قرارداد یکساله اسپانسرینگ تیم های استقلال و پرسپولیس ابهام هایی به همراه داشته که امیررضا خادم ، معاون پارلمانی وزارت ورزش به این ابهام ها پاسخ می دهد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ وزارت ورزش که از ابتدای روی کار آمدن اعلام کرده بود دو تیم پایتخت را در پروسه ای کوتاه واگذار می کند پس از اینکه به مشکلات حقوقی در سازمان خصوصی سازی برای انتقال این تیم ها روبرو شد تصمیم گرفت یک سال دیگر به تیمداری ادامه دهد. البته این بار بنایش این شد تا این تیم ها را با سرمایه های خودشان اداره کند. امضای قرارداد اسپانسرینگ 30 میلیارد تومانی برای اداره پرسپولیس و مذاکره برای واگذاری اسپانسرینگ یکساله استقلال به مبلغ 45 میلیارد تومان اتفاقی مهم بود که البته ابهام هایی را هم ساخت. اینکه روز گذشته یک کارشناس اقتصادی در گفت و گو با ایسنا چند سئوال درباره این ابهام ها از امیر رضا خادم و وزارت ورزش مطرح کرد. همچنین مقداد نجف نژاد ، عضو فعلی هیات مدیره استقلال که به احتمال فراوان از ترکیب هیات مدیره این تیم بیرون می ماند هم از دیگر منتقدان وزارت ورزش است . منتقدانی که همین سئوال ها را مطرح می کنند.

ابهام ها البته درباره شکل واگذاری هستند. اینکه وزارت ورزش چطور این دو تیم اسپانسرینگ دولتی را بدون برگزاری مزایده واگذار کرده است. آیا این تصمیم تخلف است؟ امیر رضا خادم در پاسخ به این پرسش به خبرآنلاین می گوید:« اولا در همه این سال ها همین اتفاق در هیات مدیره های این تیم ها می افتاده و هیچ گاه مزایده ای برگزار نشده است . البته در هفته های گذشته ما خیلی شفاف اعلام عمومی کردیم و از همه شرکت های خواهان سهام این تیم ها خواستیم تا قدم به جلو بگذارند و پیشنهادهای شان را مطرح کنند. تمام مذاکرات شفاف است و تمام نهادهای نظارتی هم بر قراردادها و حتی مذاکرات اشراف دارند. چیز پنهانی در کار ما وجود نداشته است.»

یکی دیگر از تخلفاتی که مطرح شده این است که هر پولی برای این تیم ها بدست بیاید باید به حساب باشگاه واریز به خزانه شود و سپس خرج این تیم ها شود. او در این باره می گوید:« این پرسش را باید از مدیریت باشگاه و هیات مدیره شان بپرسید. ولی تا جایی که من می دانم حساب های پرسپولیس مشکلی دارند که امکان واریز پول وجود نداشته اما مسئولان هیات مدیره تیم به دنبال حل این مشکلات هستند.»

وزارت ورزش در ماه های گذشته مدام اصرار دارد که قراردادهای مالی فوتبالی ها باید شفاف باشد ، اما آیا این شفافیت در مورد قراردادهای اسپانسرینگ هم اتخاذ می شود و این تیم ها هم به صورت شفاف درآمدهای شان را مطرح می کنند؟ این قراردادهای اسپانسرینگ منتشر می شوند؟ خادم در این باره می گوید:« وزارت ورزش هیچ مشکلی برای انتشار این قراردادها نمی بیند. چنانچه شرکت های اسپانسر مشکلی نداشته باشند حتما این قراردادها به صورت شفاف منتشر می شوند. »

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)