بعد از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا، این باشگاه درگیر بحرانی جدید شده است. بازیکنان دست به اعتصاب زدند و هواداران این تیم هم خواهان برکناری مدیریت باشگاه هستد.

به نقل از خبرورزشی، «خشم»… این تنها کلمه‌ای است که می‌توان از صورت برافروخته هواداران، تفسیر کرد. هوادارانی که هنوز هم نمی‌دانند چه بلایی بر سرشان فرود آمده. آنها که ۱۱ روز قبل خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین بودند، حالا هیچ چیز جز برکناری مدیرعامل و وزیر ورزش نمی‌خواهند.

هواداران پرسپولیس به خیابان مجاهدین پناه بردند. جایی که غالباً انسان‌های بی‌پناهی که حقی از آنها پایمال شده، در آن مکان تجمع می‌کنند. افرادی که پول‌شان خورده شده یا ماه‌ها حقوق نگرفته‌اند. کارگران مظلوم و معلمان حق‌الزحمه‌ای که سال‌ها منتظر استخدام هستند. آنها که این خیابان را هر روز می‌بینند، اصولاً با اجتماع عده‌ای در این نقطه بیگانه نیستند اما اینها حرف دیگری داشتند. عشق‌شان را در خطر می‌بینند. شاید بسیاری از آنها بیکار هم باشند. خیلی از آنها شاید برابر خواسته‌های اهل خانه، مثل همیشه گفته باشند «ندارم»‌ اما با همه نداری، درد، بیکاری و غم‌های زندگی امروزه، دردی بزرگ‌تر داشتند که مجبور شدند به مجلس پناه ببرند. آنها که از نمایندگان می‌خواستند وزیر را برکنار کنند چون مشکلات وحشتناک امروز تیم را نتیجه انتخاب وزیر می‌دانند.

سرخپوشان مقابل مجلس، ابتدا ۴۰، ۵۰ نفر بودند ولی تا ۳۰۰ نفر افزایش پیدا کردند و بعد از امضای طومار علیه مدیرعامل و وزیر، راهی باشگاه شدند تا برخوردهای مستقیم آنجا شکل گیرد. وقتی معاون اقتصادی باشگاه را دیدند، همه عقده‌های‌شان را به کلماتی تبدیل کردند که شاید تند باشد اما چنین عصبانیت‌هایی با هیچ موعظه‌ای فروکش نمی‌کند.

هواداران از تمرین پرسپولیس با ۸ بازیکن و روند رو به افزایش جدایی بازیکنان به شدت کلافه هستند. بشار رسن سه‌شنبه‌شب استوری جدایی نوشت…. شجاع خلیل‌زاده هفته قبل در سازمان لیگ قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد تا داغ جدایی مهدی ترابی برای هواداران تازه شود… عیسی‌ آل‌کثیر که محروم است و علی علیپور هم به ماریتیمو پیوسته. اینها موجب شده رختکن پرسپولیس خالی‌تر از همیشه باشد. هواداران دیروز می‌گفتند؛ «تیمی که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و ۱۶ روز دیگر باید با عنوان قهرمان لیگ برتر، فصل جدید را آغاز کند، وضعیتش باید این‌گونه باشد؟»‌ البته حرف دیگری هم می‌زدند… آنها می‌گفتند؛ «مدیران باشگاه درباره پرداخت بدهی برانکو، مدام دروغ می‌گویند و این دروغ‌ها چهره بین‌المللی تیم را کاملاً خراب کرده است».

اعتراض و خشم هواداران کاهش پیدا نمی‌کند مگر آنکه به دو خواسته خود برسند اما بعید است هیچ یک از دو مدیری که آنها خواهان خلع‌شان هستند، برکنار شوند. با این حال دریای پرسپولیس همچنان طوفانی خواهد بود.

علی‌نژاد دیروز گفت اعتراض‌ها خط‌دهی شده بود. از ایشان می‌پرسیم واقعاً این حرف را باور دارد؟ مدیری که گاهی اوقات به دلیل دفاع از لباسی که بر تن دارد، مجبور است جملاتی بگوید که شاید خودش هم آن را باور نداشته باشد.

مهدی ترابی و علی علیپور به دلیل ضعف مدیریت جدا شدند؛ خیلی راحت‌تر از آنچه تصورش را می‌کردیم. بشار رسن در حال جدایی است و شجاع خلیل‌زاده یکی از بهترین‌ بازیکنان حال حاضر ایران قراردادش را فسخ کرده است. تمرین پرسپولیس (فینالیست لیگ قهرمانان آسیا و قهرمان فصل قبل لیگ برتر ایران) در فاصله ۱۶ روز تا آغاز لیگ برتر ایران و دو ماه مانده تا فینال لیگ قهرمانان آسیا، کاملاً خالی از بازیکن است. وعده‌هایی که برای پرداخت بدهی برانکو و باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی داده شده، همه بیهوده بود. آیا هوادار حق اعتراض و ناراحتی ندارد؟

ضرورت دارد به علی‌نژاد، این نکته را هم یادآور شویم که اگر پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، امتیازها را نباید به حساب مدیریت قوی باشگاه واریز کرد. پرسپولیس با برانکو هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید اما با ۱۳ بازیکن و پنجره بسته نقل و انتقالاتی (باز هم به دلیل سوء مدیریت). بازی پرسپولیس- النصر را یک بار دیگر ببینید تا بدانید کادر فنی و بازیکنان باغیرت پرسپولیس در آن بازی چه کردند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)