مدیرعامل باشگاه تیم پرسپولیس گفت: دو بازیکن پرسپولیس پیشنهاد دلاری از یک تیم ایرانی دارند و من هم برایم عجیب است که چگونه می‌توانند موضوع سقف بودجه را حل کنند.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: من به باشگاه استقلال تبریک می‌گویم که توانستند در چند هفته طولانی در صدر بمانند. خیلی خوشحالم که باشگاه پرسپولیس توانست موجب خوشحالی ۴۰ میلیون هوادار شد و من روز شنبه را روز هوادار می‌نامم. من هم از تمامی پیشکسوتان عذرخواهی می‌کنم که نتوانستند وارد استادیوم شوند و امیدوارم بتوانیم در آینده جبران کنیم.

وی افزود: از تمامی بازیکنان تشکر می‌کنم که باغیرت بازی کردند و توانستند قهرمانی را برای هواداران بیاورند.

درویش گفت: ساختار مدیریت وقتی ثبات داشته باشد می‌توان نتیجه گرفت. در این دو فصل و نیم چهار جام گرفتیم که منتظر جام پنجم هستیم. البته من دنبال این هستم حالا که کار دارد سخت‌تر می‌شود مدیر توانمند دیگری بیاید و بتواند کار را انجام دهد. وقتی من بدانم حضور دارم می‌توانم برنامه‌ریزی کنم تا روی منابع مالی کار کنم.

او درباره مشکلات ساختار مالی باشگاه داری تاکید کرد: هیچ باشگاهی در ایران از لحاظ درآمدزایی واقعا شبیه به پرسپولیس نیست. الان یک باشگاهی هست هزار میلیارد تومان درآمد در تقویمش است ولی آن پول بودجه تشکیلات اوست که درآمد واقعی نیست.

درویش ادامه داد: در دو فصل و نیم هیچ باشگاه ایرانی نتوانست درآمدهای خودش را شناسایی کند. تیمی که می‌خواهد به آسیا برود مستلزم هزینه‌های بیشتری است که با توجه به کنسرسیوم بانکی که مالکیت باشگاه را بر عهده گرفته است امیدواریم اتفاقات خوبی هم رخ دهد.

او درباره عکس یادگاری بازیکنان پرسپولیس در منازل شخصی با جام قهرمانی تصریح کرد: جام را چون دیروقت بود و ما رفته بودیم یکی از بازیکنان برد که حوالی ساعت دو و سه صبح رفتیم و از او هم گرفتیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در مورد تغییر سرمربی تیم در نیم فصل، یادآور شد: من فضای باشگاه را دیدم که توانستم اوسمار را انتخاب کنم ولی خوشبختانه همه بازیکنان با اوسمار موافق بودند. من موقع انتخاب اوسمار با بزرگ‌های تیم حرف می‌زدم که می‌گفتند در حال‌حاضر سرمربی دیگر می‌تواند تیم را از قهرمانی دور کند. خیلی خوشحالم که با همکاری باشگاه توانستیم بهترین انتخاب را کنیم و الان هم همه شاهد قهرمانی تیم هستند.

درویش در واکنش به این سوال که چند وقت است مدیر عامل باشگاه پرسپولیس هستید، تصریح کرد: من خیلی خوشحالم که مدیرعامل باشگاه بزرگ باشگاه پرسپولیس هستم. در حال‌حاضر ۳ سال مدیرعامل باشگاه هستم ولی بعضی‌ها در ۵ ماه از سمت خود استعفا می‌دادند و من این موضوع را مدیون خداوند هستم.

وی درباره اینکه آیا قهرمان شدید جوایز به باشگاه تعلق گرفته است، خاطرنشان کرد: ما پارسال ۳ بار قهرمانی به دست آوردیم ولی کسی به ما هم تبریک نگفت و جوایزه‌ای هم به ما تعلق نگرفت. فقط AFC به ما تبریک گفت.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: کشورهای اطراف خودمان که از لحاظ مالی هم خیلی ضعیف هستند برای قهرمان لیگ و جام حذفی پاداش می‌گذارند اما در لیگ ما هیچ فرقی بین قهرمان با تیم چهاردهم وجود ندارد. حتی فدراسیون به جایگاه مدیرعامل پرسپولیس یک زنگ هم نزد با وجود این همه قهرمانی و داشتن چند بازیکن ملی پوش یک زنگ نزدند به جام ملت‌های آسیا برویم. مشکل اصلی اینجاست که وقتی همه سوال‌ها ایجاد می‌شود کسی دنبال پاسخ به آنها نیست.

او بار دیگر به مشکلات مربوط به عدم پرداخت پول از سوی سازمان لیگ به باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ما نفهمیدیم درآمد ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان تبلیغات محیطی چه شد؟! من تازگی‌ها متوجه شدیم از پول بلیت فروشی هم ۲۰ درصد سازمان لیگ بر می‌دارد. تازه این پول بلیت فروشی هم طوری است که نیمی را فدراسیون به خاطر طلبش برمی‌دارد و سپس نیم دیگر را شرکت توسعه و تجهیز بر می‌دارد. ضمن اینکه امسال جریمه‌های زیادی هم شدند.

او درباره ادعای جواد نکونام درباره خرید یک میلیون دلاری گفت: یکی از مشکلات این دوستان همین راحت حرف زدن بود. ما مزد آرامش خود را با قهرمانی گرفتیم در سه هفته اخیر هیچ یک از ارکان باشگاه هیچ مصاحبه‌ای نداشتیم. ما برای یک تبلیغات مجبور بودیم بارگذاری مدرک داشته باشیم. قرارداد بازیکنان ما مشخص است با یک تلفن به سازمان لیگ می‌توانستند عدد و رقم را ببینند.

درویش درباره ادعاهای واهی راجع به اینکه نمی‌گذارند پرسپولیس قهرمان شود و این جمله را چندین بار در فصل جاری گفته است، یادآور شد: من پارسال بعد از پنج بازی که پشت سر هم علیه ما سوت زده شد من پیش رئیس کمیته داوران رفتم. گفتند در هر پنج بازی حق با شماست و عذر می‌خواهیم اما من گفتم ۱۰ بار عذر می‌خواهم ولی یک امتیاز به ما بدهید.

مدیرعامل سرخپوشان ادامه داد: همین امسال چهار هفته پیش با رئیس کمیته داوران وقت تماس گرفتم و درباره داوری‌های دو دیدار ما و رقیبمان صحبت کردم. باز هم گفت حق با شماست که گفتم جای این عذرخواهی یک امتیاز به ما بدهید. من گفتم نمی‌گذارند قهرمان شویم اما گفتم دست خدا بالاتر از تمام دست‌ها است.

درویش بار دیگر درباره اشتباهات داوری تصریح کرد: بهترین گواه تصاویری است که می‌تواند جواب ادعاها را بدهد. متأسفانه بعضی آقایان بیشتر در جهت آلوده کردن فضاست. همان صحنه آفساید اینقدر سخت است که نود درصد داوران می‌گوید شاید آفساید نباشد. هیچ کس مسجل نگفته است این صحه آفساید بود.

او درباره طعنه به نحوه قهرمانی پرسپولیس گفت: جام شرافت برای تیمی است که قهرمان شده است. شریف‌تر از جامی که به دست آوردیم وجود ندارد.

درویش در پایان راجع به عملکرد استقلال هم واکنش خاصی نشان داد و گفت: شاید چون در هفت الی هشت سال اخیر پرسپولیس قهرمان شده و فقط یک بار استقلال قهرمان شده است، مسئولان بازی آخر پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند. آنها نسبت به پارسال که سوم شدند، پیشرفت بیشتری داشته‌اند. استقلال نباشد، پرسپولیس هم انگیزه‌ای برای قهرمانی ندارد.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص نحوه جذب بازیکنان خوب در نیم فصل نظیر اورونوف، عبدالکریم حسن و عیسی آل کثیر و خدابنده‌لو در ازای رفتن نفراتی همچون میلاد سرلک و عمری و گل محمدی و زاهدی گفت: شهاب زاهدی نه تنها پولی از ما نگرفت بلکه یک مقدار به نفع ما شد. ضمن اینکه تیم‌های حاضر در آسیا می‌توانستند پول بیشتری سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره سقف قرارداد این باشگاه در فصل بیست و سوم گفت: سقف قرارداد فصل جاری بازیکنان ما فقط یک نفر ۲۰ میلیارد تومان است و بقیه زیر این رقم قرارداد دارند.

درویش در خصوص ماندن اوستون اورونوف، گفت: او یک فصل دیگر هم در پرسپولیس است و در قرارداد او بند فسخ وجود ندارد. ولی خداراشکر با تیم هماهنگ است و فضای تیم را هم دوست دارد. اورونوف از چند تیم دیگر هم پیشنهاد دارد ولی او عاشق پرسپولیس است. ما در نیم فصل دوم از بین اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف اورونوف را انتخاب کردیم. چون کادرفنی جلال‌الدین ماشاریپوف را قبول نداشت.

وی در مورد اینکه آیا بازیکنان پرسپولیس پیشنهاد دارند، یادآور شد: دو نفر از بازیکنان تیم پیشنهاد دلاری از یک تیم ایرانی دارند و من هم برایم عجیب است که چطوری می‌توانند موضوع سقف بودجه را حل کنند ولی خداراشکر بازیکنان علاقه شدید به پرسپولیس دارند.

او درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد با اوسمار تاکید کرد: او گفت باید با خانواده اش صحبت کند و درباره این موضوع سپس تصمیم گیری کند. من فکر می‌کنم او در پرسپولیس می‌ماند. اوسمار ویه را به ما برنامه داده است. او ۳۳ روز تمرینات را هم تعطیل کرده است لیست ورود و خروج هم داده است.

رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اشاره به نقل و انتقالات فصل آینده لیگ برتر فوتبال گفت: اوسمار برای فصل آینده لیست خرید خود را اعلام کرد که خوشبختانه با سه بازیکن نیز توافقاتی را داشته‌ایم تا انشاالله بتوانیم فصل آینده آنها را در اختیار داشته باشیم که با دو بازیکن داخلی نیز توافق کردیم. آنها در لیگ ایران بازی می کنند و لژیونر نیستند.

درویش در خصوص خصوصی‌سازی سرخابی‌ها، یادآور شد: من ۴۰ سال می‌شنیدم که قرار است خصوصی سازی شوند. ولی خوشبختانه در این دولت اتفاق افتاد و در حال‌حاضر هم مردم دیگر استرس دو تیم را در آسیا ندارند.

درویش درباره اردوی اروپایی سرخپوشان تصریح کرد: آقای بادامکی همین امشب سراغ بررسی آن اردو می‌رود و در آنجا شرایط را ببیند که با اوسمار هم هماهنگ می‌شود تا اردوی ۱۰ تا ۱۵ روزه‌ای در هلند داشته باشیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)