مدیرعامل پرسپولیس شایعات در خصوص برکناری‌اش را رد کرد و مدعی شد به جای پرداختن به این موضوعات بهتر است به اتفاقاتی که باعث بدهی این باشگاه شده بپردازند.

رضا درویش که در برنامه شب های فوتبالی حاضر شده بود، در واکنش به سوال پیامکی این برنامه در خصوص اینکه کدام بازیکن را بهترین خرید تیمش در نقل و انتقالات تابستانی می داند، گفت: اگر بخواهم بگویم بهترین خریدهای تابستانی را ما کردیم. نمی شود بین آنها انتخاب داشت و بهترین ها را انتخاب کردیم. از این بهتر بازیکنی در بازار نقل و انتقالات بوده که جذب پرسپولیس نشده باشد؟

وی درباره اینکه یحیی گل محمدی در ابتدای فصل گلایه‌هایی نیز داشت گفت: باید از خودش بپرسید که آیا رضایت دارد یا نه. در لیست ایشان همه بازیکنان جذب شدند. یک مشکلی در فوتبال ماست به عنوان دلال، که کمتر می توان اسیر آنها نشد و بازیکن گرفت. امسال اما ما درگیر نشدیم و توانستیم بازیکنان خوبی بگیریم. ما 6 بازیکن خوب داخلی گرفتیم اما فضای دلالی به شکلی درست شده بود که همه می گفتند مهاجم نمی‌گیرید. در خصوص یکی از مهاجمان ما به توافق رسیده بودیم اما یک ایجنت که البته اسمش را نمی توانیم ایجنت بگذاریم اعلام کرده بود که ما قیمت بالاتر را برای تو از پرسپولیس خواهیم گرفت. این موضوع باعث شد تا بعد از اینکه دنبال مهاجم مدنظر یحیی بودیم، گفتیم آقای گل محمدی مهاجمی با فلان مشخصات را می ‌خواهی و خودمان رفتیم مذاکره کردیم. متاسفانه فضای ما یک مقدار آلوده به این موضوع دلالی شده است. اگر همه دست به دست هم بدهند قطعا به فضای خوبی خواهیم رسید.

درویش درباره برکناری آجورلو و اینکه وی نیز در شایعاتی مربوط به پایان کار با پرسپولیس قرار داشت گفت: نزدیک دو ماه است که صحبت شده و گفتند که اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس می آیند و من می روم. کسانی که فضای دلالی را شکل می دهند به دنبال این موضوع هستند. آقای آجورلو هم حدود یک هفته قطعی شده اما از دو ماه پیش این شایعه را شکل دادند. اساس خلقت این است که آدم به دنیا بیاید و از دنیا برود. انقدر این فضای دلالی حاکم است که باید بگویم یک ماه پیش با یک جایی قرارداد می بستیم که همین فضا دلالی گفتند شما نبندید ما خودمان نصف آن را می بندیم.

وی ادامه داد: رفتن درویش مهمتر است یا این موضوع که ما یک ماه دیگر باید برای رادوشوویچ برویم و چطور 900 هزار دلار را بدهیم. امروز که در خدمت شما هستم حدود 40 نفر طلبکار حقیقی و حقوقی با مبلغ 79 میلیارد داریم. گفتن این عدد راحت است اما پرداخت ریال به ریال آن طاقت فرسا است. کسی این خبر به این مهمی که چرا باید 950 هزار دلار به رادوشوویچ بدهیم، پوشش نمی‌دهد. 150هزار فرانک سوئیس هم در شرایط سختی که داریم باید درباره پرونده دیگر بدهیم.

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با رد درگیری شیح دیاباته در انزلی و در دفاع از مهاجم اهل مالی تیمش گفت: با توجه به شخصیتی که از ایشان می شناسم بعید می دانم ایشان چنین رفتاری انجام داده باشد و چنین چیزی درست نیست.

وی درباره حضور این بازیکن در لیست رقابت برای حضور در ترکیب نیز گفت: با گذشت زمان خودش را به شرایط اصلی تیم رسانده است.

درویش درباره حواشی مربوط به شایعاتی که در خصوص این بازیکن در زمان عقد قرارداد شکل گرفته و آیا با مصدومیت قرارداد بسته نیز اینطور پاسخ داد: مصدوم باشد چطور قرار داد بسته شده است. بازیکن قبل از قرارداد باید تست های پزشکی و تست ایفمارک را پشت سر بگذارد و قطعا این خبر حاشیه است و درست نیست.

وی درباره اینکه خرید آخر این تیم موردتوجه یحیی گل محمدی نبوده است و با میل مدیران تیم خریداری شده نیز اینطور پاسخ داد: یکی از آن گزارش هایی است که دوست دارند بین باشگاه و اعضای تیم فاصله بیندازند. اساسا مربی باشگاه اسامی مدنظر خود را اعلام می‌کند. مرد اول فنی می تواند بازیکن معرفی کند. اوایل ایشان تمایل نداشت اما بعد از آن خودش اعلام کرد که اگر سالم است بیاورید و جذب کنید. یک گروهی هستند که موفقیت پرسپولیس را دوست ندارند. باشگاه الان بدهی ها را پرداخت می کند و با سیستم دلالسیم مبارزه می کند. با عوض کردن من که چیزی عوض نمی شود و آنها باید دعا کنند خدا عوض شود که این هم نمی شود تا به خواسته خودشان برسند.

در کنار موانع در اختیار داشتن کمک داور ویدئویی (VAR)، اکنون به بزرگترین مشکل در فوتبال ایران و لیگ برتر تبدیل شده است.

رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس درباره تصمیمات داوری و اعتراضات تندی که طی فصول اخیر شکل گرفته گفت بازیکنان و اعضای تیم‌ها باید با احترام بیشتر به داور و کاهش اعتراضات، به حل آن کمک کنند: اگر بناست فوتبال مان را با دنیا قیاس کنیم باید حواشی آن را با دنیا قیاس کنیم. در بازی دو شب پیش رئال مادرید که 3 گل زد و آفساید گرفت، حتی بازیکن دستش را برای اعتراض بالا نبرد. این اعتراضات هیچ وقت ثمر نداشته است. در خصوص همه تیم هاست و تیم من هم اعتراض داشته است. داور قاضی مطلق زمین است. ما که وی ای آر نداریم و هیچ وقت هم نشده که بابت اعتراض رای او عوض شود.

وی ادامه داد: حالا که هوادار نیست اما در نظر بگیرید که هوادار هم باشد و اعتراض داخل زمین جو را متشنج می‌کند. آقای گل محمدی در تمرین به بازیکنان گوشزد کردند که داور سوت زد اعتراضی نداشته باشید و حتی آقای پیروانی. اما بعضی اوقات فشار عصبی است. اما اگر بخواهید این ملکه ذهن شود که با سوتی اعتراض شود درست نیست. اگر می خواهیم به سطح اول فوتبال برسیم این نیست که بازیکن لژیونر داشته باشیم و باید در تمام ابعاد خودمان را به سطح فوتبال اروپا برسانیم.

رضا درویش با اشاره به توجه این باشگاه به موضوع فوتبال در رده پایه‌ها گفت: سال ها دغدغه من تیم های پایه باشگاه ها بود. وقتی که به باشگاه سایپا رفتم به دنبال این بودم و تیم های پایه موقعیت خوبی داشتند. در پرسپولیس هم از آقای محسن خلیلی خواستم که تیمی در حد نام پرسپولیس در رده پایه داشته باشند. تیم های پایه ما اکنون در رده اول تا چهارم هستند. سعی کردیم تیمی درست کنیم در حد نام پرسپولیس باشند. همین الان چند بازیکن از رده پایه در جمع تمرینات بزرگسالان حاضر هستند و محمد عمری هم بازی می کند. خیلی راضی هستیم و به این موضوع رضایت نداریم و باید در حد قهرمانی باشند. ما می خواهیم ذهنیت قهرمانی داشته باشند و به موفقیت برسند. باری به هر جهت نباید کار را دنبال کنند.

درویش درباره توجه این تیم به رده پایه و مدارس فوتبال گفت: آقای پنجعلی مدیریت این بخش را برعهده گرفتند تا برخلاف گذشته فقط یک اسم پیشکسوت روی آن نباشد و کار اساسی شود. آقای پنجعلی با حضور و دعوت از چند پیشکسوت به دنبال کارگروهی هستند تا این کار را به بهترین شکل دنبال کنند.

رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس درباره اضافه شدن عیسی آل کثیر گفت: عیسی تمرینات خود را در تیم دنبال می کند. هنوز کادرفنی به ما چیزی نگفته است و البته هنوز هم به آمادگی کامل نرسیده است.

مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به اینکه طبق حکم اولیه فیفا، باشگاه پرسپولیس باید مبلغ 950 هزار یورو به بوژیدار رادوشوویچ پرداخت کند، اینطور گفت: ما 18 آبان در مقر فیفا در سوئیس در این خصوص و در دادگاه عالی ورزش (CAS) جلسه خواهیم داشت تا از فرصت رسیدگی خودمان در خصوص این پرونده استفاده کنیم.

وی در این لحظه به بخش مهمی اشاره داشت و مدعی شد که این باشگاه دو فقره پرداختی داشته که رادووشویچ منکر آن شده است. ( در این زمینه گفته می‌شود با توجه به مشکل انتقال ارزی، این باشگاه در مقطعی با کمک گرفتن از صادق محرمی، مدافع ملی‌پوش شاغل در لیگ کرواسی و تیم دیناموزاگرب، به این بازیکن پرداختی داشته است. طی این قرار، صادق محرمی از دریافتی خود در این کشور به رادوشوویچ پرداخت کرده و قرار بوده در تهران معادل ریالی‌اش را دریافت کند و اسناد آن هم در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار گرفته است).

درویش در این خصوص گفت: ما دو قلم به ایشان (رادوشوویچ) پرداخت داشتیم که منکر شده‌اند! حالا بناست ما اسنادمان را به آنجا (سوئیس) ببریم و ارائه دهیم.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص ادعای 950 هزار یورویی گلر کروات سابق تیمش به مورد دیگری نیز اشاره کرد و گفت: طبق پرونده‌ای که ایشان تشکل داده اند و خواهان دریافتی آن شده‌اند، خواهان مبلغ قرارداد فصل بعدی نیز هستند. این در حالیست که اکنون ایشان در این مقطع در تیم دیگری فعالیت دارند و قرراداد بسته‌اند.

درویش با اشاره به دریافتی رادوشوویچ در باشگاه واراژدین در کرواسی گفت: ایشان اکنون با تیمی که قرارداد بسته‌اند، فکر کنم ماهانه حدود 3هزار یورو دریافت می‌کنند و سالی حدود 50هزار یورو دریافتی دارند که باید از بدهی ما کسر شود. ما این را به اطلاع فیفا رساندیم و از وی تایید گرفته‌اند.

درویش درباره بدهی های باشگاه گفت: نامه‌‌ای آمده که از سال 90 تا 98 مبلغ 38 میلیارد و 200 میلیون تومان بدهی بیمه داریم. چرا از سال 90 تا 98 هیچ مدیری به تامین اجتماعی نرفته تا مفاصا حساب بیمه را بگیرد. این در حالی است که اگر در همان موقع نامه می‌زدند و پیگیری می‌کردند این بدهی شامل حال ما نمی شد. چگونه برای یک باشگاه که کاملا زیان ده است مالیات 300 میلیاردی بریده شده؟ به وزرای دولت گفتم پرسپولیس درآمدی ندارد که بخواهد مالیات بدهد.

وی ادامه داد: دو هفته پیش به همراه مدیرعامل استقلال با وزیر ورزش جلسه داشتیم؛ تعامل هر دو باشگاه با وزیر خوب است؛ 10 میلیاردی که از فدراسیون قرض گرفته بودیم را پس دادیم.

وی درباره بسته شدن حساب باشگاه پرسپولیس گفت: حسابی در بانک شهر داریم که با یک حکم آن را بلوکه کرده اند. مبلغ این حکم 27 میلیارد و 500 میلیون تومان است که سال 94 بیست هزار دلار از باشگاه پرسپولیس طلب داشته و با ارتباطاتی که داشت برای این بیست هزار دلار که در بازار 650 میلیون تومان بیشتر نیست از دادگاه 27 میلیارد تومان حکم گرفته است. ظاهرا ایشان نماینده آل اشپورت بوده که به باشگاه لباس می داده و ظاهرا لباس هایی بیش از سقف قرارداد به باشگاه داده و اسنادی آورده که 20 هزار دلار بیشتر به باشگاه جنس داده و بعد که پیگیری کردیم دیدیم خود آل اشپورت هم از ایشان شکایت کرده و این خبر را منتشر کردند که هم فضا را علیه ما کنند و هم آل اشپورت را خراب کنند درحالی که آل اشپورت اسپانسر رایگان ما است و هیچ مشکلی با ما ندارد. ظاهرا ایشان شغلش این است و چنین ماجرایی را با سازمان لیگ هم دارد و همین شکایت را علیه آنها هم کرده بود اما چون آنها تیم حقوقی داشتند پیگیری کردند و نه تنها محکوم نشدند خود این فرد را هم محکوم کردند اما با ارتباطات و زد و بند 27 میلیارد تومان علیه ما حکم گرفته است. چون حکم به تجدیدنظر رفته و قطعی شده اما چون باشگاه سه روز دیر به تجدیدنظر رفته بودند قابل رسیدگی ماهوی نبود. الان حساب باشگاه بسته است و نمی توانیم در خدمت بچه های تیم باشیم.

درویش درباره شکایت رسول پناه از باشگاه گفت: حساب بانک ملی ما حساب بانک مرکزی است که هیچ کس تا حالا نتوانسته بود آن را ببندد اما انسان توانمندی به نام آقال رسول پناه آن حساب ما را هم بسته است. ظاهرا اسنادی آورده که طلبکار است و حساب را بسته است و وقتی همه این حساب ها بسته است دست چندین نفر چک داده ایم و نمی توانیم. حدود 4 میلیارد تومان طلب ایشان است که ظاهرا برای باشگاه هزینه کرده است قبلا گفته بودند بخشیدند و چون به عنوان علاقه مند به باشگاه آمدند اسپانسر شدند اما حالا فرق کرده.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)