مرجع خبری پرسپولیس : پس از شکست تیم فوتبال پرسپولیس مقابل پاس همدان و حذف شدن از رقابت های جام حذفی ، حمید درخشان امروز با عصبانیت مقابل خبرنگاران حاضر شد و گفت : ” بعضی از بازیکنانی که با رابطه به پرسپولیس آمده اند به درد بازی در لیگ دسته سه هم نمی خورند !” . درخشان همچنین مدعی شد در صورتی که هدایت این تیم به وی سپرده شود قهرمانی را برای سرخپوشان به ارمغان خواهد آورد . با هم مصاحبه خواندنی سرمربی سابق پرسپولیس را می خوانیم :

سرمربی و کاپیتان اسبق باشگاه پرسپوليس پس از ماه‌ها سكوت و حمايت از مديريت و كادر فني اين تيم پس از باخت اين تيم مقابل پاس همدان و حذف از رقابت‌هاي جام حذفي گفت و گوی مفصلی را انجام داد که در ادامه می آید:
حميد درخشان، اظهار داشت: آقایان به اصطلاح كار را دادند دست آدم كاربلد و اين هم نتيجه‌اش شد. من ديگر نمي‌دانم در باره پرسپولیس چه بگویم . خداوکیلی حيثيت ما بر باد رفته است. اگر حرفي هم بزنيم مي‌شويم آدم بد، اگر هم صحبتي نكنيم دلمان براي تيم و هواداران مي‌سوزد.
وي افزود: نتايج بد پرسپوليس اعصاب ما را به هم ريخته است. اين آقاي وينگادا هم گويا چيزي از فوتبال نمي‌فهمد احتمالا او را بركنار خواهند كرد. براي جانشيني او مشکلی نیست،ما كه نمرده‌ايم. اين همه مربيان مختلف را امتحان كردند يك بار هم تيم را بدهند دست ما،‌خداوكيلي 6-5 سالي كه تيم پرسپوليس دست ما بود مگر ضرر كردند. اما حالا مديران پرسپوليس چشمانشان را بسته‌اند اگر نبسته بودند مي‌گفتند حميد درخشان پنج سال با تيم پرسپوليس كار كرده و قهرماني هم به دست آورده‌ايم. تيم استقلال را سه بر صفر شكست داده است شما كه تاكنون تيم را دست همه نوع مربي داده‌ايد يك بار هم تيم را بدهيم به حميد درخشان تا او نيز توانمندي‌اش را نشان دهد و اگر نتوانستم پرسپوليس را قهرمان كنم از ورزش و فوتبال براي هميشه خواهم رفت.برای مربيان ديگر كه شرط نمي‌گذارند فقط مي‌آيند پول را مي‌گيرند ومي‌روند اما من شرط مي‌گذارم اگر تيم را قهرمان نكردم تمام پولي كه داده‌ايد را پس مي‌دهم و اگر تيم قهرمان شد دو برابر آن را مي‌گيرم. با اين شرايط هيچ مربي به پرسپوليس نمي‌آيد اما من حاضر هستم بیایم.

سرمربي سابق تيم پرسپوليس ادامه داد: من در طول فصل با وجود ناكامي‌ها از تيم پرسپولیس حمايت كردم چرا كه مديران باشگاه منتظر بودند اگر ما كوچك‌ترين اظهارنظر انتقاد‌آميزي كرديم بلافاصله بگويند ديديد فلاني مصاحبه كرد و براي تيم حاشيه درست كرد و در نهايت شكست خوردیم. من هم كنار كشيدم تا با خيال راحت كار كنند. خوشبختانه حاشيه هم اطراف تيم نبود كه بگوئيم حاشيه‌ها مشكل‌ساز شده بود. الان كه ما كيلومترها از پرسپوليس فاصله گرفته‌ايم گفتيم مصاحبه نكنيم تا اينها يك وقت روحيه‌ آقایان خراب نشود. ما چيزي نگفتيم آقايان خراب‌كاري كردند. حالا واي به حال اينكه حرفي مي ‌زديم و می آمدند تمام تقصيرات و شكست‌هاي تيم را به گردن ما مي‌انداختند.
وي اضافه كرد: در اواسط فصل روزنامه‌ها نوشتند حميد درخشان در آستانه مربي‌گري پرسپوليس قرار دارد. 60 نفر با لابي‌هاي که داستند خود را به مديريت باشگاه رساندند كه آقا نگذاريد درخشان بيايد، اگر او بيايد فلان اتفاقات مي‌افتد. در نهايت هم ما نمي‌آمديم. حالا آقايان بگويند شما چه گلي بر سر پرسپوليس زديد. فقط پول بيت‌المال را حيف و ميل كردند و این هم نتایج آن. اما الان من اين را مي‌گويم که ما مي‌آييم قرارداد مي‌بنديم و شرط مي‌گذاريم اگر تيم را قهرمان كرديم پول قرارداد را دو برابر مي‌گيريم اگر نتوانستيم تيم را قهرمان كنيم تمام پولي كه گرفتيم را پس خواهيم داد. اگر حرف بي‌ربطي مي‌زنيم بگوئيد.
درخشان گفت:‌من صد درصد مشكلات تيم پرسپوليس را مي‌دانم كه چنين ادعايي دارم و می دانم با رفع آنها قهرمان خواهيم شد. وقتي بازيكني مي‌آيد براي خودش در تيم گروه درست می کند و به اتفاق کمک مربی یک تیم پنج نفره می شوند تا ‌سرمربي را زمين بزنند،‌ من كه خودم همه این راهها را می دانم اجازه چنین کارهایی را نمی دهم و گردن آن بازيكن را مي‌زنم كه بخواهد پرسپوليس را به باد بدهد. من كه با او شوخي نمي‌كنم،‌من 10 ميليون هوادار را به يك نفر يا دو نفر نمي‌فروشم. من گردن چنین بازیکنی را خرد مي‌كنم تا در نهايت تیم پيروز شود. حالا فرقي ندارد كدام بازيكن باشد. كريمي باشد یا باقري ، عابدزاده باشد یا حتی بزرگ‌تر از اينها .
درخشان: آقای کمک مربی با 4 بازیکن یک باند درست کرده است
باید همه بفهمند که پرسپوليس جای اطاعت کردن جای جان دادن است . پولت را گرفتی نوش جانت اما در قبال این پولی که گرفتی باید جان بدهی . قرار نیست توی بازیکن ماشین 100 میلیونی سوار شوی بعد هواردار محروم بیایید در ورزشگاه با چشمان گریان به خانه برگردد، به خاطر تو و به عشق تو به فرودگاه آمده است حالا تو نمی خواهی با جان و دل برای تیم بازی کنی؟! 50 درصد از قراردادت را کم می کنم سال آینده هم هر باشگاهی بروی باید پول رضایت نامه ات را بدهی تا در نهایت تمام پولی که از باشگاه گرفتی پس گرفته شود.
این ها راهکارهای برخورد با بازیکن سالاری است . اما وقتی به بازیکن باج بدهی و او هم برود برای خودش باند درست کند همین می شود که الان در پرسپولیس شاهد آن هستیم.
به 4 بازیکن می گویند در زمین بدوند به 4 نفر دیگر می گویند ندوند و علت را که پیگیری می کنید می فهمید مربی تیم اعلام کرده من زمانی که سرمربی بوده ام و سرمربی فعلی هیچ کاره بوده است درحالی که اگر تو یک پرسپولیسی هستی باید جانت را برای این تیم بدهی حالا چه فرقی دارد چه پستی در تیم داری ؟ اصلا آبدارچی پرسپولیس باشی باید برای این مردم جان هم بدهی. ما باید کاری کنیم که مردم خوشحال شوند آنهایی که درسرما و گرما به ورزشگاه می آیند و با تمام عشق وجودی خود بازیکن و تیم را تشویق می کنند آنها را بایدخوشحال کرد.
وی ادامه داد: با این بازیکنان باید با قدرت برخورد کرد تا وقتی وارد زمین شد بفهمد با جان و دل باید برای تیمش بازی کند. باور کنید اگر هر کدام از بازیکنان فعلی که ادعای بزرگی دارند تا مسابقه آنها را روی نیمکت بنشانی ، به التماس می افتند که بازی کنند. می دانید من چرا این حرف ها را می زنم ، چرا که در 30 سال گذشته همه این موارد رابه چشم خود دیده ام ، من که وینگادا نیستم که اگر فلان بازیکن بگوید به طور مثال که من کمر درد جزیی دارم و بازی نمی کنم یا آن یکی بازیکن پایش مصدومیت سطحی دارد بگوید یک هفته باید استراحت کنم.
اگر نمی توانی بازی کنید از تیم بروید آقا جان تا بازیکن دیگری جایت را بگیرد . پولت راهم که گرفتی ، مجانی که برای پرسپولیس بازی نکرده ای در پرسپولیس باید با جان و دل بازی کنی و افتخار کنی که در این تیم بازی می کنی.
وی اضافه کرد: هر کدام از بازیکنان بزرگ فوتبال کشور که در پرسپولیس بازی می کردندیکسال بعد از آنکه از این تیم رفته اند محو شده اند و دیگر نامی از آنها درمحافل ورزشی نیست. پس باید بازیکنان را توجیه کرد که اگر دوست داری در پرسپولیس یک دو یا 10 سال هم بازی کنی باید با تمام وجود ظاهر شوی و بهترین باشی اما وقتی با تمام وجود بازی نمی کند برای چه باید به او پول مفت بدهیم.
درخشان گفت: بازیکنانی مثل بهادرعبدی، نوروزی و عسگری درحد کلاس تیم های دسته سومی هم نیستند که حالا بخواهند در پرسپولیس بازی کنند.
من نمی دانم باشگاه پرسپولیس مجبور است با بازیکنان درجه دو و سه لیست خود را پرکند؟ 15 بازیکن استخدام کند اما واقعا 15 بازیکن باشند که کارشناس ها نیز آنها را تایید کنند . پول هایی هم که به آنها داد می شود زد وبندی است و آخر کار همین می شود که الان در پرسپولیس رخ داده است. در این بین هم فقط مردم ضرر می کنند چرا که نمی دانند درون باشگاه چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. واقعا ناراحتی هواداران خیلی عذاب آور است .هر روز مردم در خیابان ها وقتی ما را می بینند از وضعیت تیم گله مند هستند. دیروز خانم 50 ساله ایی ما را در خیابان دیده و گریه می کرد که آقا این پرسپولیس را نجات دهید.
وی ادامه داد: هیچ جای دنیا هواداران پرسپولیس را ندارند. البته هستند طرفداران تیم های بزرگی مانند بارسلونا و منچستر یونایتد هستند که پس از شکست این تیم گریه می کنند اما اینکه یک عده آدم را به اسم هوادار و لیدر اجیر کنی تا با حضور در تمرینات حاشیه سازی کنند در هیچ کجای دنیا معنایی ندارد.
بازیکن سابق تیم پرسپولیس اضافه کرد: برای شکست های اخیر تنها مشکل مدیرعامل نیست . بازیکن بیشتر مقصر است. مگر مدیرعامل در زمین بازی می کند که بتوان به او ایراد گرفت. بهترین راهکار برای نجات پرسپولیس الان این است که 8 – 7 نفر از بازیکنان را اخراج کرد و به آقای وینگادا هم بگویند دست شما دور نکند. تا الان زحمت کشیدید و این هم پول قرارداد شما و خداحافظ!
بعد از آن با تفکر وکارشناسی به فکر آینده پرسپولیس باشند. می خواهند مربی خارجی بیاروند خیلی خوب است، اما بروند یک مربی طراز اول ومطرح بیاورند ما هم کمک می کنم اما اگر پول ندارند من درخدمتشان هستم با هرقیمتی باشد تعهدهم می دهم تیم پرسپولیس را جزو سه سهمیه آسیا خواهم کرد و اولویت هم قهرمانی خواهد بود. اگر قرار داد ما 200 میلیون است در صورت کسب سهمیه آسیایی 300 میلیون شود اگر قهرمان شدیم 60 میلیون بدهید و اگر هم نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم پولی که به ما دادید را پس می دهیم.
اگر می بینید یک مربی با این شرایط به پرسپولیس می آید عاشق واقعی پرسپولیس است .
عشق تیم را دارد و ناراحتی وسختی های پرسپولیس کشیده است. در بی پولی های این تیم بازی کرده و گل زده و حالا دلش می سوزد که تیمش ضعیف ظاهر می شود.
اجازه بدهید و ببینید من چقدر به این تیم کمک می کنم سواد ، علم و مدرک مربیگری فوتبال دارم. تیم ملی پایه را به جام جهانی برده ام، از همه مهمتر از سال 72 تا 76 مربی این تیم بوده ام و استقلال تهران را هم سه بر صفر شکست داده ام. دیگر نمی دانم کجای کارم ایراد دارد تا آن را برطرف کنم. اما متاسفانه حسادت برخی افراد باعث می شود نگذارند من بیاییم چرا که با خود می گویند اگر درخشان بیاید و تیم دگرگون شود او اسطوره خواهد شد پس چرا باید اجازه دهیم درخشان اسطوره شود و در نهایت می گویند نمی گذاریم درخشان سرمربی پرسپولیس شود. صبح که می شنوند درخشان می خواهد سرمربی پرسپولیس شود50 نفر جلوی در باشگاه پرسپولیس صف کشیده اند و می گویند این مربی را به پرسپولیس نیاورید در حالی که باید از من حمایت کنند .
درخشان گفت: من اگر سرمربی پرسپولیس شوم از 4 پیشکسوت اصیل پرسپولیس دعوت می کنم در کنارم باشند تاکمک کنند تا این تیم را سرو سامان دهیم نه اینکه بخواهم مانند علی دایی دستیارانی را برای تیم ملی انتخاب کنم که روی نیمکت اجازه نداشتند حرف بزنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)