلزنی كرد.

 

* تیم پرسپولیس تهران از نظر گل زدن در دقایق پایانی بازی ركورد دار این دیدارهاست. مازیار زارع در دقیقه 4+90 دیدار شصت و ششم گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند.

 

همچنین صفر ایرانپاك در دیدار هفتم ، حسین كلانی در دیدار هشتم و همایون بهزادی در شهرآورد دوازدهم در دقیقه 90 بازی برای تیم پرسپولیس گلزنی كردند . پیروز قربانی مدافع استقلال نیز در دقیقه 2+90 در دیدار پنجاه و هشتم گل پیروزی بخش آبی پوشان را به ثمر رساند.

 

* تیم استقلال تهران از شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا دیدار چهل و نهم در نهم دیماه 1379 در هشت دیدار متوالی موفق به شكست پرسپولیس نشد.

 

آبی پوشان نیز در پنج دیدار اخیر خود كه با هدایت پرویز مظلومی برگزار شد به ركورد چهار پیروزی و یك تساوی دست یافتند تا نام خود را در تاریخ ثبت كنند.

 

* شش دیدار سرخ آبی پایتخت (بازی 62 تا 67) با نتیجه مشابه یك بر یك به پایان رسید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)