پرسپولیس نیوز : مدیرعامل پیشین پرسپولیس و عضو شورای شهر تهران گفت که شهرداری تهران نمی‌تواند حامی مالی این باشگاه باشد.

حبیب کاشانی درمورد حضورش در جشن شاهین اخلاق گفت: مراسم خوبی بود که برای تکریم از دکتر اکرامی، نسل اولی‌های فوتبال ایران، افرادی چون مظفری‌زاده، دوستی‌مهر، خاکپور، کامیار سعادت، و مربی مازندرانی بازیکنانی همچون خلعتبری، رحمان احمدی و بائو و… برگزار شد.

وی در خصوص مشکلات مالی فوتبال ایران که به تیم ملی هم سرایت کرده اظهار داشت: مسائل مالی تأثیر مستقیمی روی رشد و پیشرفت فوتبال دارد اما نباید خواسته یا ناخواسته دیگر کمبودها و ضعف‌ها زیر سایه مشکلات مالی قرار گیرد و فراموش شود. باید به مسائل اخلاقی نیز رسیدگی شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه این تیم چقدر برای قهرمانی در لیگ شانس دارد تصریح کرد: برای اولین بار است که در فاصله 3 هفته مانده به پایان بازی ها 5 تیم شانس اول قهرمانی هستند. در این میان پرسپولیس هم با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند برنده هر سه بازی پیش‌رو باشد و ضمن اینکه به فکر کسب سهمیه است نگاه جدی هم به قهرمانی داشته باشد. الان مهم این است که مانند دوره‌های گذشته هیچ تیمی از پیش قهرمان نیست.

کاشانی در پاسخ به این سوال که قبول دارد نوسانات پرسپولیس در این فصل زیاد بوده تأکید کرد: من حتی زمانی که مدیرعامل هم بودم درباره مستطیل سبز و مسائل فنی اظهارنظر نمی‌کردم.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه چرا شهرداری به استقلال کمک دو میلیاردی کرده اما به پرسپولیس پولی نداده گفت: در پاسخ به این سوال باید به دو نکته اشاره کنم یکی اینکه بعد از خروج من از باشگاه پرسپولیس قرارداد این باشگاه با شهرداری لغو شد و پس از آن با توجه به حکم قضایی که وجود داشت باشگاه پرسپولیس باید به شهرداری یک میلیارد 800 میلیون تومان پول پرداخت می‌کرد اما این مسئله تا امروز در حسابرسی وارد نشده است.

کاشانی ادامه داد: مسئله دوم این است که اسپانسر حال حاضر پرسپولیس بانک گردشگری است و طبق قوانین دو بانک نمی‌توانند اسپانسر یک تیم شوند به خاطر همین بانک شهر از پرسپولیس حمایت نکرده است اما شرایط استقلال متفاوت است.

وی در خصوص شایعه واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال به شهرداری تهران اظهار داشت: طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا یک مالک نمی‌تواند همزمان مالکیت دو باشگاه را برعهده داشته باشد. البته این مسئله به معنای کمک نکردن شهرداری به این دو تیم نیست و من حتی همکاری شهرداری با این دو تیم را ضرورت می‌دانم. همانطور که می‌دانید شهرداری برای اوقات جوانان چند سال است برنامه مدونی دارد که این دو تیم هم شامل این برنامه می‌شوند. به خاطر همین طبیعی است که شهرداری با پرسپولیس و استقلال همکاری داشته باشد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)