دردسرهاي كاشاني براي بركناري كرانچار
مرجع خبری پرسپولیس :
ناكامي هاي متوالي زلاتكور كرانچار سرمربي كروات تيم پرسپوليس و نداشتن گزينه مناسب براي تغيير و تحول در كادر فني به بزرگ ترين چالش اين تيم پرطرفدار تبديل شده استح.
 
بيب كاشاني سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس كه با گرفتن اختيار تام از علي سعيدلو و به عنوان مشاور عالي رئيس سازمان تربيت بدني دو روز قبل از دربي زلاتكو كرانچار را به پرسپوليس بازگرداند در حال حاضر مشغول بررسي و همه جانبه اوضاع كادر فني است تا در صورت ناكامي تيم پرسپوليس مقابل سايپا منطقي ترين و بهترين تصميم ممكن را بگيرد.
 كاشاني كه اولتيماتوم دادن و مهلت تعيين كردن براي كرانچار در جلسه روز شنبه را تكذيب كرده است به خوبي مي داند كه در صورت شكست پرسپوليس مقابل سايپا هيچ چاره اي جز ايجاد تغيير و تحول در تيم را ندارد چرا كه هواداران پرسپوليس تحمل ادامه ناكامي هاي تيم با كرانچار را ندارند. مشكل اصلي كاشاني اما اين است كه در حال حاضر گزينه مناسب و مطمئني براي جانشيني كرانچار پيدا نكرده است. در بين مربيان وطني جذب حميد استيلي به واسطه اينكه سرمربي تيم استيل آذين است آسان نيست.
علاوه بر اين ناكامي استيلي در پرسپوليس پيكان انتقادات را متوجه كاشاني خواهد كرد و در آن صورت قطعا رفاقت كاشاني و استيلي تبديل به اهرمي براي منتقدين خواهد شد. علاوه بر اين فعلا پرسپوليس و استيل آذين درگير ماجراي بازگشت علي كريمي شده اند و در چنين شرايطي باشگاه پرسپوليس نمي خواهد علاوه بر درخواست جذب موثرترين بازيكن ليگ سراغ سرمربي تيم استيل آذين نيز برود مگر اينكه حميد استيلي با توجه به موضع گيري هاي اخير مديرعامل استيل آذين در صورت ادامه ناكامي هاي اين تيم از استيل آذين استعفاء داده يا بركنار شود .
 
علي دايي نيز مي تواند از جمله گزينه هاي پيش روي كاشاني باشد اما به نظر نمي رسد دايي از ناكامي در تيم ملي حاضر به هدايت تيم بحران زده پرسپوليس شود و ريسك بزرگي را به جان بخرد. طي روزهاي اخير شايعاتي نيز مبني بر مذاكره پنهاني حبيب كاشاني با محمد خاكپور به گوش مي رسد.
كاشاني كه پس از قهرماني با پرسپوليس از استيلي و خاكپور به عنوان گزينه هاي سرمربيگري تيم ياد كرده بود ارتباط نزديكي با خاكپور دارد اما ناكامي پرسپوليس با خاكپور قطعا توپ انتقادات را به زمين كاشاني خواهد انداخت و همه از سرپرست باشگاه پرسپوليس ايراد خواهند گرفت كه چرا هدايت تيم بزرگي مثل پرسپوليس را به فردي داده كه سابقه سرمربيگري نداشته است.
در چنين اوضاع و احوالي جذب يك سرمربي خارجي جديد شايد بهترين راه حل براي درمان دردهاي تيم پرسپوليس باشد اما از آنجا كه مربي خارجي نياز به زمان دارد و ضريب موفقيت اش در كوتاه مدت پائين است جذب سرمربي خارجي ترديدهايي را به طور حتم در تصميم گيري هاي كاشاني ايجاد خواهد كرد. در اين باره از لوكا بوناچيچ و وينكو بگوويچ كه شناخت تقريبا كاملي از تيم هاي ليگ برتري و حتي بازيكنان پرسپوليس دارند به عنوان گزينه هاي احتمالي مورد نظر باشگاه ياد مي شود.
نزديك ترين و محتمل ترين انتخاب اما مي تواند استفاده از حسين عبدي به عنوان سرمربي موقت باشد. عبدي به عنوان بازيكن چند ساله پرسپوليس با هدايت تيم هاي ويند امارات، داماش گيلان و داشتن مدرك مربيگري A اروپا از انگليس گزينه اي است كه انتخاب او به عنوان سرمربي موقت و جانشين كرانچار انتقاد چنداني را متوجه كاشاني نخواهد كرد. شناخت كامل عبدي از بازيكنان پرسپوليس و تسلط او به ضعف و قوت هاي موجود از ديگر دلايلي است كه مي تواند كاشاني را به استفاده از عبدي به عنوان جانشين كرانچار ترغيب كند.
 با اين اوصاف در حال حاضر براي هر گونه گمانه زني بايد منتظر نتيجه بازي پرسپوليس و سايپا بود، در مجموع اما بايد گفت كاشاني تمايل دارد با توجه به فقدان گزينه هاي مناسب تا حد ممكن از كرانچار حمايت كند.شايد در همين راستا بود كه كاشاني پس از تساوي پرسپوليس مقابل ملوان عنوان كرد به عنوان سرپرست موقت نمي تواند تصميمات بزرگي براي تيم بگيرد! بنابراين اگر در صورت تساوي بازي پرسپوليس و سايپا خبري از تغييرات در كادر فني نشد نبايد چندان تعجب كرد. اما احتمال بركناري اين مربي كروات در صورت شكست سرخ پوشان مقابل سايپا بسيار زياد و تا حدي قطعي به نظر مي رسد.
 
حسین قدوسی ( روزنامه پیروزی )
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)