تیم های بزرگ هیچوقت به مساوی فکر نمی کنند

مرجع خبری پرسپولیس : مصطفي دنيزلي مي‌گويد فردا داربي متفاوتي ميان پرسپوليس و استقلال برگزار مي‌شود و بازي‌هاي قبلي ديگر تمام شده است.

 

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس در نشست خبري پيش از ديدار تيمش برابر استقلال در هفته بيست و چهارم ليگ برتر اظهار كرد: حال و هواي بازي‌هاي داربي هميشه متفاوت است.

 

در زماني كه در پرسپوليس بودم، بازي با استقلال هميشه خوب از آب درمي‌آمد. حالا بعد از يك مدت زمان طولاني دوباره مقابل اين تيم قرار مي‌گيرم.

 

وي درباره استقلال گفت: آن‌ها از ابتداي سال روند خوبي را داشتند و الان هم در رتبه نخست جدول هستند. ما هم مي‌خواهيم هر روز كه مي‌گذرد، پله‌هاي ترقي را بيشتر طي كنيم و چه از نظر تاكتيكي و بدني و چه از نظر جايگاه‌مان در جدول به آن چيزي كه مي‌خواهيم برسيم. استقلال و پرسپوليس تيم‌هاي پيشرو فوتبال ايران هستند. ما مي‌خواهيم از رقابت فردا با خوشحالي بيرون بياييم اما از آن مهم‌تر اين است كه فوتبال دوستان ايراني يك فوتبال زيبا را ببينند.

 

دنيزلي درباره غيبت تعدادي از بازيكنان استقلال در بازي فردا گفت: ما هم كم و بيش بازيكناني كه مشكل داشته باشند داريم. اما وقتي تيمي مي‌تواند 11 نفر درون زمين بفرستد، ديگر نبايد عذري باقي بماند. در حال حاضر سه، چهار بازيكن مصدوم داريم. مازيار زارع، دو روز با تيم تمرين نكرده و غلامرضا رضايي و حميدرضا علي‌عسگر هم آسيب ديده‌اند.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه پرسپوليس از زمان آمدن شما روند پرفراز و نشيبي را طي كرده، فردا چه نتيجه‌اي به دست خواهيد آورد گفت: فكر مي‌كنم فردا روند‌مان صعودي باشد. قطعا كسب نتيجه در بازي مهم است، اما تيمي كه مي‌خواهد نتيجه را به دست بياورد، بايد در ابتدا يك فوتبال خوب ارائه كند.

 

خبرنگاري از سرمربي پرسپوليس پرسيد سرخ‌پوشان در چهار بازي قبلي بازي را به استقلال واگذار كردند كه دنيزلي در پاسخ گفت: آن داربي‌ها ديگر تمام شده. فردا روز جديدي است و اين بازي با تمام بازي‌هاي قبل فرق مي‌كند.

 

دنيزلي در پاسخ به اين سوال كه روز اولي كه آمده بوديد از پيروزي مقابل استقلال صحبت كرديد. حالا هم از اين موضوع صحبت مي‌كنيد؟ گفت: حالا خيلي زمان زيادي به داربي نمانده و فردا ساعت هشت شب مشخص مي‌شود كه ما بازي را مي‌بريم يا استقلال. طبيعي است كه همان طور كه من مي‌خواهم فردا استقلال را ببرم، مربي استقلال هم به دنبال پيروزي در اين بازي است. از هواداران پرسپوليس مي‌خواهم كه فردا در كنار تيم‌شان باشند.

 

مصطفي دنيزلي در ادامه درباره زمان برگزاري بازي و اينكه بهتر نبود اين ديدار دو ساعت زودتر برگزار مي‌شد گفت: مطمئنا سرماي هوا روي تعداد تماشاگراني كه به ورزشگاه مي‌آيند، تاثير مي‌گذارد اما امكان دارد كه اين بازي را به اين علت ساعت 6 گذاشته باشند كه در روز پنجشنبه هم كه يك روز كاري است، برخي از مردم هنوز سر كارشان هستند و بتوانند بعد از كار به بازي برسند. البته خيلي نبايد روي اين موضوع تكيه كرد چرا كه بازي‌هاي اروپا معمولا در شب انجام مي‌شود. ضمن اينكه فكر نمي‌كنم بين ساعت 4 تا 6 درجه سرما زياد تفاوت بكند.

 

وي در پاسخ به اين سوال كه شما گفته بوديد 5 هفته براي رساندن پرسپوليس به شرايط واقعي خود زمان مي‌خواهيد و حالا 6 هفته از حضورتان گذشته گفت: در 6 بازي قبل بيشتر از همه بازي‌ها در ديدار ذوب آهن از نمايش تيمم راضي بودم. در دو ديداري كه پيروز شديم، در قسمت‌هايي از بازي، از عملكرد تيم رضايت داشتم.

 

دنيزلي در ادامه با اشاره به اينكه هيچ وقت نتيجه مساوي او را راضي نمي‌كند گفت: در تمام تيم‌هايي كه مربي‌گري كرده‌ام و در همه سطوح هيچ وقت به مساوي راضي نبوده‌ام. ما نمي‌توانيم براي مساوي برنامه‌ريزي كنيم. تيم‌هاي بزرگ هيچ وقت به تساوي فكر نمي‌كنند.

 

سرمربي ترك تبار پرسپوليس درباره حضور چند بازيكن تكنيكي در اين تيم از جمله علي كريمي و غلامرضا رضايي گفت: بازيكنان آزادند كه ويژگي‌هاي خود را در زمين به نمايش بگذارند. اما آن‌ها مجبورند كه اين ويژگي‌ها را در اختيار تيم قرار دهند.

 

خبرنگاري درباره مسائل مربوط به داوري بازي و احتمال اشتباه داور پرسيد كه دنيزلي در پاسخ گفت: من درباره همه چيز با بازيكنانم صحبت مي‌كنم و داوري هم جزو اين مسائل است. اينكه چند سال است كه داربي را داوران ايراني قضاوت مي‌كنند، نمي‌دانم اما وقتي اين موضوع را فهميدم خيلي خوشحال شدم چرا كه داوران ايراني از اطلاعات و تجربه كافي برخوردار هستند و قطعا اشتباه هم خواهند داشت چرا كه داوري يك شغل سخت است و در اين ميان ممكن است اشتباه داور به سود ما باشد يا به ضرر ما. براي اينكه بازي خوبي شاهد باشيم، داور هم مسئوليت‌هاي مهمي بر عهده دارد. تنها انتظار من از داور اين است كه ريتم بازي را پايين نياورد و در آوانتاژها دقت كند.

 

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از او پرسيد چرا با وجود همه پيشنهادهايي كه از تركيه داشتيد ايران را انتخاب كرديد گفت: نمي‌خواستم در تركيه بمانم چرا كه ايران را دوست داشتم. شايد در ذهنم خطور كند كه چند بازيكن از تركيه به ايران بياورم اما بين فوتبال دو كشور تفاوت‌هاي زيادي وجود دارد. مثلا درباره ماديات دو كشور مساوي نيستند. البته مقايسه‌اي كه انجام دادم نبايد اين طور برداشت كنند كه من آمده‌ام ايران كه پول زيادي بگيرم. در تركيه هر پولي كه بگيريد در بورس اعلام مي‌شود. اينكه من به ايران آمده‌ام بدين علت بوده كه علاقه خاصي به ايران و پرسپوليس دارم.

 

دنيزلي در پاسخ به اين سوال كه فردا روز سيزدهم ماه است و نگران نحسي اين روز نيستيد گفت: خير. خيلي به اين طور مسائل و شانس و اين جور چيزها اعتقاد ندارم اما روز سيزدهم فقط براي ما نيست بلكه براي استقلال هم خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)