خبرگزاری پرسپولیس : در تصمیمات و آرای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در دو سال گذشته می‌توان نقدهای فراوانی نوشت ولی آخرین تصمیم کمیته انضباطی مبنی بر احضار سرمربی پرسپولیس به این کمیته بدون توجه به فحاشی به بازیکن این تیم قابل تامل است.

به نقل از مهر، چند هفته پیش بود که "مانوئل ژوزه" سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مصاحبه‌ای، از "کارلوس کی‌روش" سرمربی پرتغالی تیم ملی انتقاد کرد و به شدت علیه او موضع گرفت. این اتفاق پیش از بازی با کره جنوبی رخ داد و سرمربی تیم ملی در آن زمان ترجیح داد نسبت به این انتقادات تند واکنشی نشان ندهد.

با این حال "کی‌روش" دست روی دست نگذاشت و جواب هموطن خود را با صدور بیانیه‌ای داد: " اظهارنظرهایی که در آن مصاحبه شد که به طور شفاف بیانگر شخصیت فردی است که درمانده و آشفته است و با بیان کردن توصیه‌ها و بهانه‌ها سعی دارد هواداران پرسپولیس را گمراه و منحرف کند". کی روش در این بیانیه تاکید کرده بود که مسئولان انضباطی فدراسیون فوتبال باید با ژوزه برخورد کنند.

با گذشت پنج روز از بیانیه سرمربی تیم ملی، کمیته انضباطی که یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون فوتبال است، در حمایت از کی‌روش، وارد عمل شد و اعلام کرد که مانوئل ژوزه باید روز بیستم آبان به این کمیته برود.

دعوای دو پرتغالی فوتبال ایران در حالی با حکم کمیته انضباطی وارد مرحله جدیدی شده است که به نظر می‌رسد هیچ کار مهمتری برای مسئولان این کمیته وجود ندارد. همین دو هفته پیش بود که تماشاگران مس در ورزشگاه باهنر کرمان یکصدا علیه مهرداد پولادی فحاشی کردند ولی با وجود وعده رئیس کمیته انضباطی، هنوز هیچ خبری از حکم این فحاشی صادر نشده است.

این در حالی است که در یکی، دو سال گذشته نسبت به استقلال کمیته انضباطی در صدور آرای مختلف شائبه‌های فراوانی مطرح بوده است. از تاخیر در اعلام  رای کتک خوردن داور بازی چوکای تالش تا رای عجیب و غریب دیدار داماش و پرسپولیس در سال گذشته گرفته تا اظهار نظرهای دور از انتظار درباره تبانی در فوتسال می‌توان به عنوان نمونه‎‌هایی از این دست نام برد.

مسئله‌ای که حتی واکنش عبدالرحمن شاه حسینی رئیس پیشین کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را هم در پی داشته است. او در مصاحبه‌ای درباره عملکرد کمیته انضباطی گفت: این مساله را قبول دارم که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعد از شریفی ضعیف شده است و متاسفانه بعضی مواقع دوستان به میزشان زیاد توجه می‌کنند. باید در فوتبال ما عدالت همیشه رعایت شود و برای تمام تیم ها رای یکسانی صادر شود و نباید تنها برای بعضی تیم ها مجازات سنگین صادر کنیم.

حالا جای این سئوال باقی می‌ماند که چطور پس از فحاشی تماشاگران پرسپولیس به محمود رفیعی در بازی سال گذشته این دو تیم، رای کمیته انضباطی یک روز بعد صادر می‌شود و به حکم آن سرخپوشان با نتیجه 3 بر صفر بازنده اعلام می‌شوند، ولی با وجود فحاشی هواداران مس کرمان به یک بازیکن پرسپولیس کمیته انضباطی عجله‌ای برای برخورد با این مسئله ندارد. راستی از رای کمیته انضباطی پس از بازی سال گذشته استقلال و تراکتورسازی در تبریز چه خبر؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)