با اعلام کمیته داوران در ۴۰ بازی و ۸۱ صحنه از ۱۱ هفته سپری شده از مسابقات لیگ برتر اگر تکنولوژی VAR بکار گرفته می‌شد، می‌توانست به اتخاذ تصمیمات درست از سوی داوران کمک کند.

حیدر سلیمانی، یکی از اعضای کمیته داوران در این باره می‌گوید: در ۴۰ بازی و ۸۱ صحنه نیازمند این تکنولوژی بودیم که می‌توانست به تصمیمات درست داوران کمک کند. در این بین تیم مس رفسنجان در ۹ صحنه حساس زیان دیده است که می‌توانست روی نتیجه بازی اثر بگذارد و پس از آن تیم‌های استقلال و پرسپولیس هر کدام با شش مورد متضرر شدند. در مقابل تیم نساجی از نبود VAR در پنج صحنه سود برده است و تیم‌های سپاهان، مس کرمان، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان با چهار مورد نفع برده‌اند.

فدراسیون فوتبال نوید داده است که به زودی تکنولوژی کمک داور ویدئویی وارد کشور و در استادیوم‌های لیگ برتر جانمایی خواهد شد.

این عضو کمیته داوران به این نکات هم اشاره کرد: در طول ۱۱ هفته ۱۴ کارت قرمز از جیب داوران خارج شد که تنها در یک مورد اشتباه بود و در ۹ مورد دیگر بازیکنان باید اخراج می‌شدند که داوران در دادن کارت قرمز امتناع کردند و نتیجه‌اش این است که در بحث اخراج داوران با بازیکنان و نیمکت‌های فنی به ویژه مربیان سرشناس مماشات می‌کنند. در کل می‌توانیم بیشترین اشتباهات داوران را در محوطه جریمه ذکر کنیم، جایی که می‌تواند روی نتیجه بازی تأثیر مستقیم داشته باشد. داوران ۲۳ پنالتی صحیح اعلام کردند و چهار مورد پنالتی اشتباه اعلام شد و در کنار اینها ۲۱ پنالتی دیده یا تشخیص داده نشد که آمار خوبی نمی‌تواند باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)