مرجع خبری پرسپولیس : بازیکن تهرانی الاصل پرسپولیس که نزدیک به دو ماه پیش ، بیست و چهارمین بهار زندگی خود را جشن گرفت ؛ چندیست که نقل برخی از محافل فوتبالی شده است. شماره ی 24 فعلی این تیم فوتبال خود را از تیمهای پایه ای پرسپولیس و از سال 1379 تا 1383 زیر نظر اساتید و مربیان با تجربه آغاز نمود. او از ابتدا خود را به عنوان یک بازیکن پر تلاش و با انگیزه ی بالا در خط حمله نشان داد ، به گونه ای که در نتیجه ی موفقیت در تمرینات توانست جایگاه خوبی را بدست آورد و خود را به عنوان مهاجمی موثر و با آینده ای روشن به اهالی فوتبال  معرفی کند.

هادی نوروزی ؛ متولد بیست و هشتم تیرماه سال هزار و سیصد و شصت و چهار ، در تهران و بازیکن کنونی باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس است.

وی به نوعی فوتبال حرفه ای خود را از پاسارگاد شروع کرد و در آن دوران (از سال 1384 تا 1385) توانست برای تیم پاسارگاد دوازده گل را به ثمر برساند که بی شک نقطه ی عطف و درخشش این بازیکن بعنوان یک مهاجم گلزن از این برهه و زمان شروع شد.

پس از حضور موفقیت آمیز در پاسارگاد اما این ستاره جوان به باشگاه فجر پیوست و در آنجا نیز بیش از پیش شکوفا شد. او در فجر سپاه بیشترین بازده کمی و کیفی ممکن را داشت و در مدت محدودی توانست 8 گل را وارد دروازه ی حریفان بکند.

این بازیکن در سال 1385 با قراردادی به مدت یک فصل به پرسپولیس تهران راه یافت ؛ فصل 86 – 85 ثمره ای در ظاهر بازیگری برای این بازیکن جوان و آینده دار نداشت و البته سابقه و تجربه ای شد برای حضور در جمع سرخپوشان پایتخت و به نظر رسیدن نوروزی به آرزوی دیرینه اش!

هادی سپس به باشگاه داماش ایرانیان که متعلق به یک پرسپولیسی (امیر عابدینی) بود ، پیوست.
در داماش ، حوادث تازه ای در جهت درخشش این بازیکن خوش آتیه رقم خورد و او توانست در 22 بازی زیبا که برای این تیم دسته اولی به نمایش گذاشت ،  10 گل را به ثمر برساند.

میتوان از فصل پیش همانا بعنوان فصلی تحول بر انگیز در عرصه ی معرفی هر چه بیشتر این بازیکن یاد کرد ؛ زمانیکه وی حدودا بیست و سه سال سن داشت با قرار دادی بی سر و صدا توانست بار دیگر به مجموعه ی بزرگ پرسپولیس باز گردد تا این بار اما شایستگی های خود را به وینگادا ، افشین قطبی و دیگر مربیان ثابت سازد.

در راه بازگشت مجدد نوروزی به باشگاه ، اتفاقات جدیدی همچون ؛ دید بسیار مثبت و آینده نگرانه ی افشین قطبی به جوانان ، حضور مهاجمین بی انگیزه و کم تحرک (نظیر علیرضا واحدی نیکبخت) و بروز برخی مسائل حاشیه ای در سطح تیم که البته هر یک از آنها به نحوی به کمک وی آمدند تا مجالی پیش آید در مسیر ترقی و ایده آل شدن هادی نوروزی…

دیری نپائید که سرمربی وقت پرسپولیس او را به ترکیب اصلی پرسپولیس ملحق کرد ؛ تا مهاجمین چند صد میلیونی و نازک نارنجی آن زمان پرسپولیس (که حتی برای دنبال کردن یک توپ به سلام و صلوات هواداران نیاز داشتند) جوانی پر تلاش و با انگیزه ی بالا را در کنار خود یافتند.

مهاجم جوان پرسپولیس اکنون از آب و گل در آمده بود و همچنین با حرکت کردن در خط تمایلات و خواسته های سرمربی ، توانست نظر قلبی افشین قطبی را به صورت کاملا حرفه ای جلب نماید.

این بازیکن طی فصل گذشته بازی های شایسته و درخوری را انجام داد و در پی آن مسئولان و مربیان باشگاه پرسپولیس را متقاعد ساخت تا فصلی دیگر را در ابر تیم پایتخت به بازی بپردازد.

هادی نوروزی در این فصل نیز مورد توجهات خاص زلاتکو کرانچار سرمربی کروات سرخپوشان قرار گرفته است و در دیدارهایی که تا کنون به انجام رسانده است ، 4 گل را وارد دروازه ی حریفان کرده است و از این منظر نیز در رتبه ی سوم جدول گلزنان لیگ برتر قرار دارد.

آخرین گل نوروزی در دیدار مقابل شاهین پارس جنوبی با پاس زیبای کریم باقری به ثمر رسید.

شایان ذکر است که این بازیکن خوش آتیه و جوان ، سابقه بازی در تیمهای ملی جوانان و امید را دارد ، همچنین چندی پیش توسط مربی مطبوع و محبوب اش یعنی افشین قطبی به تیم ملی کشورمان دعوت و اولین بازی ملی خود را در مقابل بوسنی و هرزگوین تجربه کرد.

سایت گل در تمجید از اولین بازی ملی وی مینویسد ؛ “نوروزی در هفته اول لیگ برتر نیز درخشش قابل توجهی داشت و مقابل مس کرمان دو گل به ثمر رساند.درخشش او باعث شد تا از سوی قطبی به تیم ملی دعوت شود و در بازی مقابل بوسنی از دقیقه 67 به جای فریدون زندی به میدان رفت و زمینه ساز گل تیم ملی شد که توسط شجاعی به ثمر رسید.”

 

پی نوشت : چنانچه غرور و جاه طلبی که به برخی از بازیکنان سابق پرسپولیس غالب شد بر وی چیره نشود ؛ به نظر میرسد که این مهاجم بیست و چهار ساله و با انگیزه ، توانائی آن را دارد تا پس از سالها بعنوان یک تمام کننده کامل برای سرخپوشان و هواداران این تیم جلوه نماید…

نگاه کلی : به واقع هادی نوروزی بازیکنی که اصحاب رسانه و اهالی فوتبال کشورمان را بسی شگفت زده ساخت ، آینده ی روشن و پر فروغی را پیش رو دارد که بی شک با سعی و تلاش روز افزون و اصلاح برخی از ایرادات محدود خویش میتواند به مدارج بالاتر و والاتری همچون لیگ های بزرگ اروپائی فائق آید و خود را همچون مهره ای طلائی ساخته و  پرداخته سازد.

سخن پایانی : ضرب المثلی لهستانی میگوید ؛  یک کلید طلایی به هر دری می خورد.

نویسنده : علی رفسنجانی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)