مرجع خبری پرسپولیس : کارلوس کی روش سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران و مجتبی محرمی مدافع چپ افسانه ای باشگاه پرسپولیس دوشنبه شب مهمان عادل فردوسی پور در برنامه 90 بودند.

 

برنامه 90 شب گذشته در آغاز یک میهمان ویژه داشت. کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران که تیمش امشب یک بازی حساس را مقابل بحرین پیش رو دارد،  برای دومین بار در طول مربیگری خود در ایران میهمان این برنامه ورزشی بود تا پاسخگوی سؤالات مجری برنامه باشد.

کی‌روش: از فلسطین متشکرم/برای انتخاب تیم اصلی کار سختی دارم

سرمربی تیم ملی ایران ابتدا تیم بحرین را حریفی قدرتمند برای ایران در بازی امشب عنوان کرد و افزود: دو تیم همیشه رقابت تنگاتنگی داشته‌اند. بحرینی‌ها در دور قبلی جام جهانی تنها یک گام تا صعود به جام جهانی فاصله داشتند. در حال حاضر نیز این تیم از کادرفنی خوب و تیم پرسرعتی بهره می‌برد اما نکته مهم این است که ما آماده این بازی هستیم و من برای انتخاب تیم اصلی از بین 23 بازیکن کار سختی دارم.

کی‌روش در مورد اینکه آیا بازی با فلسطین برای تیم ملی ایران دستاورد مثبتی داشته است یا خیر؛ گفت: به نظرم دو نوع بازی دوستانه وجود دارد. یک نوع بازی مقابل حریفان بزرگ و نوع دوم اینکه شما به دنبال این هستید که در جهت آماده سازی تیم‌تان از آن استفاده کنید. فلسطین به ما لطف کرد که جلوی ایران قرار گرفت. در این زمنیه با انتقاداتی که می‌شود موافق نیستم و باید از فلسطین تشکر دوباره‌ای داشته باشم.

 
*اصرار فردوسی پور و پاسخ قاطعانه کی‌روش
با اصرار دوباره فردوسی‌پور مبنی بر اینکه فسطین حریف مناسبی برای تیم ملی نبود، کی‌روش ابتدا با نظر وی مخالفت کرد و در ادامه صحبت‌هایش گفت: فسطین تیمی بود که در این برهه به ما کمک کرد.

کسانی که اینگونه انتقاد می‌کنند، کسانی هستند که زیر سایه درخت نشسته و منتظر هستند تا شانس به آنها کمک کند.
 
 
*اطلاعات کافی از ذهنیت فوتبال ملی ایران پیدا کردم
در ادامه برنامه فردوسی پور از کی‌روش پرسید که تا چه اندازه نسبت به فوتبال ایران شناخت پیدا کرده است که وی در پاسخ گفت: خیلی چیزها از فوتبال ایران فهمیدم اما هنوز چیزهای دیگری باقی مانده است. اولویت اول من شناخت از لیگ برتر فوتبال ایران است. در حال حاضر با بازیکنان و کادرفنی و ذهنیت فوتبال ملی آشنا شدم و اطلاعات کافی دارم. اما زمان می‌خواهد تا شناخت بیشتری هم پیدا کنم.

 
*قبل از حضور کریمی و مجیدی، نکونام برای کاپیتانی انتخاب شده بود
سرمربی پرتغالی تیم ملی در مورد کاپیتان‌های تیم ملی گفت: زمانی که کار را در تیم ملی شروع کردم، نکونام کاپیتان تیم ملی بود و در آن لحظه تصمیم گرفتم به علت تجربه وی و حضورش در لالیگا او را به عنوان کاپیتان انتخاب کنم. شخصیتی که وی از لیگ اسپانیا می‌آورد، برای من مهم است و ارتباط خوبی هم با نکونام دارم. برخی از بازیکنان مثل کریمی و مجیدی پس از حضور من خود را مهیای حضور در تیم ملی کردند که برای من یک افتخارمحسوب می‌شود اما زمانی که این دو آمدند، قبلش در مورد کاپیتانی تصمیم گرفته بودیم و نیازی به تغییر این تصمیم نبود. اما به هر دلیلی که نکونام نباشد، کریمی کاپیتان می‌شود. وی بازیکن فوق‌العاده‌ای است و تجربه‌اش را به بازیکنان جوان می‌دهد.

وی در ادامه از رفع مصدومیت کریمی خبر داد و تمرین سبک امروز صبح تیم ملی را مشخص کننده وضعیت وی برای بازی مقابل بحرین عنوان کرد.

 
*به حضور دژاگه در بازی برگشت مقابل بحرین خوش‌بین هستیم
کی روش در ادامه گفت و گو با 90 در مورد وضعیت اشکان دژاگه گفت: در حال حاضر وی از یک مصدومیت رنج می‌برد که نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند اما از نظر کارهای اداری، تمام کارها برای پیوستن وی به تیم ملی انجام شده است. دژاگه می‌تواند از ماه آینده به تیم ملی بپیوندد و برای وی همه چیز در مسیر درستی قرار دارد.

برای بازی برگشت مقابل بحرین به حضور دژاگه در تیم ملی با توجه به جلساتی که برگزار شد، خیلی خوش بین هستیم. البته در مجموع برای حضور بازیکنانی که مشکل خدمت و خروج از کشور دارند نیز به توافقات خوبی رسیدیم.

 
*کنترل کاملی بر روی تمام بازیکنان دارم
 سرمربی پرتغالی تیم ملی در پاسخ به این سؤال که ایا سایر بازیکنان ایرانی‌الاصل مقیم سایر کشورها را زیر ذره بین دارد، گفت: کنترل کاملی روی بازیکنان داخلی داریم. برای نظارت  بازیکنانی که در خارج هستند نیز هفته آینده به کشورهای آنها سفر خواهم کرد. اول ما باید مطمئن شویم که این تصمیم شخصی این دسته از بازیکنان است که می‌خواهند برای تیم ملی بازی کنند یا خیر؟ در صورتی که این تعهد پذیرفته شد و از سوی فدراسیون تأیید شدند، ما می‌توانیم برای درخواست از آنها در تیم ملی تصمیم فنی بگیریم. وظیفه من است که تمام این بازیکنان چه داخلی و چه خارجی را زیر نظر داشته باشم. تیم ملی مانند خانه‌ای می ماند که در آن به روی همه بازیکنان باز است.

باید اضافه کنم که رقابت برای بازیکنان اردو به اردو سخت‌تر می‌شود. در حال حاضر هر 23 بازیکنی که هستند، فوق‌العاده کار می‌کنند و برای من انتخاب 11 نفر برای شروع بازی سخت است چون همه آنها لیاقت حضور در زمین مسابقه را دارند.

 
*کی‌روش به آبی رأی داد
سرمربی تیم ملی در ادامه در پاسخ به سؤال مجری برنامه که نتیجه بازی ایران و بحرین را چگونه پیش‌بینی می‌کند گفت: من به ستون آبی رنگ که پیروزی تیم ملی است، رأی می‌دهم.

 
*کلید موفقیت ما آماده سازی خوب تیم ملی است
 کی‌روش در مورد اینکه چه راهکارهایی برای وقت تلف کردن بحرینی‌ها دارد تأکید کرد: این موضوع به داور هم مربوط می‌شود. تا جایی که بتوانیم بازی را کنترل می‌کنیم اما یکسری چیزها از دست ما خارج است و باید به دست داور سپرد. مهم‌ترین نکته این است که مقابل بحرین با فشار بالا و با ریتم و آهنگ منظم، توپ را به گردش در بیاوریم. تا اتفاق مهمی نیافتاده باشد بازی ادامه پیدا می‌کند.

بحرین تیم خوبی است و خوب حمله می‌کند اما ما هم سلاح خودمان را داریم و کلید موفقیت ما طی اردویی که داشتیم آماده سازی خوبی است که انجام دادیم. بازیکنان ما با انگیزه هستند و اعتماد به نفس بالایی دارند. می‌خواهیم با یک فوتبال خوب 3 امتیاز بازی را کسب کنیم.

 
*تمام کاندیداها را به تیم ملی دعوت می‌کنیم
 فردوسی‌پور که خیلی سعی داشت سرمربی تیم ملی را به چالش نکشاند در پایان صحبت‌هایش در مورد انتخابات دو قطبی تیم ملی که بیشتر از استقلال و پرسپولیس انجام می‌شود از کی‌روش سؤالی را مطرح کرد که سرمربی تیم ملی پاسخ وی را اینگونه داد: با نظر شما موافق نیستم. این موضوع تحلیل درستی از کار ما نیست. اساس کار ما در تهران است اما تمام بازی‌ها را دنبال می‌کنیم. اگر شخصا نتوانم یک بازی را ببینم، سایر اعضای کادرفنی آن بازی را دنبال می‌کنند و در غیر این صورت فیلم بازی‌ها را مرور می‌کنیم. تمام بازیکنانی که کاندیدای حضور در تیم ملی هستند را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کنیم تا سطح بالایی از رقابت را ایجاد کنیم.

 
*خیال هواداران را راحت کنم؛ بازیکنان لایق ملی‌پوش می‌شوند
وی ادامه داد: 23 بازیکن حاضر در تیم ملی از بین 7 تا 9 باشگاه دعوت شده‌اند. برخی مواقع هم نقل و انتقالات باعث می‌شود تا از یک باشگاه بازیکنان بیشتری دعوت شود. اگر آندو هنوز در تراکتور بود الان این تیم هم نماینده داشت. سال گذشته سپاهان در تیم ملی بازیکن بیشتری داشت اما به خاطر انتقال چند بازیکن سپاهان به استقلال در حال حاضر ملی پوش‌های آبی‌پوشان بیشتر هستند. طبیعی است که بهترین بازیکنان جذب بهترین باشگاه ها می‌شوند و باشگاه‌های بزرگ به دنبال بازیکنان بزرگ هستند. مهرداد اولادی سال گذشته در ملوان بود و امسال در پرسپولیس حضور دارد و من نمی‌توانم چون امسال وی به جمع سرخ‌پوشان پیوسته است او را از تیم ملی خط بزنم.

بعد از 32 سال تجربه مربیگری خیال هواداران را راحت کنم که در مورد جذب یک بازیکن همیشه این سؤال را مطرح می‌کنم که آیا این بازیکن، لیاقت حضور در تیم ملی را دارد و یا می‌تواند به ما کمک کند یا خیر. اگر بتواند، از هر باشگاهی باشد او را دعوت می‌کنم. برای من مهم نیست که بازیکنان برای کدام باشگاه هستند و چه رنگی را می‌پوشند و همه از لحاظ من یکسان هستند.

 
*دوست دارم تمام ورزشگاه را سفید ببینم
در کشورهای زیادی تجربه مربیگری دارم. فردا ما با لباس سفید بازی می‌کنیم و از همه هوادارانمان می‌خواهم که با یک نشانه سفید مانند پیراهن یا شال سفید به ورزشگاه بیایند. دوست دارم تمام ورزشگاه را سفید ببینم.

دوست دارم ورزشگاه برای بازی با بحرین پر شود و تشکر می‌کنم از هوادارانی که به ما برای پیروزی اطمینان خاطر می‌دهند و امیدواریم با پیروزی، پاسخ محبت آنها را بدهیم.

 
*تیلور: اگر با یک امتیاز سوار هواپیما شویم خوشحال خواهیم شد
در ادامه برنامه 90 شب گذشته مصاحبه‌ای از تیلور، سرمربی انگلیسی تیم ملی بحرین پخش شد. وی در این گزارش گفت: بازی با ایران سخت ترین بازی ما محسوب می‌شود. ایران در رده بندی فیفا بهتر از سایر تیم‌های گروه پنجم است.

تیلور ادامه داد: جو فوق العاده‌ای در بازی ایران و اندونزی در ورزشگاه بود اما فکر می‌کنم بازی ایران وبحرین استقبال و هیجان بیشتری به همراه داشته باشد. ما باید راه بازی کردن مقابل 100 هزار نفر را بدانیم. این بازی خیلی برایمان هیجان انگیز است.

وی تأکید کرد: نباید بگذاریم ایران به ما گل بزند و استراتژی ما هیچگاه تغییر نخواهد کرد.

سرمربی بحرین در مورد نتیجه بازی گفت: اگر با یک امتیاز سوار هواپیما شویم خوشحال خواهیم شد.

 
*حاشیه‌های قسمت اول:
 
*سؤال برنامه 90 به پیش بینی بازی ایران و بحرین اختصاص داشت.
 
*در بخش اول صحبت‌های کی روش به صورت همزمان بازی ایران و فلسطین پخش شد.
 
*در قسمت اول برنامه در 3 مقطع 3 بازی قدیمی ایران و بحرین که هر 3 بازی با پیروزی کشورمان همراه بود پخش شد.
در بازی اول یاد و خاطره سوتی‌های ابراهیم میرزاپور در تیم ملی زنده شد. هرچند که تیم ملی با دریبل‌های جادوگر و گل‌های دایی بازی را برد و سوم آسیا شد.
 
در بازی دوم چهره بسیاری از بازیکنان نسل گذشته ایران برای علاقمندان به فوتبال رونمایی شد و بازی ایران و بحرین با حضور همدانی، فکری، استیلی، دایی، طباطبایی و .. پحش شد.
 
بازی سوم نیز اختصاص به دیداری داشت که تیم ملی ایران با گلزنی نصرتی به جام جهانی 2006 آلمان صعود کرد.
 
*فردوسی پور در بخشی از صحبت‌هایش به این دلیل که شب بازی ایران و بحرین نمی‌خواهد تیم ملی را دچار حاشیه و تنش کند از پرسیدن سؤال‌های چالشی امتناع کرده و جو را در آستانه دیدار با بحرین مثبت جلوه داد. هرچند که معتقد بود هنوز کی‌روش دیکته‌ای ننوشته است.
کی‌روش نیز این موضوع را توافق خوبی دانست.
 
*در یک بخش فردوسی پور از مومنی، مترجم کی‌روش در مورد انتخابات دو قطبی سرمربی تیم ملی سؤال کرد که مترجم وی به اشتباه کلمه “دو قطبی” را “افشین قطبی” ترجمه کرد.
 
*کی روش در اکثر موارد و در پاسخ به سؤالات مجری برنامه 90 با عقاید وی مخالفت کرد.
 
*کی روش در یک قسمت از پاسخ‌هایش به مجری برنامه گفت که بازیکنان را به یک چشم نگاه کرده و تبعیضی بین آنها قائل نمی‌شود چراکه قرار نیست بازیکنان برایش “پسته” بیاورند.

 

 

 *پخش تمرین تیم ملی در کنار فوتبالیست‌های زن نیز در نوع خود قابل توجه بود.
 
*فردوسی‌پور به کنایه به کی‌روش گفت که آیا به خاطر پروازهای ایرانی به شهرستان‌ها سفر نمی‌کند؟

 
*ترابیان: مردم بهانه دست عرب‌ها ندهند
عباس ترابیان اولین میهمان تلفنی برنامه بود که ضمن گوشزد دوباره حساسیت بازی ایران و بحرین از تیم‌های عربی به عنوان تیم‌هایی نام برد که از حواشی استقبال می‌کنند.

وی در این مورد گفت: توقع داریم یار دوازدهم تیم ملی مانند همیشه در استادیوم حاضر شده و تقاضا داریم هواداران با شعارهای یکسان و یک شکل تیم ملی را تشویق کرده و از ایجاد حواشی و کارهای غیرفوتبالی پرهیز کنند.

ترابیان تأکید کرد: امیدوارم مردم درخواست کی روش را اجابت کرده و با لباس سفید در ورزشگاه حاضر شوند.

وی با بیان اینکه یک ناظر امنیتی به ایران آمده و مترصد کوچک‌ترین حرکت غیر ورزشی است، افزود: اگر این گونه شود هم از لحاظ مالی ضرر می کنیم و هم شاید بازی‌هایمان بدون تماشاگر برگزار شود بنابراین توقع داریم همه با هم با یک عظم ملی و برای یک هدف مشخص تیم ملی را تشویق کنیم.
 

 

* مرحوم نوذری به فردوسی پور: چقدرشبیه پله هستی
در ادامه برنامه قسمت نود در نود پخش شد که اختصاص داشت به مشکلات ایران در هفته گذشته. در این بخش از مشکلات میکس‌زون ورزشگاه‌ها گرفته تا صحبت‌های حسن روشن در مورد لزوم کمیته فنی در باشگاه استقلال و همچنین بازگشت عظیم‌زاده و البته در مورد موضوع قهر جاسم کرار و صحبت‌های مربی و سرپرست استقلال گزارشی پخش شد.

همچنین در ادامه دوربین نود اختصاص به عکس‌و فیلم‌های قدیم و خاطره‌انگیز برای فوتبال دوستان داشت که باعث شد خاطرات قدیمی برای آنها زنده شود.

 

در این بخش بریده جراید و عکس‌های نوجوانی و جوانی بازیکنان مطرح فوتبال ایران به نمایش در آمد و فردوسی‌پور فوتبال ایران در دهه‌های گذشته را به خوبی جهت‌گیری کرد.

 

نکته جالب نیز پخش قسمت‌هایی از برنامه مسابقه هفته در اوایل دهه هفتاد بود که مرحوم منوچهر نوذری،‌ فردوسی پور 19 ساله را سوژه قرار داده و سر مسائل فوتبالی به وی گیر داد.

نوذری ابتدا نام کامل پله را چندین بار از فردوسی‌پور پرسید و وقتی اطلاعات مجری امروز نود را در مورد فوتبال شنید تعجب‌زده چندین بار با کنایه با او صحبت کرده و به وی گفت چقدر شبیه پله هستی.

 

* ستارگان بیکار
گزارشی از تیم ملی فوتبال ایران که در بازی‌های سال 90 مقام قهرمانی را کسب کرد، پخش شد.

نکته دیگر اینکه از بین بازیکنان 21 سال پیش فوتبال ایران که البته همه در نوع خود ستاره بودند، وضعیت امروزشان مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که به غیر از صمد مرفاوی که او هم امروز خانه‌نشین است، سایر بازیکنان در عرصه مربیگری به جایگاه خاصی نرسیده‌اند.تنها انصاری‌فرد مدیر عامل و زرینچه و پنجعلی چند روزی به هیئت مدیره سرخابی‌ها پیوستند.

 

* محرمی: با کفش سه جفت صدتومانی اولین بازی ملی‌ام را انجام دادم
 برنامه نود شب گذشته میهمانی ویژه داشت. میهمانی که باعث شود فوتبالی‌های قدیم به یاد درخشش گوش چپ فوتبال ایران بیفتند. مجتبی محرمی ستاره اسبق پرسپولیس که این روزها دوباره به زندگی بازگشته است میهمان عادل فردوسی پور بود و یک گفتگوی چالشی با وی انجام شد که متن این گفت‌وگو به شرح زیر است.
محرمی صحبت‌هایش را اینگونه آغاز کرد که فوتبالم را از زمین‌های خاکی و مدرسه شروع کردم و فوتبال حرفه‌ای را از تیم ابوذر غفاری، راه‌آهن، شاهین و سپس نیروی زمینی و بعد هم پرسپولیس ادامه دادم.

یک روز پروین که محل کارش به ورزشگاه نیروی زمینی نزدیک بود بازی من را دید و برای پرسپولیس انتخابم کرد.

من راست‌پا هستم و چون مجبور شدم در دفاع چپ بازی کنم دیگر همه به بازی کردن من در این منطقه عادت کردند.

محرمی در ادامه تعداد بازی کمش را به خاطر محرومیت‌های بی‌شمارش عنوان کرده و با گلایه به فردوسی پور گفت کجای دنیا بازیکن را سه سال محروم می‌کنند. ملی‌پوش اسبق ایران در ادامه این گفت‌وگو در مورد غیبتش در فینال بازی‌های آسیایی نود پکن گفت: در بازی نیمه نهایی مجبور شدم توپ را با دست بزنم که این موضوع باعث شد دو اخطاره شوم.

 

فردوسی پور که خیلی اصرار داشت به محرمی بفهماند که او قدر خودش را ندانسته در پاسخ چنین شنید که اگر من محروم هم بودم همیشه در کنار تیم تمرین کردم و بعد از محرومیت‌ها گل زدم. درست است من قدر خودم را ندانستم ولی آن زمان جنگ بود و البته بازی‌های کمی برگزار می‌شد.

نکته جالب اینکه در مجموع پاداش قهرمانی پکن تیم ملی 900 دلار بود و این در حالی است که امروز اگر تیم ملی باخت خوبی داشته باشد 5 هزار دلار پاداش می‌گیرد.
من در بازی اول ملی‌ام با کفش مولر ایرانی که سه جفت صد تومان بودو باید کیلویی آن را می‌خریدم بازی کردم تازه وسط بازی کفشم پاره شد و با نخ آن را بستم.

 

محرمی در ادامه افزود: با سید مهدی ابطحی در تیم ملی خیلی هماهنگ بودم. ضمن اینکه انتظار قهرمانی در تیم پکن را هم داشتم و برای تحقق این امر با فنونی‌زاده یک پیراهن شرط‌بندی کرده بودیم. انصاری‌فرد ذخیره‌ام بود و در آن رقابت‌ها فقط در بازی فینال بازی کرد.

وی در ادامه در مورد اینکه چرا هیچ کدام از بازیکنان امسال در عرصه مربگیری موفق نشدند گفت: نمی‌دانم چرا این طور شد اما آن زمان مثل حالا کلاس‌های فراوان مربیگری نبود و جوان‌ها هم بها نمی‌دادند البته مربیگری امروز ما چرخشی شده است. یادم می‌اید در زمان روته مولر چون موهایم بلند بود در کلاس Bمربیگری راهم ندادند. در مجموع معتقدم خیلی به جوانان آن زمان فرصت داده نشد.

 

* محرمی: با نقشه قبلی داور را زدم
مجتبی محرمی در ادامه گفت‌وگوی ویژه برنامه نود با وی در مورد اتفاقات دربی سال 73 گفت: مصطفوی بیشتر سمت استقلالی‌ها بود. آنها را 6 ماه و من را سه سال محروم کرد. ضمن اینکه عابدزاده دو سال و پیوس هم یک سال محروم شدند و این را‌ی‌ها همه شبانه صادر شد.

هر کس من را می‌بیند در مورد دو اتفاق و کل فوتبال سی‌ساله‌ام سؤال می‌کند.

در ادامه برنامه صحنه لگد زدن محرمی به داور دیدار ایران و ژاپن پخش شد که این بازیکن اسبق تیم ملی در اظهارنظری جالب گفت ما برای زدن داور نقشه داشتیم و جالب اینکه با اینکه داور را زدم اما از بازی اخراج نشدم.

نمی‌دانم چه شد؟ فکر کنم فیلم را بازبینی کردند.

در بازی با الجزایر هم زمانی که بازیکن حریف گل زد عصبانی شدم و برایش جفت پا گرفتم. یکسری از مربیان به خاطر این رفتارهایم به من لقب روباه داده بودند و همه اینها شیطنت‌های جوانی بود اما آیا این اتفاقات باعث می‌شود تا دیگر از ما سلب اطمینان شود؟

 

قبول دارم شخص مؤثر است اما مطبوعات هم در این میان تقصیر راه بودند در حال حاضر با امید استیل‌آذین استارت زده و در صدر جدول هستیم.

محرمی در مورد خراب کردن پنالتی‌اش در جام ملت‌های آسیا 1996  خنده‌ای که پس از خراب کردن پنالتی کرد گفت: خنده تلخ من از گریه غم‌انگیزتر است و این گریه از سر ناراحتی بود چرا می‌گویند این پنالتی را عمدی نزدم.

من پنالتی‌زن خوبی بودم و در تمرینات همه را گل می‌کردم.

 

* از فوتبال طرد شدم
بازیکن سابق پرسپولیس در ادامه در مورد مشکلات زندگی‌اش در این مورد خودش را مقصر دانست و به عقیده وی یکسری مسائل باعث شد تا به سمت و سویی خاص گرایش پیدا کند.

وی در این مورد گفت: ‌زمانی که محروم شدم حتی در زمین خاکی هم راهم نمی‌دادند و در واقع از فوتبال طرد شدم. این موضوع باعث شد به سمت کاری بروم که آرامش پیدا کنم که البته اشتباه بود.

در زمان پایان بازیگری‌ام هم به خاطر باشگاه القطر دچار محرومیت مادام‌العمر شده و در این مورد معتقدم که بین من وعلی دایی تبعیض قائل شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی ندارم و با اطمینان هدایتی بدون هیچ توقعی در رده امیدها کار می‌کنم.

محرمی در مورد دیدار تیم‌های ملی ایران و بحرین گفت: اگر قرار است دیگر بحرین را هم نبریم …. ما هنوز محک جدی نخوردیم و در این دیدار قرار است اولین مصاف سخت‌مان را تجربه کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که از چه کسانی در پست خودش خوشش آمده، گفت: پس از من منافی آمد و پس از آن حاج‌صفی و اشجاری بازیکنان خوبی هستند.

 

* خوشحالم که دل مردم را شاد کردم
برنامه نود با پخش گزارشی از مشکلات توپ جمع‌کن‌ها ادامه پیدا کرد و در بازگشت به استادیوی برنامه محرمی در مورد دلایل انتخاب پیراهن شماره 8 و همچنین علی کریمی صحبت‌هایی را انجام داد.

وی در ادامه گفت من برادر شهید هستم و دو ماه هم سابقه جبهه دارم واما به خاطر مسائلی که پیش‌ آمد ترجیح دادم این موضوع را دیگر جایی بازگو نکنم.

بازیکن سابق تیم ملی در مورد اینکه قرار بود در حاشیه دیدارهای جام جهانی 2006 آلمان برای دیدن دخترش راهی این کشور شود،گفت: دادکان به من قول داده بود اما دلخوری من از پهلوان بود. چرا که وقتی برای گرفتن یک معرفی نامه از فدراسیون فوتبال برای سفارت آلمان اقدام کردم پهلوان گفت این کار برای ما عواقب دارد.

در آن زمان یادم است که به قلعه‌نویی و یکسری های دیگر روادید ندادند و همین موضوع باعث شد من از رفتن امتناع کنم.

در ادامه محرمی در صحبت‌هایی جالب از امتناع حضور در کشاورز به خاطر عشق به هواداران پرسپولیس پرده برداشت و گفت:‌ آن زمان کشاورز 300متر زمین به همراه یک یخچال، موتور، فرش و 50 هزار تومان و سه میلیون قرارداد به من می‌داد اما به پرسپولیس رفتم که 30 هزار تومان داد و آن هم برگشت خورد اگر بگویم پشیمان نیستم دروغ گفته‌آم و اما خوشحالم مردم در آن زمان دلشان شاد شد. اما مسئولان قدر ندانستند.

وی در ادامه با بیان اینکه توقع داشتم علی پروین مرا کمک کند،‌افزود: با پروین مشکلی ندارم و آن زمان با وی رفت و آمد داشتم.

صحبت های جسته و گریخته محرمی حرف های زیادی برای علاقمندان به فوتبال داشت، وقتی ستاره سال های نه چندان دور پیشنهاد وسوسه برانگیز مسئولان کشاورز را رد می کند تا دل میلیون ها هوادار پرسپولیس را شاد کند. وقتی 300 متر زمین و سه میلیون تومان را بی خیال می شود و چک 30 هزار تومانی از پرسپولیسی ها می گیرد که آن هم برگشت می خورد، نشان می دهد که چپ پای معروف ایران و حتی فوتبال آسیا بدون هیچ تظاهر و فریب کاری می خواهد تعصب را معنی کند و تفاوت تعصب گذشته با شعار تعصب آمیز فعلی ها را نشان دهد. محرمی شاید نتوانست صحبت هایش را با صلابت بیان کند، اما چون حرف هایش از دل برآمد بر دل هم نوشت و این چنین بود که با وجود سال ها دوری از میادین همچنان نام محرمی و شماره 8 معروف پرسپولیس زنده مانده و شاید همین تعصب بوده که کاری کرده محرمی محبوب تر از ستاره های فعلی باشد و هواداران یادش کنند.  

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)