محسن خلیلی مدتها است از فوتبال دور است. او پس از حضور در صبای قم و اختلافاتی که با صمد مرفاوی پیدا کرد مدتی بیرون نشست و درگیر مسائل شخصی اش بود.

به گزارش جام، خلیلی که هواداران پرسپولیس خاطرات بسیار خوبی با او دارند حالا می خواهد به فوتبال برگردد و دوباره آمادگی اش را به رخ بکشد. برای این امر چند ماهی است تمرینات فشرده ای را آغاز کرده و انگیزه بالایی برای رسیدن به دوران اوج دارد. از طرفی روز گذشته سالگرد آخرین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر با افشین قطبی بود و آقای گلی محسن خلیلی. روزی که خلیلی خاطرات شیرینی از آن دارد. به همین بهانه گفت و گویی را با خلیلی انجام دادیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

* دیروز سالگرد آن قهرمانی شیرین بود. روزی که در دقیقه 7 وقت های اضافه گل قهرمانی پرسپولیس به ثمر رسید. از آن روز صحبت کن.

آن روز تکرار نمی شود. در آن سال 6 امتیاز از پرسپولیس کم شد اما ما کاملا حماسی توانستیم قهرمان شویم و هواداران را خوشحال کنیم. بسیار امیدوارم آن روزهای خوب دوباره برایم تکرار شود. از آن روز خاطرات زیادی دارم و هروقت به آن فکر می کنم لبخند روی لبم می نشیند. قهرمانی با پرسپولیس و از طرفی آقای گلی که هیچ کس فکرش را نمی کرد به من برسد.

* در حال حاضر آمادگی جسمانی آن روزها را داری؟

خوشبختانه آمادگی بدنی ام خیلی خوب است. مدتی بود که مشکلات شخصی سختی در زندگی ام به وجود آمده بود اما توانستم این مشکل را کنار بزنم و 3، 4 ماهی است تمرینات خودم را به صورت جدی پیگیری می کنم. هفته ای 6 جلسه تمرین می کنم و بدنسازی خوبی انجام داده ام. به آینده فکر می کنم و همین امر انگیزه ام را برای تمرین کردن افزایش می دهد.

* پس با این شرایط فصل آینده دوباره برمی گردی؟

هرچه خدا بخواهد. من انگیزه خیلی خوبی دارم و شرایط بدنی ام هم مناسب است. امیدوارم مربی پیدا شود که به من اعتماد کند و کمکم کند تا دوباره به بهترین سطح آمادگی برگردم. هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارم. سنم هم بالا نیست و 32 ساله هستم. فکر نمی کنم 32 سال سن بالایی برای ادامه فوتبال باشد.

* مربی که به تو اعتماد می کند، استقلالی که نیست؟

اگر منظورت این است که درباره اتفاقات صبا و صمد مرفاوی حرف بزنم باید بگویم آن سال یکی از بدترین دوران فوتبالم بود. شاید تعداد مربیانی که به رنگ ها اهمیت می دهند انگشت شمار باشد اما مرفاوی تمرکز مرا به هم ریخت. آن سال شرایط خیلی خوبی داشتم و می خواستم همه چیز را به روزهای خوب تغییر دهم اما نگذاشتند. مرفاوی باید آن دنیا جواب خدا را بدهد.

* با تیمی صحبت کرده ای؟

فعلا که نه، در حال حاضر اکثر تیم ها مربی ندارند. منتظر هستم تا ببینم در آینده چه اتفاقاتی پیش می آید.

* محسن خلیلی درصورت بازگشت به فوتبال رفت و برگشت می شود؟

انگیزه زیادی دارم. به قدری انگیزه دارم که 3 ماه است هرروز تمرین می کنم. اگر برگردم حرفهای زیادی برای گفتن دارم. نمی گویم دوباره اقای گل می شوم اما می توانم مهاجم تاثیرگذاری باشم. شما نگاه کن همین الان رضا عنایتی از همه مهاجمان ایران بزرگتر است اما بیشترین گل زده را دارد.

* دوست داری به پرسپولیس برگردی؟

هر بازیکنی که در پرسپولیس بازی کرده باشد، دوست دارد برگردد. خاطرات من در پرسپولیس نیمه کاره است و دوست دارم برگردم و تکمیلش کنم. دایی دوست خوبم است و مشکلی با او ندارم. همه چیز برای بازگشت من به تصمیم او بستگی دارد و هر تصمیمی بگیرد به آن احترام می گذارم.

* به عنوان سوال آخر، شرایط تیم ملی را چطور ارزیابی می کنی؟

واقعیت این است که وضعیت تیم ملی مناسب نیست. همه تیم ها مدت ها است تدارکات خود را آغاز کرده اند و ما می خواهیم با 2، 3 اردوی پشت سر هم موفق شویم. اینطور فایده ندارد. با این حال امیدوارم بازیکنان ایران باعث افتخار ملت ما شوند.

* به نظرت ایران می تواند از گروهش صعود کند؟

خیلی خوشبینانه است که بخواهیم حرف از صعود بزنیم اما بازیکنان ما نشان داده اند مرد روزهای سخت هستند و اینجا دیگر باید به همت و غیرت بازیکنان متکی شویم. امیدوارم فدراسیون هم تمهیدات لازم را برای ملی پوش فراهم کند تا نتیجه ای آبرومندانه در برزیل کسب شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)