خبرگزاری پرسپولیس : پیشکسوت پرسپولیس و تیم ملی فوتبال گفت: کی روش برنامه ریز بسیار خوبی است اما اجرا کننده نیست.

 

حمید درخشان صبح امروز در برنامه ورزش و مردم در مورد شرایط تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: تا چیزی نکاریم، نمی‌توانیم برداشت کنیم. در فوتبال کار مفیدی انجام نداده‌ایم که توقع موفقیت داشته باشیم. در باشگاه‌های لیگ برتری چقدر به تیم‌های پایه توجه می‌شود؟

وی ادامه داد:‌ توقعات از تیم ملی زیاد است، اما وقتی ساختار خوب نداریم، می‌توانیم به اهداف خود برسیم؟ در حال حاضر بازیکنانی به تیم ملی آمده‌اند که انگیزه زیادی ندارند. میانگین سنی تیم ملی بالا است و با این شرایط خواسته‌های فوتبال ایران محقق نمی‌شود.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سؤال که اگر سرمربی تیم ملی ایرانی بود، با وی هم مانند کی‌روش برخورد می‌شد، یا خیر، تصریح کرد:‌ برخی از مربیان ایرانی 2 بازی باختند و فقط آنها را اعدام نکردند. مسئولان فوتبال آنقدر که به خارجی‌ها اهمیت دادند، به ایرانی‌ها توجه نکردند. با این شرایط باید کمک کنیم فوتبال ایران از مقطع کنونی گذر کند.

درخشان خاطرنشان کرد:‌ کی‌روش برنامه‌ریز بسیار خوبی است اما اجراکننده نیست. در بازی‌های ایران هیچ پیشرفتی به چشم نمی‌آید. در بازی دوستانه با تونس 2 گل روی هوا دریافت کردیم و در بازی رسمی هم از همین نقطه گل خوردیم. این نشان می‌دهد کادر فنی نقاط ضعف را برطرف نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مربی خارجی باید روش یک تیم را تغییر دهد اظهار داشت: تاکنون کی‌روش نتوانسته به این موضوع جامه عمل بپوشاند. نقاط ضعف باید برطرف شود در غیر این صورت رفتن ایران به جام جهانی به اما و اگرها کشیده می‌شود.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد برگزاری اردوهای بلند مدت و عدم استفاده کی‌روش از مربیان و مشاوران آگاه ایرانی، گفت: بازیکنان با کیفیت زیادی در فوتبال ایران حضور دارند که باید آنها را پیدا کنیم تا اینکه امثال قوچان‌نژاد که با فرهنگ ایران زیاد آشنا نیست را به تیم ملی بیاوریم.

وی ادامه داد: تمام این کارها را نباید کی‌روش انجام دهد بلکه اطرافیانش هم باید به وی کمک کنند. در جام جهانی چند نفر از بازیکنان کنونی می‌توانند برای تیم ملی بازی کنند؟ به نظر می‌رسد نیمی از بازیکنان در جام جهانی نمی‌توانند برای ایران بازی کنند پس بهتر است از حالا خودمان به فکر باشیم. سرمربی تیم ملی باید به فکر باشد چرا که این موضوع برای اعتبار خودش هم خوب است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)