پرسپولیس نیوز : مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به خاطر انتقال مال غیر بازداشت شده است.

 روز گذشته حمیدرضا سیاسی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بازداشت و به اوین منتقل شد و در خصوص دلیل بازداشت وی نیز موارد مختلفی مطرح شد.

سیاسی دلیل بازداشت خود را شکایت اسپانسر، والیبالیست ها و کشتی گیران عنوان کرد اما وکلای کشتی گیرها و والیبالیست ها تاکید کردند این بازداشت ارتباطی به شکایت آنها نداشته و هنوز نوبت به ‌آنها نرسیده است!

برخی نیز بحث بازی دوستانه با رئال مادرید و حضور یک واسطه ضد انقلاب را به این بازداشت ربط داده اند.

دلیل اصلی بازداشت سیاسی شکایت اسپانسر قبلی باشگاه است که در زمان محمد رویانیان قراردادی بلند مدت با باشگاه امضا کرد و مدیران جدید نیز با نقض آن قراردادی جدید منعقد کردند که همین امر باعث شد از سیاسی به جرم انتقال مال غیر شکایت شود.

طبق قانون، انتقال مال غیر جرمی مستقل است و با کلاهبرداری فرق دارد اما مجازات این دو جرم یکسان است بنابراین کسی که اقدام به انتقال مال غیر می‌کند به مجازات‌های زیر محکوم می‌شود:
حبس از يک تا هفت سال، پرداخت جزاي نقدي معادل مالي که گرفته است. رد مال به صاحبش اگر مرتکب از کارکنان دولت باشد به انفصال ابد از خدمات دولتي محکوم خواهد شد. اگر متهم به دلایلی مستحق تخفيف باشد؛ مانند رضايت شاکي خصوصي، کهولت سن و… دادگاه نمی‌تواند مجازات حبس او را از يک سال کمتر کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)