سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران با ابراز رضایت از دستاورد دو بازی این تیم در امارات گفت: حضور مهدوی‌کیا کنار تیم ما به افزایش روحیه و اعتماد به نفس و تجربه بازیکنان کمک می‌کند و او در جام جهانی همراه ما خواهد بود.

علی دوستی مهر پس از دو بازی تدارکاتی تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در امارات مقابل تیم ملی این کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: اردوی خوبی بود و بازی‌های قابل قبولی را هم انجام دادیم. قبلا هم گفته بودم که در رده پایه هر چه بازی‌های تدارکاتی بیشتر باشد به ما کمک می‌کند. امارات واقعا تیم خوبی داشت.

 

وی افزود: یک روزهایی ما چهار یا پنج گل به آسانی به تیمی همچون امارات می‌زدیم، اما الان آنها واقعا پر قدرت شده‌اند و شاید پنج سال دیگر آنها مانند یک ماشین آخرین سیستم‌ با سرعت از کنار ما عبور کنند و ما به گرد پایش هم نرسیم! نه امارات، بلکه تمام تیم‌هایی که در رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کلانی دارند، همین رویه را در پیش می‌گیرند و دارند از ما جلو می‌زنند. اماراتی‌ها در این اردو میزبانی بسیار خوبی داشتند و نشان دادند که آماده برگزاری جام جهانی نوجوانان در مهر هستند.

 

دوستی مهر در بیان دستاوردی که از این دو بازی داشته است، به ایسنا گفت: این بازی‌ها به افزایش قدرت تیمی و شناخت بیشتر ما از نقاط ضعف و قوت تیم کمک کرد و بر تجربه بازیکنان افزود. استرس آنها با انجام چنین بازی‌های تدارکاتی کمتر می‌شود. ما مشکلات را شناسایی کردیم و با وجود این که چندین بازیکن اصلی تیم را در اختیار نداشتیم، اما در مجموع فوتبال قابل قبولی را ارائه کردیم.

 

سرمربی تیم نوجوانان در پاسخ به این سوال که چطور شد در اولین بازی با امارات دو بر یک پیروز شدید، اما در بازی دوم که دیشب برگزار شد، پنج بر یک باختید، اظهار کرد: این موضوع چندین دلیل دارد. اول این که امارات تیم بسیار خوب و پیشرفته‌ای شده است و نتیجه‌ چندین سال تلاش و سرمایه‌گذاری که داشته را می‌بیند. همچنین پنج یا شش بازیکن اصلی تیم ما از جمله سید مجید حسینی، ارزانی، کرملا چعب و … به خاطر درگیری‌شان در مسابقات نوجوانان همراه ما نبودند. از طرفی امارات در بازی اول تیم خودش را داشت، اما در بازی دوم دو، سه بازیکن رده امید و بزرگسالان را به داخل تیمشان آوردند! به هر حال اماراتی‌ها و سایر تیم‌های عربی دوست ندارند به خصوص در کشور خودشان حتی در بازی‌های دوستانه به تیم ایران ببازند اما ما سعی کردیم که بهره‌برداری درستی از دو بازی تدارکاتی به معنای واقعی داشته باشیم و آن هم شناسایی ضعف‌ها و قوت‌ها و بالا بردن تجربه تیمی بود.

 

دوستی مهر تاکید کرد: تیم ایران در فاصله چندین ماه مانده تا جام جهانی بازی به بازی بهتر می‌شود. اگر می‌خواهیم در جام جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید بازی‌های تدارکاتی بیشتری انجام دهیم. جز این هیچ شانسی در جام جهانی نخواهیم داشت.

 

وی درباره حضور مهدی مهدوی‌کیا در کنار تیم ملی نوجوانان و حتی تمرین کردن او با بازیکنان نیز، گفت: خوشحالیم که مهدی کنار ماست. حضور او کنار این بازیکنان نوجوان برایشان افزایش و روحیه اعتماد به نفس را به دنبال دارد. او به ما کمک می‌کند و به عنوان یک دوست، رفیق و یک مشاور همراه ما از تجربیاتش استفاده می‌کنیم و در جام جهانی نوجوانان هم مهدوی‌کیا کنار ما خواهد بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)