تعداد بازیکنان را کم می کنم
مرجع خبری پرسپولیس : مصطفي دنيزلي گفت: خيلي وقت است كه دلتنگ جو ورزشگاه آزادي هستم و دوست دارم دوباره براي من زنده شود.

مصطفی دنیزلی در نشست خبری پیش از دیدار فردا با شاهین بوشهر در پاسخ به اولین سؤال مبنی بر اینکه چه تفاوت‌هایی بین این پرسپولیس و تیم سال ۸۵ وجود داشت گفت: قطعا بین دو تیمی که شما اشاره کردید تفاوت‌هایی وجود دارد و این تفاوت‌ها طبیعی است.

 

بار قبل كه با پرسپوليس كار كردم، از نظر مدت زماني كه طول مي‌كشد تا بازيكنان مديريت و باشگاه را بشناسند، زمان بيشتري در اختيار داشتم و به هر حال اين تفاوت‌ها طبيعي است. با اين حال تنها چيزي كه عوض نشده بزرگي پرسپوليس است و من تا به خاطر همين اينجا هستم.

دنيزلي ادامه داد: چرا كه طرفداران ايران و پرسپوليس را مي‌شناسم و اگر بخواهيم نگاه دقيق‌تري داشته باشيم، متوجه مي‌شويم كه الان از نظر فني و فوتبالي، پايين‌تر از آن سال هستيم. مجبوريم كه تلاش كنيم تا به آن سطح از فوتبال‌مان برسيم چرا كه ما عادت داريم در حضور 50 ـ 60 هزار هوادار بازي كنيم، به همين خاطر مجبوريم كه طوري بازي كنيم كه اين تعداد هوادار را به ورزشگاه بازگردانيم.

سرمربي پرسپوليس ادامه داد: در حال گذراندن زمان سختي هستيم و بايد خيلي كار كنيم كه از پس مشكلات‌مان بربياييم. همه افرادي كه در پرسپوليس حضور دارند، همه با هم عزم‌مان را جزم كرده‌ايم و قطعا براي حل مشكلات تغييراتي را انجام خواهيم داد كه البته اين تغييرات به مرور زمان خواهد بود تا در نهايت به تيم دلخواه‌مان دست پيدا كنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه ايمون زايد مهاجم ليبيايي و جديد پرسپوليس چه وضعيتي دارد؟ گفت: من در مورد آمدن زايد به پرسپوليس نظر مخالفي نداشتم چرا كه اصلا او قبل از آمدن من خريده شده است. هنوز نمي‌دانم كه او سطح فني بالايي دارد يا نه و تازه دو روز است كه با ما تمرين كرده است. بايد به مرور زمان عملكرد او را ارزيابي كنم.

مصطفي دنيزلي در ادامه با اشاره به اينكه ديدار فرداي تيمش مقابل شاهين اهميت زيادي دارد، گفت: فردا بازي مهمي در پيش داريم، بويژه اينكه اين ديدار از نظر روحي ـ رواني براي ما اهميت خاصي دارد. فردا بعد از چند سال به ورزشگاه آزادي بازمي‌گردم. بايد بگويم كه فضاي ورزشگاه آزادي يكي از دلايل اصلي من براي بازگشت به پرسپوليس بود. اميدوارم كه فردا نتيجه خوبي مقابل شاهين به دست بياوريم.

وي درباره رفتن عليرضا حقيقي از پرسپوليس و ارزيابي خود از وضعيت دروازه‌بان‌هاي تيمش در آينده در غياب او گفت: يك دروازه‌بان همان قدر كه ممكن است گلهاي زيادي را نجات دهد، احتمال دارد كه بر روي گل‌ها مقصر باشد. به شخصه تا جايي كه مجبور نشوم، سعي مي‌كنم زياد دروازه‌بان ثابت تيم را تغيير ندهم. دفعه قبل كه در پرسپوليس بودم، عليرضا حقيقي يك دروازه‌بان بسيار جوان بود. من از آن زمان او را مي‌شناسم. او يك پيشنهاد خوب براي ترانسفر شدن داشت كه البته اگر من از او مي‌خواستم حقيقي در پرسپوليس مي‌ماند اما تصور كردم كه اگر او در تيم بماند، از نظر بدني و فكري، ديگر تمركزش روي پرسپوليس نخواهد بود. براي اينكه هم حقيقي از اين ترنسفر راضي باشد و هم باشگاه سودي به دست بياورد، راضي شدم كه او از پرسپوليس برود. حقيقي از اين به بعد نماينده پرسپوليس و فوتبال ايران در روسيه خواهد بود و اميدوارم كه در آنجا موفق باشد.

در ادامه اين نشست خبري سرمربي 61 ساله پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه چقدر فكر مي‌كنيد مشكلات روحي ـ رواني در عملكرد ضعيف پرسپوليس تا اين جاي فصل موثر بوده است؟ گفت: مشكلاتي كه در فوتبال وجود دارد، براي حل شدن هستند. قطعا چون مشكل داريم الان در اين نقطه از جدول هستيم و در حال كار كردن هستيم كه مشكلات را برطرف كنيم اما براي رفع كردن اين مسائل، اولين نيازمان اين است كه همه با هم يك تيم باشيم و به همين خاطر از همه بازيكنان انتظار دارم كه بازيكن تيم باشند. در حال حاضر تعداد نفرات‌مان زياد است اما در روزهاي بعد اين تعداد را كم خواهم كرد. با اين حال براي اينكه در اين كاهش نفرات اشتباهي نكنم، مجبورم كه زمان بيشتري را صرف ديدن توانايي بازيكنان كنم. من اينجا هستم كه پرسپوليس را موفق كنم.

وي درباره مشكلات روحي ـ رواني پرسپوليس گفت: طبيعي است كه وقتي در جايي مشكلي وجود داشته باشد، به تبع آن مسئله روحي ـ رواني هم ايجاد شود. خود من هم فهميده‌ام كه تيم مشكل رواني دارد اما اين‌ها مشكلاتي نيستند كه حل كردن‌شان سخت باشد. با اين حال در اولويت ما اين موضوع وجود دارد كه در عين اينكه مشكلات روحي ـ رواني را رفع مي‌كنيم، از نظر بدني هم به شرايط بهتري برسيم. اولين علت مشكلات روحي ـ رواني عدم موفقيت تيم است.

دنيزلي با بيان اينكه براي تمركز بيشتر بر روي پرسپوليس شبانه‌روزي تلاش مي‌كند، گفت: فكر مي‌كنم كم،كم روحيه بازيكنان بالا مي‌رود. من شبانه‌روز در حال كار كردن هستم كه مشكلات پرسپوليس را حل كنم و آستين بالا زده‌ام كه موفقيت تيمم را ببينم. حتي همسرم براي اينكه من تمركز بيشتري داشته باشم به استانبول بازگشته. من از همه اعضاي تيم مي‌خواهم كه در اين راه پا به پاي من پيش بيايند و در واقع مجبور هستند كه با من بيايند.

فيروز كريمي سرمربي شاهين بوشهر پيش از نشست خبري دنيزلي در گفت‌وگو با يكي از دوربين‌هاي تلويزيوني درباره كاري كه 5 سال پيش و در زمان حضور خودش در استقلال اهواز و مقابل دنيزلي انجام داده بود و پيش از بازي به شوخي دنيزلي را گشته بود تا مهره مار او را پيدا كند، گفت: در بازي فردا هم سرمربي پرسپوليس را خواهد گشت. مصطفي دنيزلي درباره اين موضوع با خنده بسيار گفت: فيروز كريمي دوست من است. فردا در ورزشگاه در خدمت او هستم كه اگر دوست داشت، من را بگردد.

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در ادامه نشست خبري خود پيش از ديدار تيمش مقابل شاهين بوشهر درباره سوال خبرنگاري كه از او پرسيد در سال 85 كه در پرسپوليس بوديد، يك معدنچي بود كه همه موقعيت‌ها را خراب مي‌كرد، آيا امسال هم در پرسپوليس بازيكني مثل معدنچي داريد؟ كه گفت: هميشه گفته‌ام كه اگر بازيكن من موقعيت گل از دست بدهد اصلا مهم نيست. تمام تلاش ما براي اين است كه فرصت گل به وجود بياوريم. گل زدن مسئله‌اي است كه به اطمينان و آرامش خاطر بازيكنان برمي‌گردد. ممكن است در ادامه بازي‌ها بازيكنان ما گل از دست بدهند و يا گلزني كنند اما مطمئنا به آن چيزي كه ما مي‌خواهيم مي‌رسند.

وي ادامه داد: معدنچي بازيكني بود كه من خيلي او را دوست داشتم و اين طبيعت فوتبال است كه يك بازيكن موقعيت از دست بدهد اما معدنچي براي اينكه موقعيت‌هاي گل زيادي از دست مي‌داد الان در فوتبال امارات بازي نمي‌كند. قطعا از همه بازيكنانم مي‌خواهم كه بيشتر گل بزنند. ضمن اينكه آن‌ها بايد گل بزنند كه آن فضاي ورزشگاه آزادي كه من خيلي وقت است دلتنگ آن هستم، دوباره براي من زنده شود. راه‌هاي پيروز شدن در زمين مشخص است. همه بايد هرچيزي كه در توان دارند بگذارند و براي بردن تنها آمادگي بدني كافي نيست.

دنيزلي درباره مشكلات خط دفاعي پرسپوليس و اينكه چرا اين تيم خيلي راحت گل مي‌خورد، گفت: در تيم من كار دفاع و حمله را همه بايد با هم انجام دهند. وقتي كه تيم گل مي‌خورد خط دفاع گل نخورده بلكه همه بازيكنان در آن گل خوردن مقصر بوده‌اند. نياز بزرگي كه پرسپوليس دارد اين است كه به تدريج مشكلات كنوني خود را حل كند. مسئله‌اي كه وجود دارد اين است كه متوسط سني تيم ما بالاست و من در حال تلاش براي پايين آوردن ميانگين سني تيم و در كنار آن بهتر كردن شرايط بدني بازيكنان هستم. قطعا حضور بازيكنان باتجربه خيلي به ما كمك مي‌كند. ما بازيكنان جوان را در كنار آن‌ها مي‌گذاريم تا تجربه‌شان بالا رود.

وي افزود: اما چيزي كه براي من مهم است، اين است كه بازيكن جواني كه كمتر مي‌دود را با بازيكن باتجربه‌اي كه بيشتر مي‌دود عوض خواهم كرد. شايد جالب باشد كه بدانيد زماني من مربي گالاتاسراي بودم و سن بعضي از بازيكنان تيم از خود من بيشتر بود. البته اميدوارم از اين صحبت من برداشت اشتباهي نكنيد همان طور كه گفتم بازيكنان باتجربه خيلي براي من ارزشمند هستند.

سرمربي پرسپوليس درباره عدم حضور خود در نشست خبري پيش از بازي تيمش مقابل ملوان در هفته قبل ليگ برتر گفت: در آن روز مشكلاتي پيش آمد كه من نتوانستم با همكاران شما صحبت كنم اما از اين به بعد اين را توجه داشته باشيد كه ممكن است من براي بازي‌هايي كه تيمم در خارج از تهران بازي دارد نتوانم در نشست خبري قبل از آن بازي شركت كنم و اين هم به خاطر اين است كه ما شب قبل از هر بازي به شهر مورد نظر مي‌رويم.

در اين لحظه مدير روابط عمومي سازمان ليگ با اشاره به الزامات AFC براي برگزاري نشست‌هاي خبري قبل از بازي‌ها از دنيزلي خواهش كرد كه در اين نشست‌ها حضور داشته باشد و سرمربي پرسپوليس هم در پاسخ گفت: نمي‌توانم برنامه پروازي تيمم را براي نشست‌هاي خبري تغيير دهم اما سعي مي‌كنم تا جايي كه امكان دارد، در اين كنفرانس‌ها حضور داشته باشم.

مصطفي دنيزلي در پايان نشست خبري خود با شمردن تعداد افرادي كه در نشست خبري لباس قرمز پوشيده بودند به فارسي گفت: يك، دو، سه، چهار، پنج و شش نفر پرسپوليسي اينجا هستند. حالا دوست دارم هرچه كه مي‌خواهيد از من بپرسيد. البته پس از اين هيچ خبرنگاري درخواستي از دنيزلي نداشت و بحث تكراري درباره سختي‌هاي مربيان براي حضور در نشست خبري پيش از بازي، صحبت پاياني اين نشست بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)