پرسپولیس نیوز :  باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در راستای رویکرد فرهنگی و اجتماعی خود، در فعالیت‌های مربوط به جلوگیری از استفاده از مواد اعتیادآور با مراکز فعال در این زمینه همکاری خواهد کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی باشگاه پرسپولیس در گفتگو با سایت باشگاه ضمن بیان این مطلب، در ادامه افزود: باشگاه پرسپولیس طی بیش از یکسال و نیم گذشته در رویکرد جدیدی که داشته توجه خاصی را نسبت به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مبذول کرده است و مدیریت باشگاه همیشه بر این امر تاکید داشته‌اند. از سوی دیگر فیفا هم برای باشگاه‌ها یکسری مسوولیت‌های فرهنگی و اجتماعی قائل است و باشگاه‌ها موظف هستند در اقداماتی مانند مبارزه با اعتیاد، کمک به ایتام، مبارزه با جرم و جنایت و مواردی از این قبیل حضور فعالانه داشته باشند و سال گذشته هم کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان بازرسی‌های خود گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشگاه‌ها را دریافت کرد.

دکتر اسماعیلی خاطر نشان کرد: باشگاه پرسپولیس در این مدت اقدامات گوناگونی چون، حمایت از کودکان بی‌سرپرست، همکاری با سازمان بهزیستی، فعالیت در حوزه فرهنگ، معرفی الگوهای مناسب از میان نسل گذشته بازیکنان، نشر کتاب و مواردی از این دست را در دستور کار خود داشته است. در اقدامی دیگر قصد داریم در طرحی که به آسیب‌شناسی و جلوگیری از گرایش به سمت مواد اعتیادآور مربوط خواهد شد با مراکز و سازمان‌های فعال در این حوزه همکاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نام و برند پرسپولیس مورد توجه عموم جامعه و حتی فراتر از هواداران خود باشگاه است، در هر جایی می‌تواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی هم استفاده از این نام و برند فرصتی است که نهادهای دست‌اندرکار بتوانند تعداد بیشتری از مخاطبان را در زمانی کمتر نسبت به موضوع مورد نظر خود جلب کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پرسپولیس افزود: همواره عنوان می‌شود که فوتبال می‌تواند در مبارزه با مفاسد تاثیرگذار باشد اما این فقط به حرف بر نمی‌آید و تنها منظور این نیست که دو، سه ساعت از طول یک هفته را تعداد محدودی از مردم در ورزشگاه‌ها سپری کنند. برای رسیدن به این هدف، باید فعالیت کرد بویژه که باشگاه‌های پرطرفدار ضریب نفوذ زیادی بین مردم دارند. از اینرو قرار است بعضی مراکز مبارزه با مصرف مواد اعتیادآور تحت لیسانس و برند نام پرسپولیس فعالیت کنند و باشگاه پرسپولیس در انتشار کتاب‌های آموزشی هم با این مراکز همکاری خواهد داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)