تیم ملی فوتبال آمریکا در حالی عازم مسابقات جام جهانی 2014 برزیل است که نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد دو سوم مردم این کشور علاقه ای به پیگیری مسابقات جام جهانی ندارند.

به گزارش رویترز، در این نظرسنجی فقط 7 درصد از مردم آمریکا اعلام کرده اند که می خواهند مسابقات جام جهانی را دنبال کنند.

از زمان برگزاری جام جهانی در آمریکا 20 سال می گذرد. دو سال بعد از آن لیگ حرفه ای فوتبال این کشور راه اندازی شد و در این مدت از تعداد تیم های شرکت کننده در آن از 10 تیم به 19 تیم افزایش یافته است.

حضور ستارگانی چون دیوید بکام و تیه ری هانری در لیگ آمریکا در سال های اخیر نیز محبوبیت این رشته را در بین مردم بیشتر کرده است. چندی پیش هم مالکان باشگاه موفق منچسترسیتی انگلیس تصمیم گرفتند با همکاری باشگاه نیویورک یانکیز، تیم نیویورک سیتی را از سال 2015 وارد لیگ آمریکا کنند. همچنین تیم میامی قرار است با حمایت بکام به زودی وارد این لیگ شود. با وجود این فوتبال هنوز نتوانسته جایگاه خود را مثل رشته های پرطرفدار فوتبال آمریکایی، بسکتبال و بیسبال در میان مردم آمریکا باز کند.

نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 86 درصد مردم آمریکا یا هیچ اطلاعاتی از جام جهانی ندارند و یا اندکی از آن می دانند. بیش از دو سوم هم نمی دانند جام جهانی 2014 در برزیل برگزار می شود.

شبکه های انگلیسی زبان ABC/ESPN در حالی در سال 2005 مبلغ 100 میلیون دلار برای خرید حق پخش مسابقات فوتبال از سال 2007 تا 2014 از جمله جام جهانی برزیل پرداخت کردند که شبکه اسپانیایی زبان Univision مبلغ 325 میلیون دلار فقط برای خرید حق پخش مسابقات لیگ اسپانیا پرداخت کرده است.

نظرسنجی انجام شده همچنین نشان می دهد که یک سوم اسپانیایی زبان های آمریکا جام جهانی و یا مسابقات برخی تیم ها را با دقت دنبال خواهند کرد که این تعداد در مجموع دو برابر درصد پرسش شوندگان است.

بر اساس آمار سال 2010، اسپانیایی زبان های آمریکا 16 درصد از کل جمعیت این کشور را تشکیل می دادند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)