پرسپولیس نیوز: احکام کمیته انضباطی درباره دو بازی پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال آن قدر عجیب و انتقادبرانگیز بوده که نیاز به واکاوی بسیاری دارد.

بخشی از زوایای این احکام عجیب را در ادامه مرور می کنیم:

مدافع پرسپولیس کتک خورد و محروم شد!

پرسپولیسی‌ها می‌گویند فرجی هم از غلامپور کتک خورد، هم در کمیته انضباطی عذرخواهی کرد و هم دو جلسه محروم شد که این مسئله دور از عدالت است. سید جلال حسینی به این قضیه اعتراض دارد که چرا بدون شنیدن دفاعیات او یک جلسه محرومش کرده‌اند و فرشاد فرجی هم به حکم دو جلسه محرومیت اعتراض دارد.

نکته اینجاست که فرشاد فرجی که بر خلاف کاپیتان پرسپولیس به کمیته انضباطی رفت و عذرخواهی هم کرد دو جلسه محروم شده و سیدجلال یک جلسه. پرسپولیسی‌ها می‌گویند فرجی هم از غلامپور کتک خورد، هم در کمیته انضباطی عذرخواهی کرد و هم دو جلسه محروم شد که این مسئله دور از عدالت است. این بازیکن با این محرومیت بازی با ذوب آهن اصفهان و بازی بعد از آن را هم از دست داد و … اما خیلی بعید به نظر می‌رسد در آرای صادره تغییری ایجاد شود.

مسئولان کمیته انضباطی هیچ توضیحی در این رابطه که چرا دفاعیات بعضی‌ها را شنیدند و بعضی‌ها را دعوت نکردند، نداده‌اند و باید دید چه استدلالی برای این کار دارند.

در اصفهان ترافیک شد پرسپولیس را محروم کردند/ سید جلال هم طرح ترافیک نداشته است!

حتی اگر بپذیریم تمام محرومیت‌های کمیته انضباطی در مورد اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس و دربی تهران درست بوده (که نبوده) مسلما نمی توانیم بابت محرومیت پرسپولیس از میزبانی قانع شویم.

در اصفهان ترافیک شد تا اتوبوس پرسپولیس دیر به ورزشگاه برسد و یکسری شعارها هم سر داده شد. اصلا بنا را بر این می‌گذاریم که باشگاه سپاهان از چیزی خبر نداشته وحتی ترافیکی هم ایجاد نشده و اتفاقی رخ نداده است. خب تقصیر پرسپولیس چیست که از میزبانی سال بعد محروم شده است؟ آیا در تهران هم ترافیک درست شده بود؟

کمیته انضباطی حتی می‌توانست چند بازیکن دیگر پرسپولیس را هم محروم کند اما این که این تیم را از میزبانی سال بعد با سپاهان محروم کرده هیچ دلیل قانونی ندارد و دوستان توضیح هم ندادند که بر اساس کدام ماده قانونی چنین حکمی را صادر کرده اند؟ دقیقا عین این می‌ماند که در مادرید راه را بر اتوبوس بارسلونا ببندند اما کمیته انضباطی اسپانیا بارسلونا را از میزبانی محروم کند!

نکته دیگر این که بعضی از خاطیان را به کمیته انضباطی کشاندند (مثل غلامپور و فرجی) و بعضی دیگر را دعوت نکردند (مثل سیدجلال) احتمالا سید جلال طرح ترافیک نداشته و به همین خاطر زیاد مزاحمش نشده اند.

چرا عامل اصلی درگیری‌ها جریمه نشد؟

احکام انضباطی دو تیم پرسپولیس و سپاهان بعد از درگیری در ورزشگاه نقش جهان اعلام شد اما نام محمد محبی در میان بازیکنان جریمه شده دیده نمی‌شود.

در تصاویر پخش شده توسط دوربین‌های موجود در ورزشگاه نقش جهان شاهد اعتراض بازیکنان پرسپولیس به رفتار محمد محبی بودیم. ابتدا کمال کامیابی‌نیا در خصوص رفتار این بازیکن گفت: چرا در تیمی که بزرگ تر دارد یک جوان باید حرف بزند.

سید جلال حسینی هم در مصاحبه‌ای به رفتار جنجال آفرین محبی اشاره کرد و گفت: بچه بیست ساله به ما حمله کرد.

با وجود اعتراض پرسپولیسی‌ها به رفتار محبی او حتی یک ریال هم جریمه نشد تا باعث خشم و ناراحتی بازیکنان این تیم شود که چرا یکی از عوامل اصلی درگیری‌ها را جریمه نکردند.

در تهران هم دقیقا اتاف مشابهی افتاده است و هیچ کدام از بازیکنان استقلال که از عوامل درگیری ها بوده اند و تصاویر واضح از حمله آنها به پرسپولیسی ها وجود دارد از جمله سیاوش یزدانی، مسعود ریگی و داریوش شجاعیان نه تنها محروم و جریمه که حتی احضار هم نشده اند!

اتفاقی عجیب در محرومیت یک جلسه‌ای سیدجلال حسینی

سیدجلال حسینی با محرومیت یک جلسه‌ای مواجه شده ولی نکته عجیبی در محرومیت کاپیتان پرسپولیس وجود دارد.

مدیرعاملان پرسپولیس، استقلال و سپاهان دو روز قبل از اعلام حکم، برای ارائه توضیحات در خصوص درگیری‌های به وجود آمده راهی فدراسیون فوتبال شدند و در جلسه کمیته انضباطی شرکت کردند.

روز پنجشنبه مطابق معمول قبل از صدور رای نفراتی مثل بهزاد غلامپور و محمد نادری از استقلال و همچنین مهدی ترابی و فرشاد فرجی از پرسپولیس راهی فدراسیون فوتبال شدند تا توضیحات خود را ارائه کنند.

اما در حرکتی عجیب در میان دعوت شدگان خبری از سید جلال حسینی نبود و کمیته انضباطی بدون دعوت از کاپیتان پرسپولیس و شنیدن صحبت‌های او حکم به محرومیت یک جلسه ای کاپیتان پرسپولیس داد. اقدامی که با اعتراض شدید و تند کاپیتان سرخ‌ها مواجه شد. سیدجلال از اینکه بدون توضیح از او محرومش کرده اند به شدت عصبانی است.

حمله پرسپولیسی‌ها به یک مسئول/ تو دشمن ما هستی

بعد از صدور حکم کمیته انضباطی و محرومیت چند پرسپولیسی فضای مجازی تبدیل به محلی برای انتقاد شدید پرسپولیسی‌ها از رئیس فدراسیون فوتبال شد.

بعد از محرومیت سید جلال حسینی و فرشاد فرجی در پی درگیری‌های رخ داده در بازی پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال باشگاه پرسپولیس و هواداران پرسپولیس به شدت نسبت به احکام صادر شده موضع گرفتند و به انتقاد از فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی پرداختند.

بعد از صدور رای هواداران عصبانی پرسپولیس به شدت به فدراسیون فوتبال و شخص عزیزی خادم حمله کردند و او را دشمن پرسپولیس خواندند.

پرسپولیسی‌ها خطاب به عزیزی خادم گفتند رایی که صادر شد به خاطر راضی نگه داشتن رقبای پرسپولیس بود نه عدالت.

هواداران پرسپولیس هشتگ هایی همچون (فدراسیون آبی)، (عزیزی خادم استقلالی) و (بیداری) را در اعتراضات خود استفاده کرده اند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)