مدافعان میانی پرسپولیس بیشتر از مهاجمان استقلال گلزنی کردند.

بعد از رفتن لوکادیا از پرسپولیس، مصدومیت دیاباته و همچنین نمایش‌های ضعیف عبدی و پاکدل، سرخ‌پوشان با مشکلاتی در خط حمله و کمبود مهاجم تخصصی مواجه شدند ولی به لحاظ گلزنی عملکرد خوبی داشتند.

در واقع مدافعان و هافبک‌های پرسپولیس جور مهاجمان را کشیدند و جای خالی لوکادیا و دیاباته را پر کردند. در چند دیدار قبلی پرسپولیس گولسیانی، عمری، پورعلی‌گنجی، اسدبیگی و اسماعیلی‌فر موفق به گلزنی شدند و نمایش‌های خوبی هم داشتند.

از طرف مقابل در استقلال که رقیب سنتی پرسپولیس به حساب می‌آید، بازیکنان تهاجمی این تیم به غیر از محبی که در این فصل ۴ گل زده، سایر نفرات در گلزنی خیلی موفق نبودند و نتوانستند انتظارات را براورده کنند.

مثلا مهدی قایدی، ارسلان مطهری، آرمان رمضانی، سجاد شهباززاده و پیمان بابایی مجموعا کمتر از دو مدافع میانی پرسپولیس در این فصل گلزنی کردند که در نوع خودش عجیب است. گفتنی است پورعلی گنجی و گولسیانی مجموعا ۵ بار برای پرسپولیس در لیگ و جام حذفی موفق به گلزنی شدند.

پرسپولیس در گذشته های دور مدافعان گلزنی چون افشین پیروانی، بهروز رهبری فرد، مهدی هاشمی نسب، مرحوم علی انصاریان و خود یحیی گل محمدی در تاریخش داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)