پرسپولیس، شهر بی دفاع

مرجع خبری پرسپولیس : سرخ ها در حالی با تساوی مقابل پاس از کورس با ذوب آهن اصفهان جا ماندند که می توانستند با تمرکز بیشتر حتی صدر جدول را نصیب خود کنند.

  

پرسپولیس در حالی شنبه شب در ورزشگاه آزادی به مصاف پاس همدان رفت که در صورت پیروزی با دو گل اختلاف، در پایان هفته هشتم صدرنشین لیگ می شد. علی دایی که تغییراتی در لیست مردانش بوجود آورده بود با گماردن رحمان احمدی درون دروازه، حضور علیرضا نورمحمدی در قلب دفاع، بازگشت تیاگو فرگا و به میانه میدان و استفاده مجدد از حمید علی عسکری در پست نامتعارف مدافع چپ پا به این میدان نهاد.

  

پرسپولیس در نیمه نخست حاکم مطلق توپ و میدان بود، جولان محمد نوری در میانه میدان و حرکات ترکیبی او با نوروزی، فشنگچی و رضایی بارقه های امید را برای صدرنشینی در دل هواداران ایجاد کرد اما با شروع نیمه دوم معادلات به کلی به هم ریخت تا پاسی ها در واپسین ثانیه ها به گل تساوی دست یابند.

 

معضل بزرگ دایی در هشت هفته نخست لیگ، قناعت شاگردانش بوده تا جایی که مردانش بلافاصله بعد از به ثمر رساندن گل برتری، اقناع شده و طراوت خود را بکلی از دست می دهند. این مساله علاوه بر مشکلات دفاعی پرسپولیس؛ سرانجام کار دست دایی و شاگردانش داد تا ذوب آهن در پایان هفته هشتم؛ بی رقیب بر صدر جدول تکیه بزند.

 

مشخص نیست علی دایی چه زمانی زوج مناسب خط دفاعی اش را پیدا خواهد کرد، در هشت هفته ای که لیگ می گذرد، بارها شاهد حضور شیث رضایی، نورمحمدی؛ شیث رضایی ، سپهر حیدری و نورمحمدی ، حیدری بوده ایم. شنبه شب هم دایی با وجود عملکرد قابل قبول خط دفاعی تیمش در مقابل فولاد؛ دست به تغییراتی در قلب دفاع تیمش زد تا سرانجام ناهماهنگی مثلث، رضایی، نورمحمدی و رحمان  احمدی؛ پرسپولیس را از صدر جدول دور کند.

 

مشکل آنجا بود که رضا نورمحمدی با بازی ایستا دائما مقابل حرکات سرعتی فرهاد خیرخواه جا می ماند و فاصله ایجاد شده میان او و شیث رضایی در قلب خط دفاعی، بارها مهاجمان پاس را با رحمان احمدی در موقعیت تک به تک قرار داد. هر چند گلر دوم پرسپولیس نشان داد اثر انگشت مرد شماره یک را هم می توان در او یافت!

 

علاوه بر این دو مدافع کناری پرسپولیس ، حمید علی عسکری و علیرضا محمد، هم در دفاع و هم در فاز تهاجمی به پاشنه آشیل دایی تبدیل شده اند. علی عسکری بارها بی هدف به سمت دروازه پاس حرکت کرد و با وجود هماهنگی نسبی با امیرحسین فشنگچی، مشکل بازی با پای چپ او موقعیت های فراوانی را از تیمش گرفت.

 

محمد هم مدت هاست از فرم ایده آل خارج شده تا جایی که در بسیاری از دقایق مسابقه فاصله او با هادی نوروزی به ده ها متر می رسید و این نقیصه مساوی بود با دوندگی چند برابر تیاگو فراگا، متمایل شدن هافبک برزیلی به سمت راست و تنها ماندن مازیار زارع در میانه میدان.

 

با وجود تمامی این نکات منفی، به نظر می رسد شاگردان دایی بالاخره به تنوع تاکتیکی رسیده اند، تا جایی که در طول نود دقیقه بارها شاهد حرکات ترکیبی در میانه میدان و جناحین زمین، سانتر از جناحین، شوت های در چهارچوب و پرس مدافع حریف توسط مثلث تهاجمی این تیم بودیم.

 

هماهنگی بی بدیل نوری، رضایی ، نوروزی و فشنگچی می تواند در هفته های آینده راه گشای پرسپولیس باشد اما با شرایط موجود به نظر می رسد شهریار باید بر قلب دفاعی تیمش تمرکز بیشتری داشته باشد. پرسپولیس با شهر بی دفاع قهرمان نخواهد شد…

 

پویا نوایی

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری – استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)