حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس گفت: خیلی خوشبین هستم که پرسپولیس در تبریز هم نمایش بسیار خوبی ارائه داده و بتواند با دست پر و پیروزی این شهر را ترک کند.

یکشنبه هفته آینده، تیم پرسپولیس باید در تبریز به مصاف تیم تراکتور برود. شاگردان یحیی گل محمدی پس از پیروزی بزرگ در اصفهان و درهم کوبیدن سپاهان با هدایت مورایس پرتغالی با ۴ گل و حذف این تیم، در لیگ برتر نیز ۳ گل به نفت مسجد سلیمان زدند. پرسپولیس اما باید به مصاف تیمی برود که سرمربی اش یک اسپانیایی است.

حمید درخشان در این رابطه گفت: برکسی پوشیده نیست که تراکتور با سرمربی اسپانیایی اش بهتر از دوران قربان دردیف روسی بازی می‌کند. این تیم در خانه بسیار خطرناک تر است ضمن آن که در بازی رفت در تهران هم موفق به شکست پرسپولیس شده بود. بنابراین بازی بسیار سختی روبروی پرسپولیس است و شاگردان یحیی گل محمدی باید خیلی هوشمندانه وارد این بازی شوند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من پرسپولیس اگر می‌خواهد در تبریز نتیجه بگیرد باید مثل بازی حذفی مقابل سپاهان بازی کند. باید از همان جلو مدافعان حریف را پرس کرده و اجازه خودنمایی به حریف ندهد. پرسپولیس در اصفهان برابر سپاهان بسیار با انگیزه و به قول معروف با توپ پُر شروع کرد. در این دیدار با تراکتور هم من فکر می‌کنم کلید بازی شروع خوب خواهد بود. تراکتور یک تیم قوی است که تماشاگران پرشوری هم دارد که کار را برای حریفان سخت تر می‌کنند. با تمام این تفاسیر من نمی‌گویم تراکتور شکست خوردنی نیست.

کاپیتان اسبق پرسپولیس افزود: همین تراکتور با همین مربی اسپانیایی را نساجی مازندران با حمید مطهری شکست داده است. بنابراین پرسپولیس هم می‌تواند این تیم خوب را ولو در خانه اش شکست دهد. به نظر من سه امتیاز این دیدار برای پرسپولیس خیلی اهمیت دارد و باید به آن برسد تا در کورس قهرمانی بماند و حتی ممکن است با امتیاز از دست دادن دوباره سپاهان مقابل تیم هوادار، پرسپولیس به صدر جدول برسد. من یکی خیلی خوشبین هستم که پرسپولیس در تبریز هم نمایش بسیار خوبی ارائه داده و بتواند با دست پُر و پیروزی این شهر را ترک کند.

وی در خصوص ریکاردو آلوز هافبک تیم پرتغال و ۱۲ پاس گل او نیز اظهارداشت: وظیفه یک هافبک گلسازی است. زمانی که ما بازی می‌کردیم رسم نبود، پاس گل‌ها را بشمرند و فقط گلزنان یک بازی دیده می‌شدند. حالا کسی که پاس گل هم می‌دهد توی چشم است. او ۱۲ پاس گل داده که آمار خوبی است اما باور کنید زمان ما هم هافبک‌هایی داشتیم که بیشتر از آلوز پاس گل می‌دادند. او بازیکن خطرناکی است و پرسپولیسی‌ها نباید به حریف ایستگاهی و کاشته بدهند. نکته ای که اما باید به آن اشاره کنم تعداد کم پاس گل‌های بازیکنان پرسپولیس است. اگر اشتباه نکنم بیشترین پاس گل‌ها را در پرسپولیس مهدی ترابی (با ۵ پاس گل) و دانیال اسماعیلی فر (با ۴ پاس گل) داده که آمار خوبی نیست. هافبک‌های پرسپولیس باید به مراتب خلاق تر باشند و پاس‌های گل بیشتری بدهند. این یک نکته مهم است که می‌تواند آمار گلزنی مهاجمان پرسپولیس را نیز بالاتر ببرد.

درخشان که در گذشته یکی از منتقدان مهدی عبدی بوده از گلزنی این مهاجم جوان ابراز خوشحالی کرده و خاطرنشان می‌کند: من بارها گفتم و همان زمان هم اعلام کردم دشمن مهدی عبدی یا بازیکنان جوان نیستم. می‌خواستم با حرف‌هایم به او تلنگر بزنم و حالا خیلی خوشحالم مهدی عبدی توانسته است گل بزند. بازیکنی که در نیمه نهایی و فینال آسیا گل زده حتما توانایی‌هایی دارد و باید بسیار با انگیزه تر بازی کند. به دست آوردن پیراهن پرسپولیس شاید راحت به نظر برسد اما حفظ کردن آن واقعا کار سختی است. اگر غفلت کنید بغل دستی می‌آید و جای شما را خواهد گرفت. باید خوب تمرین کنید و از کوچک ترین فرصتی استفاده کنید و امیدوارم مهدی عبدی در ادامه فصل هم بتواند مثل بازی با نفت مسجد سلیمان بازی کند و موفق به گلزنی شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)