'دیوید بكهام' كاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و بازیكن فعلی تیم 'پاری سن ژرمن' فرانسه روز پنجشنبه بازنشستگی خود را از فوتبال حرفه ای اعلام كرد.

 به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های انگلیس، بكهام ۳۸ ساله پس از كسب عنوان قهرمانی لیگ فرانسه با 'پاری سن ژرمن' تصمیم خود را برای خداحافظی از دنیای فوتبال حرفه ای به عنوان بازیكن، علنی كرد.
وی با قدردانی از مسئولان باشگاه فرانسوی به خاطر پیشنهاد تمدید قراردادش برای یك فصل دیگر، گفت: فكر می كنم كه زمان مناسب برای خداحافظی فرارسیده است و به همین دلیل تصمیم گرفتم هنگامی كه هنوز می توانم در سطح اول فوتبال بازی كنم، بازنشسته شوم.
بكهام قرار است در پایان فصل جاری فوتبال فرانسه كه حدود ۱۰ روز دیگر است، برای همیشه كفش های ورزشی خود را بیاویزد و به عنوان بازیكن از مستطیل سبز خداحافظی كند.
'دیوید بكهام' در ۱۴ سالگی به باشگاه منچستر یونایتد پیوست و ۳۹۸ بازی برای این باشگاه انجام داد. وی شش جام قهرمانی لیگ برتر و جام قهرمانان باشگاههای اروپا را با منچستر یونایتد به دست آورد.
وی در سال ۲۰۰۳ به تیم رئال مادرید پیوست و در سال ۲۰۰۷ میلادی با این تیم قهرمان لالیگا شد. بكهام همچنین سابقه بازی در تیم های 'آ.ث. میلان' ایتالیا و 'لس آنجلس گالكسی' آمریكا را در پرونده خود دارد و با این دو تیم نیز به جام قهرمانی رسیده است.
بكهام در سال ۱۹۹۶ میلادی نخستین بازی خود را برای تیم ملی انگلیس و در مقابل تیم مولداوی انجام داد و تا قبل از كناره گیری از تیم ملی در سال ۲۰۰۹ میلادی، ۱۱۵ بار با پیراهن انگلیس به میدان رفت. وی از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ میلادی نیز كاپیتان تیم ملی انگلیس بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)