رییس سابق کمیته فوتسال مدعی شد دلیل حمایت علی کفاشیان از ترابیان "غیر فوتبالی" است.

صادق درودگر در گفت و گو با ایسنا، درباره مخالفت کفاشیان با استعفای عباس ترابیان از ریاست کمیته فوتسال، بیان کرد: کفاشیان مدیری در حد خودش نمی‌بیند که بخواهد جایگزین ترابیان کند. او در مورد فوتسال کم لطف است و نگاهی که به نونهالان می‌شود را هم به فوتسال ندارد. یادم می‌آید دادگان زمانی که نونهالان در مسابقات غرب آسیا قهرمان شدند، 500 دلار پاداش داد اما تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی، تیم اسپانیا را متوقف می‌کند، آن وقت 100 دلار پاداش می‌گیرد. این یعنی تحقیر و بی ا حترامی به فوتسال.

رییس سابق کمیته فوتسال ادعا کرد: تا زمانی که فوتسال مستقل نشود، موفق نخواهد شد. دلیل حمایت کفاشیان از ترابیان مسائل دیگری است که ربطی به ورزش ندارد و من این دلایل را می‌دانم. اکنون مربیان، بازیکنان و مدیران بسیاری آقای ترابیان را مورد لطف خود قرار داده‌اند و هر روز چندین مصاحبه علیه او می‌شود. ترابیان با این وضع چه طور می‌تواند بماند و کار کند؟ بنابراین ماندن او واقعا دلیل دیگری می‌خواهد که این دلیل غیر فوتبالی است. ضمن اینکه وفتی کسی علاقه‌ای به ماندن ترابیان ندارد،‌ کار کردن با این مجموعه بسیار دشوار است. فکر می‌کنم از نظر شخصیتی هم درست نیست کسی که خواهانی ندارد در هر شرایطی بماند.

وی در ادامه عنوان کرد: ابتدا باید ببینیم هدف از مدیریت چیست؟ اگر برنامه و هدف‌ ما کاهش تیم‌های لیگ برتری، هواداران فوتسال، اسپانسرها، درآمد، پخش تلویزیونی، سوزاندن استعداد و در کل نابودی فوتسال پس بهترین کار ابقای مدیریت فعلی است. آقای کفاشیان هم گفته که می‌خواهم تا 20 سال دیگر در فوتبال بمانم و موفق شوم. اما می‌خواهم به او بگویم اگر شما بمانید تا چهار سال آینده، دیگر فوتبالی وجود نخواهد داشت که موفقیتی هم کسب شود!

درودگر همچنین درباره بازگشتش به کمیته فوتسال تاکید کرد: فوتسال باید در فدراسیون فوتبال استقلال داشته باشد و برای خودش سازمان مستقلی شود و در حد نایب رییسی باشد. در این صورت من هم از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد. اما وقتی هیچ کاری برای بالا رفتن جایگاه فوتسال نمی‌کنند و جایگاه کوچکی دارد، پس آدم‌های کوچک هم مسئولیت آن را قبول می‌کنند.

وی همچنین درباره کنار رفتن علی صانعی تصریح کرد: اگر من مسئول فوتسال بودم هیچ وقت صانعی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌کردم اما به اعتقاد من، صانعی در سطح ملی مربی خوبی بود و در یکی، دو سال آینده می‌توانست به تیم ملی کمک کند. او در سیستم باشگاهی می‌تواند جزو بهترین مربیان باشد اما ما صانعی را سوزاندیم. اگر او در کنار مربی با تجربه‌ای بود، مثل جام جهانی 2008 نتیجه می‌گرفتیم. قرعه جام جهانی 2012 برای ایران قابل مقایسه با تاریخ فوتسال نیست و فوتسال ایران دیگر چنین قرعه‌ای را نخواهد دید. به اعتقاد من صانعی کمترین نقش و تقصیر را داشت و او تنهاترین آدم تیم ملی بود. تنها اشتباه صانعی‌ این بود که به فرمایشات آقایان تمکین می‌کرد و تحقیرها را می پذیرفت.

درودگر با اشاره به درخواست ایران برای میزبانی جام جهانی فوتسال گفت: این مساله تنها یک گزافه‌گویی است. مطمئن باشید فیفا با توجه به شرایطی که در ایران وجود دارد در رده بزرگسالان میزبانی هیچ جام جهانی را به ایران نمی‌دهد. ما این راه را در زمان صفایی فراهانی رفته بودیم و به نتیجه‌ای نرسیدیم. به نظر من طرح پیشنهاد ایران برای گرفتن میزبانی جام جهانی تنها برای آرام کردن فضایی است که به وجود آمده.

درودگر درباره شرایط تیم فوتبال ملوان هم گفت: وضعیت تیم ما خوب است و الحمدلله تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم و در شرایط آرمانی قرار داریم و هدفمان این است که همین روند ادامه داشته باشد.

وی درباره علت موفقیت ملوان در فصل جاری گفت: همه افرادی که در ملوان حضور دارند یکدل و مصمم هستند و دلشان می‌خواهد که کمک کنند. هر جا که مردم با هم یکدل باشند خدا هم به آنها کمک می‌کند.

درودگر درباره بازیکنان مدنظر این تیم برای جذب در نیم فصل گفت: احمدزاده پیشنهادهایی داد و با یکی از باشگاه‌ها برای جذب بازیکن قدیمی ملوان مذاکره کردیم که قول مساعد هم داده شده است ولی فعلا باید تا نیم فصل صبر کنیم.

وی درباره دیدار آینده این تیم برابر پرسپولیس گفت: پرسپولیس تیم بسیار خوبی است که روندی صعودی را دنبال می‌کند و به سرعت در حال ترمیم است. ما هم باید کار کنیم تا با تمام وجود وارد این مسابقه شویم و برای 3 امتیاز آن تلاش کنیم.

درودگر بیان کرد: سعی ما این است که این روند رو به رشد ادامه دار باشد اما به هر حال علاوه بر تلاش، شانس و تلاش حریف هم تاثیر گذار است.

مدیرعامل باشگاه ملوان درباره دیدار برابر پرسپولیس گفت: این دیدار پیش زمینه بازی جام حذفی دو تیم است. پرسپولیس تیم بزرگی است و به واسطه بردهای قبلی با انگیزه بیشتری به مصاف ما خواهد آمد. در تیم ما هم فضای بسیار خوبی حاکم است و همه بازیکنان رقابت تنگاتنگی را برای حضور در ترکیب اصلی آغاز کرده‌اند. انتخاب بازیکنان در این شرایط برای کادر فنی بسیار دشوار است اما این رقابت به تیم ما برای نتیجه گرفتن کمک خواهد کرد.

درودگر افزود: من هم در این چند روز با صحبتی که با هدایتی خواهم داشت سعی می‌کنم شرایطی را فراهم کنم که توجه بیشتری به تیم شود. هدایتی هم اعلام کرده که اگر در پایان نیم فصل تیم ملوان جزو سه تیم نخست باشد به بازیکنان نفری یک خودرو پاداش خواهد داد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)