مرجع خبری پرسپولیس : هيچ کس نمي‌تواند منکر توانايي‌هاي منحصربه‌فرد علي کريمي شود که اگر بشود با عرض معذرت از فوتبال و اصولش سردرنمي‌آورد.
 
خواستیم در همين ابتدا متذکر شده باشيم تلاشهاي بي‌وقفه پرسپوليسي‌ها و در رأس آنها حبيب کاشاني براي انتقال کريمي به تيمشان به اندازه کافي دليل و توضيح  دارد. اغراق نيست اگر عنوان کنيم اين بازيکن “همه‌کاره” استيل‌آذين است که و يک تنه تيمش را مي‌گرداند لذا حضور دوباره وي در پرسپوليس در نگاه اول خيلي از مشکلات فني سرخپوشان را مرتفع مي‌کند اما آيا حقيقتا مشکل اين پرسپوليس نبود علي کريمي است و بازگشت محض او همه‌چيز را به جاي اولش بازمي‌گرداند؟

واقعيت اين است که براي رسيدن به هدف مطلوب بايد تک‌تک عوامل به درستي ايفاي نقش کنند و هارموني آنها نهايتا کارساز شود. اينکه انتظار داشته باشيم پرسپوليس با علي کريمي و با وجود تمام ضعفهای کنوني به يکباره متحول گردد و در نيم‌فصل دوم همه بازي‌هايش را با اقتدار ببرد و قهرمان شود باوري کاملا غلط است چون همانطور که ذکر شد همه قسمتهاي ساعت پرسپوليس بايد صحيح و اصولي کار کنند و برگشتن علي کريمي به تنهايي چاره کار نيست.

 
به اين پرسش منصفانه پاسخ دهيد؛ آيا پرسپوليس ليگ نهم مشکل مهره دارد؟ اگر جواب مثبت است پس چطور در اين تيم به اصطلاح کم‌مهره بازيکني چون آرفي يک سکونشين محض به شمار مي‌رود. خليلي گلزن فرصتي براي بازي پيدا نمي کند، عليرضا محمد يک خط درميان بازي مي‌کند و از خيلي‌هاي ديگري چون بائو، شيري و…درست استفاده نمي‌شود؟ اصلا چه کسي پاسخگوي علت افت امثال بادامکي، اکبري و پروين و…است؟

مشکل پرسپوليس کمبود مهره نيست که همه فکر مي‌کنند با آمدن کريمي موتور اين تيم به بهترين شکل ممکن کار خواهد کرد. نگاه به نام‌هايي چون باقري، آرفي، هوار محمد، وسلي برزيليا، تياگو، کلاه‌کج، بائو، شيري، محمد، رضايي، حيدري، اکبري، پروين، نوروزي، زارع، خليلي، معمارزاده، حقيقي و…اين مهم را در ذهن تداعي مي‌کند که مشکل پرسپوليس چيزي غير از “مهره” و از جايي ديگر است.

 
شناخت و نگاه مناسب به فوتبال به ويژه فوتبال ايران باعث نقش بستن اين موضوع در ذهنمان مي‌شود که پرسپوليس بايد با اين نفرات خيلي بهتر از اينها نتيجه مي‌گرفت و اگر نگرفته يعني مشکلاتي از ناحيه کادر فني، مديريتي و زمينه‌هاي ديگر دارد.
اين هم معادل است با اينکه علي کريمي با تمام تأثيرگذاري‌هايش بازده چنداني در پرسپوليس نخواهد داشت و آنچه خيلي‌ها اکنون از بابت حضور مجدد وي در جمع سرخپوشان در سر مي‌پرورانند به راحتي نقش بر آب خواهد شد.
 
قبول داريم در مديريتي قبلی پرسپوليس مشکلاتی بوده و اکنون وضعيت کمي بهتر شده اما يادمان نرود که مشکلات باشگاه و همچنين حاشيه‌ها نيز ربطي به بود و نبود کريمي ندارد ضمن اينکه افکار و سلايق فردي چون کرانچار هم با آمدن جادوگر يکدفعه و به صورت کلي دچار تحول نخواهد شد.
 
اعتقاد ما بر اين است که استفاده بهينه از علي کريمي هم “هنر” مي‌خواهد و اينچنين نيست که حضور وي در ميدان تمام  نقائص و مشکلات تاکتيکي را مرتفع کند که اگر چنين بود کريمي در تيم برانکو (در مسير جام‌جهاني و خود اين رقابتها در آلمان) يک بيکار محض نبود. از همين علي کريمي هم بايد درست استفاده شود که اگر اين هنر به طور کامل نزد کرانچار وجود داشت کارايي خيلي از بزرگان پرسپوليس اين قدر پايين نمي‌آمد.
منبع:ایپنا
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)