مدیرعامل باشگاه پرسپوليس درباره آخرین اقدامات جهت کسب مجوز حرفه‌ای توضیح داد.

رضا درویش با اشاره به شرایط این روزهای پرسپولیس تاکید کرد: موضوع واگذاری و مالکیت باشگاه در حوزه اختیارات ما و وزارت ورزش نیست و باید در دولت تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: وزیر هم پیگیر است اما به نظر می‌رسد هنوز به نتیجه نرسیده است. اگر قرار باشد طبق مقررات پیش برویم زمان را از دست خواهیم داد و باید در زمان باقی مانده این موضوع نهایی شود.

وی ادامه داد: پیش از این قرار بود باشگاه به بخش دیگری داده شود اما بعد نام بانک مطرح شد، گفته می‌شود بانک‌ها طبق مقررات نمی‌توانند باشگاهداری کنند اما شنیده می‌شود امروز شورای پول و اعتبار، نشستی را خواهد داشت تا در این خصوص اعمال نظر شود.

درویش تاکید کرد: از سوی ما کارهای بخش حقوقی و مالی انجام شده و بدهی که منجر به حکم شده باشد نداریم و مشکلی از این بابت نداریم.

مدیر عامل پرسپولیس خاطر نشان کرد: جای تاسف است اما برای مدیریت یک مدیر مبلغ ۲۸۰ میلیارد تومان بدهی پرداخت کردم و تهیه این پول با این وضعیت اقتصادی کار بسیار سختی است.

وی افزود: در این شرایط بازیکن حق دارد گله داشته باشد که فقط ۴۰ درصد قرارداد خود را گرفته ضمن آنکه از سال قبل هم ۴۰ درصد آپشن طلبکار هستند. بازیکنان به دنبال قهرمانی هستند و ما هم وظیفه داریم دغدغه بازیکنان را کم کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس هم مثل استقلال خریداری نداشت، گفت: بله، فکر می‌کنم یازدهم یا چهاردهم فروردین بود که این اتفاق افتاد و کسی نیامد. رقم اعلام شده هم 2380 میلیارد تومان بود و چون پول خرد نداشتند کسی پا پیش نگذاشت!

او در پاسخ به این سوال که اگر تکلیف مالکیت یکی از این دو باشگاه روشن شود آیا مشکل حل خواهد شد یا نه گفت: بله، یکی از باشگاه‌ها می‌تواند تحت مالکیت وزارت ورزش باشد. البته برای باشگاه استقلال هم همزمان این بارگذاری‌ها انجام می‌شود.

وی در واکنش به مصاحبه جواد نکونام در خصوص باشگاهی که ۳ میلیون دلار در نیم فصل هزینه کرده، گفت: بعید می‌دانم او پرسپولیس را مد نظر داشته باشد چراکه اعداد و ارقام ما مشخص است. ۲ بازیکن خارجی گرفتیم که کمتر از ۵۰۰هزار دلار هزینه داشتند و بدون شک مد نظر او پرسپولیس نبوده است. یقینا باشگاه پرسپولیس منظورشان نیست و اگر پرسپولیس منظورشان باشد هم با ایشان گران حساب کردند.

درویش در خصوص سقف قرارداد پرپسولیس گفت: ما از فروش بازیکنانی نظیر شهاب زاهدی درآمدزایی کردیم و اصلا کارمان به ده درصدی که از سوی فدراسیون اضافه شده هم نمی‌رسد. همچنین طبق قانون مصوب فدراسیون فوتبال، بازیکنانی که در خدمت تیم‌ملی بودند و آسیب دیدند و گذاشته شدند کنار، مبلغ قراردادشان کم می‌شود، یعنی مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی.

مدیرعامل سرخپوشان با اشاره به رقم قرارداد بازیکنان این تیم مدعی شد: ما کلا دو بازیکن خارجی گرفتیم و چطور ممکن است سه میلیون دلار هزینه کرده باشیم؟ اگر اشتباه نکنم اورونوف برای نیم فصل 250 هزار دلار دستمزد گرفته و یقینا منظور آقای نکونام پرسپولیس نیست.

مدیر عامل پرسپولیس در خصوص تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس گفت: ۱۰ بازیکن داریم که قراردادشان تمام می‌شود و از هفته آینده مذاکره را آغاز خواهیم کرد، اما در این مدت پیشنهادهای اغوا کننده‌ای به بازیکنان ما ارائه شده و این جای تعجب دارد که باشگاه‌های داخلی، این مبالغ را می‌توانند پرداخت کنند.

درویش در مورد شرایط بیرانوند خاطر نشان کرد: اول اینکه هیچ تیمی به اندازه پرسپولیس از بازیکن دادن به تیم ملی خسارت نداده است. کما اینکه مرتضی پورعلی‌گنجی در تیم ملی مصدوم شد و تیم ملی هم غیبت او را احساس کرد؛ این برای باشگاه هم شدیدتر است. ما یاسین را هم در بازیهای تیم ملی از دست دادیم.

او ادامه داد: هیچ باشگاهی اندازه ما با تیم ملی همکاری نکرده و منتی هم نیست و وظیفه باشگاه است. علیرضا بیرانوند دوم فروردین با ترکمنستان بازی کرد و مصدوم شد. سوم فروردین ام ار ای گرفت و توضیح داد اما کادر پزشکی هیچ توجهی به این آسیب‌دیدگی نکرد. ما نتایج ام آر آی را در باشگاه داریم. او را با تیم ملی بردند و خدا پدر آقای قلعه‌نویی را بیامرزد. ششم فروردین جلسه پزشکی در ترکمنستان برگزار شد و ایشان گفتند وقتی بیرانوند مصدوم است امکان استفاده از او وجود ندارد.

درویش افزود: جالب این است اطلاعیه‌ای با وقاحت هرچه تمام برای اینکه خودشان را منزه کنند، منتشر کردند و نوشتند که بازیکن در باشگاه آسیب دیده است. بیرانوند زمانی که به تیم باشگاهی برگشت، باتوجه به اینکه در خدمت تیم ملی بود، چهار روز مرخصی گرفت و بعد که به باشگاه آمد، دید دستش درد می‌کند و ام آر آی گرفت و دیدیم تاندون دستش پاره شده است.

او که به شدت خشمگین بود، ادامه داد: شما بیرانوند را بردید و به تیم ما لطمه زدید. حالا ما جوان برومندی مثل امیررضا رفیعی داریم که باعث شده دغدغه نداشته باشیم اما اگر تیمی دروازه‌بان ذخیره نداشته باشد چطور؟ مگر ما از شما ضرر و زیان خواستیم که با وقاحت گفتید در باشگاه آسیب دیده است؟ مگر آن یکی ها را آسیب زدید کسی اعتراضی کرد؟ این حرفها باعث دوگانگی می‌شود و مشخص است که افکار همه طور دیگری است و می‌خواهند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند.

رضا درویش در پاسخ به این سوال که اگر مصدوم بود چرا رفت ترکمنستان؟ گفت: این را باید از تیم ملی بپرسید، نمی‌دانم اصلا دکتر دارند یا خیر؟ دکتر اگر ام آر آی را دیده باید به باشگاه اعلام می‌کرد و میگفت که بازیکن شما همچین مشکلی دارد. سرمربی ما بر اساس نظر پزشک تیم وضعیت بازیکن را زیر نظر دارد اما وقتی حتی به ما نگفتند بازیکن چه مصدومیتی دارد، باید چه کنیم؟ اگر بیرانوند سوم دستش را گچ می‌گرفت، حتما می‌رسید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)