کسی به قهرمانی فکر نکند قهرمان نمی شود

 

مرجع خبری پرسپولیس : سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس با بيان اين كه ذوب آهن از تيم‌هاي ريشه‌دار ايران است گفت: مي‌خواهيم در ورزشگاه آزادي خبر بازگشت “پرسپوليس قدرتمند” را به هواداران بدهيم.

 

مصطفي دنيزلي در نشست خبري پيش از ديدار تيمش مقابل ذوب آهن اصفهان گفت: ذوب آهن از تيم‌هاي اصل و نسب دار فوتبال ايران است كه به رده‌هاي بالاي جدول رده بندي چشم دارد.

 

ما مي‌خواهيم خبر بازگشت دوباره به “پرسپوليس قدرتمند” را در ورزشگاه آزادي به هوادارانمان بدهيم، چرا كه پس از بازي با ذوب آهن بازي‌هاي مهم بيشتري پيش رو داريم و بايد خود را براي آن‌ها آماده كنيم.

 

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه به شكست تيمش در بازي روز گذشته مقابل نفت آبادان اشاره كرد و گفت: هفته‌ي خوبي را پشت سر نگذاشتيم، اما مسائلي هست كه براي هر تيمي پيش مي‌آيد. مهم اين است كه هر چه سريع‌تر از شرايط روحي پس از شكست خارج شويم. پرسپوليس تيم بزرگي است و جوي كه پس از شكست برابر نفت آبادن ايجاد شده است، خيلي زود برطرف مي‌شود. در فوتبال روزهايي پيش مي‌آيد كه كارهايي كه مي خواهيد در زمين اجرا نمي‌شود و يا شانس اجراي آن را پيدا نمي‌كنيد.

 

مدير عامل باشگاه پرسپوليس پس از شكست اين تيم برابر نفت آبادان بازيكنان اين تيم را به كسر 10 درصد و ميثاق معمارزاده را به كسر 15 درصد از قرارداد جريمه كرد، دنيزلي در اين رابطه گفت: پس از بازي با نفت آبادان فرصت نشد با رويانيان صحبت كنم، اما پس از ديدار با ذوب آهن در اين باره جلسه‌اي با وي خواهم داشت. ما همه براي موفقيت پرسپوليس كار مي‌كنيم و در پاداش‌ها و جريمه‌ها به طور يكسان شريك هستيم. نبايد به گونه‌اي باشد كه جريمه معمارزاده با ديگران فرق كند، در جلسه‌اي كه با رويانيان خواهم داشت، نظرم را به او مي‌گويم.

 

همچنين پس از شكست پرسپوليس برابر نفت صحبت‌هايي ردوبدل شده توسط بازيكنان در رفتن اين تيم در رسانه‌ها و مطبوعات چاپ شد كه اين مساله باعث اختلاف شديد علي كريمي شد و او از اين مساله به عنوان وجود جاسوس در تيمش ياد كرد.

 

سرمربي پرسپوليس در اين باره گفت: من بر اساس شايعات كار نمي كنم. مي‌دانم كه در رختكن چه حرف‌هايي به بازيكنانم زده‌ام و بازيكنان هم مي‌دانند كه به آن‌ها چه گفته‌ام. اكنون نيز اگر شما بخواهيد به شما هم مي‌گويم، اما در اين باره اين مساله كه بازيكني باشد كه اطلاعات رختكن را به رسانه‌ها بدهد، حتي نمي‌خواهم فكرش را بكنم. چون اگر چنين فردي وجود داشته باشد، خيلي زود مشخص خواهد شد.

 

در ادامه خبرنگاري از دنيزلي پرسيد كه با توجه به عملكرد معمارزاده در برابر نفت آيا قصد دارد در برابر ذوب آهن از دروازه‌بان ديگري استفاده كند كه او گفت: جواب سوالاتان را در روز بازي خواهيد فهميد. شانس همه بازيكنان براي حضور در تركيب تيم مساوي است. ميثاق هم برابر نفت روزي پر از بدشانسي پشت سر گذاشت؛ روزي كه ممكن است براي هر دروازه‌باني پيش بيايد.

 

در اين لحظه خبرنگاري به ديدار آينده پرسپوليس برابر استقلال اشاره كرد و گفت بازي با ذوب آهن پيش درآمدي بر آن بازي است و از او خواست كه نظرش را درباره آن بازي اعلام كند، دنيزلي گفت: اگر اكنون بخواهم درباره داربي صحبت كنم، بدين معني است كه بازي با ذوب آهن را ناديده گرفته‌ام در حالي كه اين گونه نيست و من نمي‌خواهم چنين برداشتي شود. پس از بازي با ذوب آهن به اندازه كافي وقت براي صحبت كردن درباره داربي داريم. ‌

 

دنيزلي در ادامه در پاسخ به اين سوال كه آيا تيمش مي‌تواند در بازي يكشنبه روند پيروزي‌هايش در ورزشگاه آزادي در نيم فصل دوم را ادامه دهد، عنوان كرد: ورزشگاه آزادي خانه‌ي ما است و آرزويمان اين است كه طرفداران و بازيكنانمان هميشه از اين ورزشگاه سر بلند بيرون بيايند. در نهايت فوتبال يك ورزش است كه همه مي‌آيند در آن موفق شوند، ما هم فقط براي موفقيت خودمان تلاش مي‌كنيم .

 

در ادامه خبرنگاري پرسيد آيا وضعيت نه چندان مطلوب ذوب آهن تاثيري در بازي اين تيم خواهد داشت يا خير؟ كه دنيزلي در پاسخ گفت: امسال آن چنان فرصت نكرده‌ام كه بازي‌هاي ذوب آهن را تماشا و آن‌ها را آناليز كنم. در مدتي كه در پرسپوليس بودم، سعي كرده‌ام كه روي تيم خود تمركز كنم و بازيكنانم را بهتر بشناسم. ما بازي‌هاي مهمي را در ليگ برتر و در ليگ قهرمانان آسيا پيش رو داريم و اكنون زماني است كه هم من بازيكنانم را بشناسم و هم آن‌ها مرا بهتر بشناسند. درباره بازي يكشنبه هم بايد بگويم كه براي پيروزي شدن برابر ذوب آهن همه چيزمان را وسط مي‌گذاريم تا ان‌شاءالله به هدف‌مان برسيم.

 

در ادامه خبرنگاري به دنيزلي گفت كه او در هنگام آمدنش به پرسپوليس حرفي از قهرماني نزد، اما چند تن از بازيكنانش پس از بازي با شهرداري تبريز قول قهرماني داده‌اند، آيا اين مساله براي هواداران غرور كاذب ايجاد نمي‌كند، كه سرمربي پرسپوليس در پاسخ گفت: نمي‌دانم بازيكنانم پس از بازي با شهرداري چه گفته‌اند، اما بدون توجه به شرايط تيم اگر بازيكنانم چنين حرفي زده‌اند، به آن‌ها تبريك مي‌گويم. كساني قهرماني را به دست مي‌آورند كه به آن فكر مي‌كنند. مساله ‌اي در فوتبال وجود دارد كه به آن «روح قهرماني» مي‌گويند. اين مساله در مورد مربي بازيكن و هوادار مصداق دارد. كساني كه از اين روح برخوردار نباشند، هيچ گاه موفق نمي‌شوند.

 

دنيزلي در ادامه درباره حضور مهرداد پولادي به صورت قرضي در پرسپوليس و بازي او در ليگ قهرمانان آسيا گفت: با جلساتي كه با مسئولان باشگاه داشته‌ام به اين نتيجه‌ رسيديم كه مهرداد پولادي مي‌تواند در ليگ قهرمانان آسيا به ما كمك كند. فيلم‌ بازي‌هاي او را ديده‌ام و او را مي‌شناسم. ضمن اين كه ما اكنون در حال بررسي بازيكناني هستيم كه قرار است در فصل آينده در پرسپوليس بمانند. از مسئولان هم مي‌خواهم كه از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده كنند، چرا كه عملكرد آن‌ها به ما مي‌گويد كه كداميك را نگهداريم و كدام يك را بيرون كنيم.

 

دنيزلي در پايان نشست خبري‌اش صحبتي هم خطاب به خبرنگاران و رسانه‌ها داشت، او گفت: در بازيهايي كه در تهران برگزار مي‌شود، مشكلي براي حضور در نشست‌هاي خبري ندارم، اما در بازي‌هاي بيرون از خانه صحبت و نشست‌ها سخت است. همچنين در روزنامه‌اي خواندم كه نوشته بود من خود را بالاتر از سطح فوتبال ايران مي‌دانم، در حالي كه چنين نيست، چون اگر چنين احساسي داشتم، اصلا به ايران نمي‌آمدم. استقبالي كه هواداران پرسپوليس از من كردند باعث شد كه به ايران بيايم. نه من و نه هيچ مربي ديگري نمي‌تواند ادعا كند كه از سطح فوتبال ايران بالاتر است، هر ليگي براي آن كشور و دنياي فوتبال مهم است. من از اين كه در ليگ ايران و به ويژه‌ در پرسپوليس كار مي‌كنيم، احساس غرور مي‌كنم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)