وینگر خوش‌تکنیک پرسپولیس شب گذشته در جریان پیروزی ۴ گله تیم ملی ایران نقش پررنگی داشت.

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران با توجه به فشردگی دیدارهای ملی تصمیم گرفت تا ترکیب تیمش را برای دوئل با تیم ملی آنگولا در مقایسه با دیدار برابر تیم ملی بلغارستان، دستخوش تغییر و تحولات پرشماری کند که یکی از تغییرات انجام شده، حضور مهدی ترابی به جای محمد محبی در ترکیب اولیه بود؛ تصمیمی که در نوع خود جالب‌توجه به نظر می‌رسید که بعد از گلزنی محبی مقابل بلغارستان، او نیمکت‌نشین شود و جای خود را به مهدی ترابی بود.

ترابی که شروع خوبی در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی نداشت و در ۴ هفته متوالی ناکام در گلزنی و گل‌سازی برای تیمش بود، مترصد این فرصت بود تا بتواند شایستگی‌های فنی خود را در تیم ملی نشان بدهد و هدف‌گذاری ستاره پرسپولیس، طلسم‌شکنی در فصل جدید بود تا بتواند با روحیه‌ای بالا برای بازگشت به اردوی باشگاهی و آماده‌شدن برای دوئل حساس مقابل النصر عربستان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا آماده شود. نگاهی به کارنامه مهدی ترابی در مسابقه شب گذشته نشان می‌دهد که او توانسته به خواسته خود برسد و بهترین پاسخ را به اعتماد امیر قلعه‌نویی داده است.

رسمی‌شدن ششمین و هفتمین پاس گل ملی ترابی

مهدی ترابی تا پیش از مسابقه شب گذشته تیم ملی ایران مقابل آنگولا توانسته بود ۷ گل به‌ثمر برساند و ۵ پاس گل هم در کارنامه او به‌چشم می‌خورد. ترابی که انگیزه بالایی داشت تا در مقابل حریف آفریقایی، آمار و ارقام شخصی خود را در تیم ملی بهبود بخشد، خیلی زود درخشش خود را آغاز کرد و توانست با سماجت و تیزهوشی خود، پایه‌گذار گل اول تیم ملی ایران شود تا ششمین پاس گل در کارنامه فوتبال ملی او به‌ثبت برسد. درخشش ترابی به یک پاس گل ختم نشد و او در جریان برتری ۴ گله ایران مقابل آنگولا بازهم موثر بود.

ستاره پرسپولیس در لحظه ثبت گل دوم هم در قامت یک گل‌ساز درخشید و توانست پایه‌گذار حمله‌ای باشد که با پاس میلاد محمدی و ضربه مهدی طارمی به گل دوم ایران ختم شد. ترابی که به دنبال بهبود رکورد شخصی خود در تیم ملی بود، توانست با نفوذی فوق‌العاده به محوطه جریمه آنگولا، خود را در موقعیت ثبت گل سوم ایران قرار بدهد که او در این صحنه توپ را در مقابل دروازه خالی به صادق محرمی رساند تا شب رویایی خود را با ثبت دومین پاس گل به پایان برساند. ترابی حالا با ۲ پاس گلی که مقابل آنگولا به‌ثبت رساند، شمار پاس گل‌های خود در تیم ملی را به عدد ۷ رساند تا در کنار ۷ گل زده، ۷ پاس گل هم در کارنامه او به چشم آید.

آخرین طلسم مقابل النصر می‌شکند؟

ترابی بعد از آنکه در فینال جام حذفی فصل گذشته توانست دروازه استقلال را باز کند، دیگر در گلزنی موفق نبوده است. او بعد از آن مسابقه در ۲ بازی برای تیم ملی ایران در مسابقات کافا ۲۰۲۳ به میدان رفت و سپس در ۴ هفته ابتدایی لیگ بیست‌وسوم در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت حضور داشت. ستاره پرسپولیس ناکام در طلسم‌شکنی بود و شب گذشته هم با وجود ثبت ۲ پاس گل نتوانست در امر گلزنی موفق عمل کند.

سرخ‌پوشان پایتخت باید سه‌شنبه هفته آینده در اولین بازی‌شان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا به مصاف النصر عربستان بروند که مهدی ترابی امیدوار است در اولین بازی‌اش بعد از رسیدن به ۲۹ سالگی با پیراهن پرسپولیس بتواند شروع خوبی در فصل جدید رقابت‌های آسیایی داشته باشد و در قامت گلزن در ترکیب پرسپولیس بدرخشد. ترابی که با درخشش در پیراهن تیم ملی روحیه گرفته، حالا به دنبال از بین بردن طلسم گل‌نزدن‌هایش است و باید دید آیا این طلسم مقابل النصر عربستان شکسته خواهد شد یا همچنان روند گل‌نزدن‌های او تمدید می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)