مرجع خبری پرسپولیس : در آستانه بازی حساس پرسپولیس و الشباب به وعده خود عمل می کنیم و مصاحبه نوروزی و متفاوت با مصطفی دنیزلی را تقدیم شما می کنیم.

 

پیرمرد محبوب اردوگاه سرخ ها در این مصاحبه از مسائلی صحبت می کند که مشغله فوتبالی اش کمتر مجال پرداختن و صحبت کردن از آن ها را به او می دهد. او که تمرکزش روی پیروزی مقابل الشباب و عیدی هواداران بود، به سئوالات ما پاسخ می دهد:

 

* زندگی در ایران چطور است؟

_ همه چیزش خوب است. مردم خیلی مهربانی دارد، پایتختش زیباست، از زندگی در اینجا خیلی راضی هستم فقط یک مشکل بزرگ با خیابان های تهران دارم!

 

* چه مشکلی؟

_ مردم ایران خیلی بد رانندگی می کنند. روزی نیست که از این بابت حرض نخورم!

 

* مثلا چه مشکلاتی برایتان پیش آمده؟

_ در شب بدون اینکه چراغ ها را روشن کنند رانندگی می کنند، داخل اتوبان دنده عقب می گیرند، از پارک یا از خیابان های فرعی بی هوا بیرون می آیند و جلوی آدم می پیچند.

 

* با این تفاصیل باید تجربه تصادف در تهران را داشته باشید؟

_ تا به حال پیش نیامده ولی چندین بار تا مرز تصادف رفته ام.

 

* در این لحظات برخوردتان چیست؟ خیلی عصبی هستید و داد می زنید؟

_ پیاده نمی شوم با کسی دعوا کنم ولی اعصابم خیلی خرد می شود. بیشتر دستم را می گذارم روی بوق ماشین. یکی دو بار پیش آمده که طرف پیاده شده و آمده به سمت من برای دعوا ولی تا به من نگاه کرد، مرا شناخته و عصبانیت و دعوا جایش را به خوش و بش و خنده داده است.

 

* گفتید در کل مردم ایران را خیلی دوست دارید؟ شیرین ترین حرفی که از زبان شان شنیدید؟

_ بله در خیایان ها هر جا می روم مردم خیلی گرم و صمیمانه برخورد می کنند. به خصوص اینکه می بینم خیلی از ایرانی ها ترکی بلدند و به زبان ترکی به من می گویند «دوستت داریم.»

 

* اهل کار کردن در خانه هم هستید؟

_ اصلا؛ یک خدمتکار دارم که می آید تمام کارها و خریدم را انجام می دهد.

 

* آشپزی چطور؟

_ فقط از رستوران غذا می گیرم.

 

* کدام غذای ایرانی را بیشتر دوست دارید؟

_ جوجه کباب با استخوان.

 

* اگر خدمتکارتان مرخصی برود، خانه تبدیل به آشفته بازار می شود؟

_ هیچ وقت. چون من کلا آدم بی نظمی نیستم. وقتی به خانه می رسم لباس عوض می کنم، می نشینم جلوی تلویزیون، صبح لباس می پوشم و می روم!

 

* کدام پاساژ تهران را دوست دارید؟

_ گفتم خریدها را خدمتکارم انجام می دهد، فقط گاهی اوقات برای خوردن قهوه به یک کافی شاپ در پاساژ گلستان می روم، چون نزدیک است و پاتوق خوبی هم هست، از محیط آنجا خوشم می آید.

 

* شهرک غرب جای دنج برای پیاده روی زیاد دارد، اهل قدم زدن هستید؟

_ بله؛ گاهی اگر فرصت داشته باشم دور و بر خانه ام قدم می زنم و گشت و گذار می کنم. البته گاهی هم به باشگاه انقلاب می روم، آنجا هم جای خوبی است.

 

* دوست ایرانی دارید که با او رفت و آمد کنید؟

_ یک خانواده ایرانی هستند که به من خیلی لطف دارند. این دوست ایرانی ام تقریبا هم سن خودم است. دو فرزند دختر و پسر دارد. تقریبا لحظات خوبی را با آن ها سپری می کنم.

 

* از تلویزیون دیدن حرف زدید، چه برنامه ای را بیشتر می بینید؟

_ من عاشق فوتبالم، وقتی به خانه می رسم نیز هیچ سرگرمی جز فوتبال ندارم. می نشینم مقابل تلویزیون و از شبکه های مختلف مسابقات زنده فوتبال را دنبال می کنم. لیگ ترکیه، انگلیس، اسپانیا و… خلاصه هر مسابقه فوتبالی که نشان بدهند!

 

* تلویزیون ایران را هم می بینید؟

_ خیلی وقت نمی شود. گهگاه دوستان زنگ می زنند، می گویند امشب 90 فلان موضوع را درباره پرسپولیس دنبال می کند، احتمال دارد آن را ببینم.

 

* دوست معروف فوتبالی دارید؟

_ حدود 15 سال پیش بود که برای انجام کاری به پرتغال رفتم. آنجا مهمان خوزه مورینیو بودم. بعد از آن دوستی صمیمانه ای بین ما شکل گرفت و هنوز هم ادامه دارد. با آرسن ونگر هم ارتباط خوبی دارم.

 

* اهل مسافرت هم هستید؟

_ در ترکیه هر وقت بیکار بودم به شهر «چشمه» می رفتم. زادگاهم است و هنوز تعدادی از بستگانم آنجا زندگی می کنند. ضمن اینکه یک هتل 5 ستاره هم در شهر «چشمه» دارم.

 

* به نظر می رسد خیلی اهل تجارت نیستید؟

_ اصلا؛ از مال دنیا فقط همین هتل را دارم که آن هم به همت برادر مرحومم اداره می شد. هر وقت به «چشمه» رفتم ایام خوشی با برادرم داشتم.

 

* تا کی به زندگی خارج از ترکیه ادامه می دهید؟

_ ما مربیان دست خودمان نیست، این سرنوشت است که ما را با خود می برد. برای اینکه در کجا زندگی کنم برنامه ریزی خاصی ندارم.

 

* دوستانتان می گویند غیرقابل پیش بینی هستید؟

_ من غیر قابل پیش بینی نیستم، فقط خودم فکر می کنم که روحیه حساسی دارم. بعضی چیزها بدجور مرا ناراحت می کند، مثلا بدقولی! حتی یک دقیقه تاخیر کسی که با من قرارداد دارد، اعصابم را به شدت به هم می ریزد.

 

* آدم خسیسی هستید یا دست و دلباز؟

_ باید از اطرافیانم بپرسید، خودم که فکر می کنم خیلی دست و دلباز هستم، کلا اگر به فکر مال اندوزی بودم الان چیزهایی داشتم که خیلی بیشتر از یک هتل بود.

 

* حیوان خانگی هم دارید؟

_ بعضی وقت ها داشته ام، یک مدت مرغ عشق داشته ام. ولی الان دیگر ندارم.

 

* پای چه چیزی خوب پول خرج می کنید؟

_ تیپ و ظاهر برایم مهم است. برایم مهم است که خودم و اطرافیان ظاهر شکیلی داشته باشند.

 

* قبض موبایلتان چقدر می آید؟

_ بین 150 تا 200 هزار تومان، بیشتر این هزینه به خاطر تماس با همسرم و دخترانم است. در روز معمولا” 4،5 بار احوالشان را می پرسم.

 

* بازیکنان پرسپولیس را هم چک می کنید؟

_ اصلا؛ اصل در روابطی که با اطرافیانم دارم بر صداقت و اعتماد است. وقتی بچه ها می گویند به موقع می خوابند و به اخلاق حرفه ای پایبند هستند دیگر لزومی نمی بینم آن ها را چک کنم. وقتی بچه ها مصدوم هستند، به خصوص وقتی مصدومیت شان شدید باشد با آن ها تماس می گیرم.

 

* اهل فیلم دیدن هستید؟

_ فیلم دیدن را در سینما دوست دارم، اصلا حوصله ندارم در خانه سی دی داخل دستگاه بگذارم و ببینم.

 

* صبح ها ساعت چند بیدار می شوید؟

* به نظرم صبحانه یکی از مهمترین وعده های غذایی است، برای همین حول و حوش ساعت 7 تا 7:30 بیدار می شوم و صبحانه را حتما مفصل می خورم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)