پرسپولیس نیوز :  پزشک تیم ملی فوتبال ایران گفت: حضورمان در اردوی پرسپولیس فقط بخاطر علی کریمی نبود چون چندین بازیکن ملی‌پوش مصدوم دیگر هم در این تیم وجود دارند.

دکتر علیرضا شهاب درباره آخرین وضعیت اشکان دژاگه اظهار کرد: با خود اشکان هنوز صحبتی نکردیم اما با پزشکان اشکان در ارتباط هستیم. آنها قرار است ظرف امروز یا فردا عکس‌های مربوط به قبل از عمل و بعد از عمل جراحی او را برای ما بفرستند. دوری سه‌ماهه دژاگه از میادین که قطعی است اما شاید او در شش هفته دوم با نظارت پزشکان با سرعت بیشتری آماده شود.

وی در توضیح نحوه و چگونگی مصدومیت دژاگه توضیح داد: یکی از رباط‌های داخلی پای او به نام "دلتوئید" پاره شده که این رباط به خاطر استحکام و چسبندگی قوی که به استخوان دارد، به ندرت پاره می‌شود؛ وقتی هم که پاره می‌شود. علت آسیب‌دیدگی او بیشتر بخاطر چرخش به یکباره او هنگام حمله بود اگرچه با بازیکن حریف برخوردی هم داشت. اشکان باید 6 هفته استراحت کند تا استخوان و رباط پایش جوش بخورد و 6 هفته هم روی قوای عضلانی، تعادل مفصلی و… او کار شود و تحت نظر پزشکان تمرینات سبک اختصاصی را کم‌کم آغاز کند. جمعا می‌توان گفت 12 هفته یا 3 ماه دیگر او می‌تواند در تمرینات گروهی و میادین حاضر شود.

پزشک تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا برای بررسی و نظارت بیشتر در بهبودی او به انگلستان سفر خواهید کرد، نیز گفت: فعلا که چنین برنامه‌ای نداریم و با پزشکان اشکان در ارتباطیم. با خودش هم صحبت خواهیم کرد اما اگر لازم باشد قطعا این سفر را انجام می‌دهیم. تمام مراحل بهبودی او زیر نظر کلینیک تخصصی آنجا صورت می‌پذیرد.

دکتر شهاب در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد کی‌روش خواسته کریمی را به جای دژاگه آماده‌ کنید و به همین منظور در تمرینات پرسپولیس حاضر شده بودید نیز تصریح کرد: بررسی وضعیت جسمانی تمام بازیکنان تیم ملی و کسانی که مدنظر کی‌روش هستند برعهده کادر پزشکی تیم ملی بوده و به خصوص با نزدیک‌تر شدن به شروع تمرینات تیم ملی ما هم بیشتر وضعیت آنها را ارزیابی خواهیم کرد. در حال حاضر بازیکنانی چون علی کریمی، حسین ماهینی، مهرداد پولادی و حتی سیدجلال حسینی از تیم پرسپولیس آسیب‌دیدگی‌هایی دارند که اگر چه برخی از آنها جزیی است و ظرف چند روز بهبود می‌یابد اما ما بررسی‌ها را انجام می‌دهیم. جا دارد از پزشکان تیم پرسپولیس که کمال همکاری را با پزشکان تیم ملی دارند هم تشکر کنم.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا بازیکن مصدوم دیگری در میان ملی‌پوشان دیده نمی‌شود و ما کنترل‌ها را به جهت حساسیت بازی‌های خردادماه، تا آغاز اردوی تیم ملی به طور مستمر خواهیم داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)