مرجع خبری پرسپولیس : مدیری که فوتبال ایران را 20 سال عقب برد…

سوء مدیریت بزرگترین آقت فوتبال ایران است که در مقطعی 4 ساله به اوج رسید و 20 سال ورزش اول کشور را عقب برد. شکست مقابل مکزیک و پرتغال در جام جهانی 2006 که برای نخستین بار با صعود بی دغدغه فوتبال ملی به این رقابت ها رقم خورد به زعم آقایان مدیر، ناکامی تلقی شد تا محمد دادکان با کوله باری از افتخارات مدیریتی به شکلی اسفناک از ورزش فاصله بگیرد. حادثه ای که بعد ها برای محمد حسن انصاری فرد و البته حبیب کاشانی در باشگاه پرسپولیس تکرار شد تا فوتبال ملی ضربه ای مهلک تر از افول وحشتناک پرطرفدارترین باشگاه کشور متحمل شود. آری محمد علی آبادی و سیاست هایش مهمترین عامل ناکامی فوتبال و به عبارت دیگر ورزش کشور بود. عیب شاید از دادکان باشد که آنقدر زیر بنای حرفه ای و عملکردی مثبت ارائه کرد تا بسیاری رویای پیروزی مقابل مکزیک و پرتغال و متعاقب آن بلند کردن بوق و کرنای مدیران بلند پایه ورزش کشور را در سر بپرورانند!

حکایتی که عینا در باشگاه پرسپولیس اجرا شد و لطماتی بس جبران ناپذیرتر به پیکره این تیم مردمی وارد کرد. محمد حسن انصاری فرد با کوله باری از تجربیات مثبت مدیریتی و ایجاد زیر ساخت های حرفه ای و تحول در باب فنی و مدیریتی که حاصل ورزشی بودن این مدیر بود به شکلی کاملا سیاسی جای خود را به عضو شورای شهر تهران داد که اتفاقا پیش از روی کار آمدن دولت نهم روابط تنگاتنگی با محمد علی آبادی در شهرداری تهران داشت. روزی که هزاران هوادار سرخپوش شعار حمایت از ” انصاری فرد ” سر دادند همان قدر به خواست آن ها بی توجهی شد که بعدها و در پی نتایج دور از ذهن و عدم صعود فوتبال ملی ایران به جام جهانی آقایان مطابق آن شعور ملی را نادیده گرفته و زحمت یک عذرخواهی ساده و یا به دوش گرفتن بخشی از بار ناکامی را به خود ندادند.

پرسپولیس در لیگ هفتم با حبیب کاشانی قهرمان شد در حالی که وی نخستین مدیری بود که طی دهه هشتاد کوچکترین مبلغی به عنوان بدهی روی دست مدیر بعدی نگذاشت و خیلی زود محبوب دل هواداران پرسپولیس شد. کاشانی که با پشتوانه مردمی زیر بار تصمیمات نادرست رئیس سازمان تربیت بدنی و مشاورانش نرفت بار دیگر به سیاسی ترین شکل ممکن جای خود را به بدنام ترین مدیر فوتبال ایران یعنی داریوش مصطفوی داد. در این بین ارتش سرخ که طی فرآیندی سه ساله معیارهای حرفه ای گری را چه از نگاه فنی و چه از بعد مدیریتی یافته بود به پرتگاه عقب ماندگی و مدیریت عصر حجری پرتاب شد! آری فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس دردی مشترک دارند! تصمیمات نادرستی که این دو را 20 سال عقب برد و حال برای جبران مافات عباس انصاری فرد، زلاتکو کرانچار و یا حتی حبیب کاشانی قربانی می شوند…

انتهای گزاش اختصاصی / پویا نوایی – امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)