اشک در چشمان کاپیتان / امضای ستاره برزیلی روی پیراهن پرسپولیس
مرجع خبری پرسپولیس : مسئولان فوتبال ايران بنا داشتند كه كريم باقرى را از ابتدا به زمين بفرستند و به همين منظور هم كريم قبل از بازى و به هنگام گرم كردن بازيكنان با بازوبند كاپيتانى به تمرين پرداخت اما برزيلى ها مخالف وقفه در انجام بازى و مراسم وداع براى كاپيتان كريم شدند، كه اين كار به نيمه دوم موكول شد.

 

كاشانى در VIP

 

حبيب كاشانى سرپرست باشگاه پرسپوليس به همراه على كفاشيان، على سعيدلو، محمد على آبادى، على فتح الله زاده، مهدى تاج و… در جايگاه VIP ورزشگاه بن زايد ابوظبى به تماشاى بازى نشستند.

 

هديه پاتو به هواداران پرسپولیس


 

زمانى كه بازى ۲ تيم ايران و برزيل با حساب ۳ بر صفر به سود برزيلى ها به پايان رسيد، پائولينى از ستارگان برزيل در مسير رختكن تيمش با چند پسر بچه ايرانى كه پيراهن قرمز پرسپوليس را داشتند مواجه شد،كه از او مى خواستند تا بر روى توپشان امضاى يادگارى به آنها بدهد، كه پاتو با خوشرويى تمام اين كار را كرد و در پايان نيز پيراهن خودش را به يكى از آن پسر بچه ها اهدا كرد.

 

بزرگترين عكس

 

در مراسم خداحافظى كاپيتان كريم در ابوظبى تماشاگران ايرانى سنگ تمام گذاشتند. آنها عكسى از كريم باقرى به ابعاد ۱۰در ۱۵ به ورزشگاه آورده بودند، كه يكى از بزرگترين عكس هايى بود كه تا آن زمان در ورزشگاه ابوظبى از آن استفاده مى شد.

 

تبريك دنى آلوز به كاپيتان

 

دنى آلوز ستاره برزيلى ها پس از پايان بازى وقتى قصد خروج از زمين بازى را داشت، متوجه مراسمى گشت كه به افتخار كريم باقرى برگزار مى شد. او از يكى از مسئولان زمين دليل آن كار را پرسيد و وقتى متوجه خداحافظى كريم باقرى، با فوتبال ملى شد، دوباره به زمين بازگشت و پس از دست دادن با كريم به او تبريك گفت.

 

بهترين گل
كريم باقرى در گفت وگو با يكى از شبكه هاى تلويزيونى كه از او درباره بهترين گل دوران بازيگرى اش سوال كرده بود، گفت: كه بهترين گل زندگى ورزشى اش همان گل دقيقه ۸۸ به استقلال بوده است.

 

نورى تشويق شد
وقتى محمد نورى مشغول گرم كردن خود در اطراف زمين بود، برخى از تماشاگران ايرانى به تشويق او پرداختند و از افشين قطبى خواستند كه از او استفاده كند كه اين اتفاق نيفتاد.

 

ناراحتى حقيقى
عليرضا حقيقى كه به تازگى متوجه حضور سيد مهدى رحمتى در دروازه تيم ملى اميد در بازيهاى گوانگجو چين شده است، در اين خصوص لب به انتقاد باز كرد و گفت: من زحمات بسيارى را براى حضور در دروازه تيم ملى اميد كشيده بودم و طبيعى است كه ناراحت هم باشم، اما چاره اى جز اطاعت فرمان مربيان تيم ملى ندارم.

 

هديه كفاشيان به كريم
در پايان بازى ايران و برزيل، على كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال به همراه افشين قطبى نزد كريم باقرى رفته و ضمن تبريك به او هديه اى را به كاپيتان ارزنده تيم ملى كشورمان اهدا كردند، كه اين صحنه باعث تشويق بى امان تماشاگران حاضر در ورزشگاه شد.

 

تمبرهاى سرخ
در اطراف ورزشگاه محل برگزارى بازى تمبرهايى از ستارگان پيشين فوتبال نظير على دايى، على پروين، حسين كلانى، همايون بهزادى و… به فروش مى رسيد كه با استقبال خوب هواداران به فوتبال هم مواجه شد.

 

تمجيد تلويزيون امارات
تلويزيون امارات به جاى خالى على كريمى در بازى با برزيل اشاره كرد و گفت: فوتبال ايران با حميد استيلى، على دايى، كريم باقرى و ديگر ستارگانش در گذشته اى نه چندان دور تيم بسيار پرقدرتى بود كه در صحنه فوتبال آسيا و جهان مى درخشيد.

 

صحنه هاى شاد
تلويزيون امارات به دفعات بعد از پايان بازى ايران و برزيل صحنه هاى شادى ايرانيان و تجليل آنها از كريم باقرى را مرتباً از شبكه دوبى اسپورت پخش مى كرد، صحنه هايى كه گزارشگر تلويزيون دوبى اسپرت آن را صحنه هايى تاريخى خواند.

 

آخرين توصيه ها
پيش از تعويض كريم باقرى و حضور اين بازيكن در زمين، بيوتر دستيار اول افشين قطبى در تيم ملى براى دقايقى با كريم صحبت و آخرين توصيه ها را به او گوشزد كرد.

 

شعارهاى حماسى
تماشاگران پر تعداد ايرانى حاضر در ورزشگاه بن زايد ابوظبى با شعار «باقرى با غيرت» به دفعات از حضور كريم باقرى استقبال كردند.

 

كار خوب نكونام
پيش از حضور كريم باقرى به زمين بازى، جواد نكونام كاپيتان تيم ملى ايران، در كنار خط نزد كريم رفت و بازوبند كاپيتانى را بر روى بازوى او بست كه اين كار جواد با تشويق هواداران همراه بود.

 

تيم ملى تحت تاثير كريم
هنگام گرم كردن تيم ملى، تماشاگران حاضر در ورزشگاه به طور يكصدا به تشويق كريم باقرى پرداختند، به طورى كه در آن لحظات تيم ملى تحت تاثير تشويق كريم قرار گرفته بود.

 

اشتباه در برگه  اسامى
در ليست اسامى بازيكنان كه پيش از شروع بازى در اختيار خبرنگاران قرار گرفت همه اسم ها تايپ شده بود، به جز نام كريم باقرى كه اين مساله باعث تعجب خبرنگاران ايرانى و خارجى شد.

 

چرا خداحافظى؟

 

وقتى در دقيقه ۹۰ بازى، كريم باقرى آن پاس استثنايى را به ميلاد ميداودى داد و او را با ويكتور تك به تك كرد ، خيلى ها اعتقاد داشتند كه چرا باقرى بايد با بازيهاى ملى خداحافظى كند.

 

كريم روى دوش حقيقى
وقتى داور اماراتى سوت پايان بازى را به صدا درآورد، عليرضا حقيقى كريم باقرى را روى شانه گرفت و با او دور افتخار زد. حقيقى، كريم را ابتدا نزد هواداران برد كه شدت حمايت آنها از كاپيتان باعث شد تا اشك از چشمان كاپيتان كريم جارى شود.

 

ترابيان مترجم كريم
اسكوربرد ورزشگاه بن زايد ابوظبى صحنه هايى از مصاحبه تلويزيون ابوظبى اسپرت با كريم باقرى را به تصوير كشيد، مصاحبه اى كه عباس ترابيان در آن نقش مترجم كريم باقرى را داشت.


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)