کارشناس فوتبال کشورمان گفت: «از صحبت درباره تمدید قرارداد کی‌روش تعجب می‌کنم.»

به گزارش جام، بیژن ذوالفقارنسب که چندی پیش از سوی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فنی این باشگاه انتخاب شد، از این سمت انصراف داد.  او در ‌سال ۹۰ نیز در کنار پنجعلی و زادمهر به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فنی سرخپوشان فعالیت می‌کرد و به سرمربیگری علی دایی رای مثبت داد، اگر چه در آخر مدیرعامل وقت استیلی را به‌عنوان سرمربی جدید معرفی کرد.

 

شاید همین تجربه تلخ او باعث شده که نداشتن وقت کافی را این‌بار برای حضور در کمیته فنی بهانه کند و از این کار انصراف دهد. در ذیل گفتگوی با ذوالفقارنسب را می‌خوانید.

 

* چند هفته قبل به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فنی پرسپولیس انتخاب شدید اما پس از چند روز تصمیم به انصراف گرفتید.

– همان روز نخست که این خبر از سوی رسانه‌ها اعلام شد، من تصمیم به انصراف داشتم اما چون این مساله رسما از سوی باشگاه به من ابلاغ نشده بود، تصمیم گرفتم تا این کار را به بعد از اعلام رسمی موکول کنم. من یک بار سابقه حضور در کمیته فنی پرسپولیس را دارم اما این‌بار دوست نداشتم در این کمیته باشم و به همین دلیل نداشتن وقت را بهانه کردم تا دست از سرم بردارند.

 

* از بحث پرسپولیس که بگذریم، وضع تیم‌ملی را چطور می‌بینید؟

– بازی زیاد خوبی را از تیم‌ملی در ۳ بازی تدارکاتی‌اش شاهد نبودیم اما به نظر نمی‌توان تیم را با این بازی‌ها ارزیابی کرد زیرا آنطور که می‌دانم کی‌روش تمرینات پرفشاری را برای ملی‌پوشان در نظر گرفته تا بازیکنان به آمادگی کامل برسند.  او بیشتر سعی کرد تا بازیکنانش را در این اردو آزمایش کند و به نظرم تیم‌ملی اصلی را در بازی نخست جام‌جهانی مقابل نیجریه خواهیم دید.

 

* به نظر می‌رسد در خط حمله مشکل گلزنی داریم، قبول دارید؟

– بهتر است بگوییم که کار دفاعی تیم ما خوب است و باید به آن امیدوار باشیم.  بازیکنان خوبی هم در خط حمله داریم اما به نظر می‌رسد یک بازیساز جایش در این تیم خالی است. این مساله البته سبب نمی‌شود که غیبت ۲ بازیکن را چماق کنیم و به سر سایر بازیکنان بکوبیم.

 

* با توجه به عملکرد ۳ساله کی‌روش در تیم‌ملی ایران به نظر شما قرارداد او باید تمدید شود؟

– من از صحبت‌هایی که درخصوص تمدید قرارداد کی‌روش می‌شود، تعجب می‌کنم. از ماه‌ها پیش این بحث مطرح شده، در حالی‌که چند روز دیگر امتحان اصلی این مربی آغاز خواهد شد.  ۷۰‌درصد تیم‌های حاضر در جام‌جهانی وضع سرمربی‌شان بعد از این جام بستگی به نتایجی که در برزیل می‌گیرند، دارد اما ما هنوز نمی‌دانیم چه نتیجه‌ای می‌گیریم، دائما از تمدید قرارداد صحبت می‌کنیم. اگر تیم‌ملی نتیجه بدی در جام‌جهانی بگیرد، مردم دیگر کی‌روش را قبول نمی‌کنند. در ضمن باید مبلغ قراردادش به جای افزایش، کاهش یابد، از سوی دیگر اگر نتیجه خوبی گرفتیم باید مسئولان برای تمدید قرارداد کی‌روش دست به کار شوند.

 

* نتایج تیم‌ملی در جام‌جهانی را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

– مقابل هرکدام از رقیبان باید به‌گونه متفاوتی ظاهر شویم زیرا اهدافمان مثلا از بازی با نیجریه نسبت به بازی با آرژانتین متفاوت است.  فکر می‌کنم اگر حتی یک امتیاز هم مقابل نیجریه بگیریم، نتیجه بسیار خوبی است و می‌توانیم به صعود فکر کنیم.

 

* این روزها بازوبند آبی نکونام با انتقادات زیادی همراه بوده، نظر شما در این خصوص چیست؟

– بازوبند کاپیتانی نسبت به رنگ پیراهن هر تیم فرق می‌کند و نمی‌دانم نکونام از بستن این بازوبند آبی منظوری داشته یا خیر اما او نباید به‌عنوان کاپیتان تیم‌ملی علایق باشگاهی‌اش را در رده ملی نشان دهد.
روزنامه شهروند

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)