بیژن ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال گفت: حذف سرخابی ها در جام حذفی هشدار است.

بیژن ذوالفقارنسب در مورد روند مسابقات جام حذفی که با حذف سرخابی ها همراه شد و موفقیت مربیان جوان و تازه روی کار آمده اظهار داشت: حذف سرخابی ها و روی کار آمدن مربیان جوان تر یک هشدار مثبت برای فوتبال کشورمان است. از این بابت که دو تیم پر آوازه ما به هر حال پشتوانه مردمی دارند و نباید به همین سادگی آنها را رها کرد. هر طور شده باید حمایت های لازم از تیم های استقلال و پرسپولیس انجام شود.

* نهادهای دولتی به سرخابی ها کمک کنند
وی افزود: فوتبال ما دولتی است و نهادهای دولتی باید به داد پرسپولیس و استقلال برسند. این زنگ خطر برای خود فدراسیون فوتبال هم هست. به هر حال اعتبار این دو تیم در آسیا چیز انکار شدنی نیست اما از سوی دیگر هم جای خوشحالی است که تیم های دیگر با مربیان جوان تر با هزینه های مناسب در حال رشد هستند و خودی نشان می دهند.

* حضور مربیان جوان را باید به فال نیک گرفت
این کارشناس فوتبال تصریح کرد: اینکه تیم های دیگر به مربیان جوان بها می دهند و آنها هم باهدف و انگیزه جلو می روند را باید به فال نیک گرفت اما برای فدراسیون باید هشداری باشد که فعلا دچار بی برنامگی و بی صاحبی است. همچنین وزارت ورزش هم باید هوشیار باشد. هر چه باشد متولی استقلال و پرسپولیس این وزارتخانه است.

* نباید افراد کورکورانه با لابی وارد استقلال و پرسپولیس شوند
مربی اسبق تیم ملی تاکید کرد: با این شریط اقتصادی که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارند باید فکری به حالشان کرد. وزارت ورزش باید احساس خطر کند و از این رهاشدگی که دو باشگاه دارند باید بیدار شد. نهادهای ورزشی باید به صورت منطقی و اصولی از آنها حمایت کنند. حمایت هم به معنای این نیست هر کسی که کورکورانه با لابی کردن به دنبال ارتقای شخصیت و منافعش خودش است وارد این دو باشگاه شوند.

* حضور مربیان جوان به خاطر عملکرد فدراسیون گذشته است
ذوالفقارنسب در مورد مربیانی مثل نکونام، نویدکیا، رحمتی، الهامی و … در عرصه مربیگری در لیگ گفت: در این یکی دو سال اخبر مربیان جوان با شخصیت و با برنامه ای در فوتبال داشته ایم. آنها به دلیل انگیزه بالا و به خاطر حضورشان در کلاس های مربیگری سطح اول توانسته اند اتفاق خوبی در فوتبال ایران رقم بزنند. این حضور مربیان جوان حاصل عملکرد فدراسیون گذشته است که در زمینه برگزاری کلاس های آموزشی عملکرد خوبی داشته اند. به نظر من این نسل جدید مربیگری لایق حضور در تیم ملی هم هستند.

* فدراسیون باید با مدیریت درست اداره شود
این پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: فوتبال ما در حال متحول شدن است و باعث تعجب است که این اتفاق درحالی رخ می دهد که در ضعیف ترین حالت ممکن فدراسیون هستیم. امیدواریم که هر چه زودتر مدیریت فدراسیون سروسامان بگیرد. فوتبال ما مدیری می خواهد که هم از نظر علمی هم مدیریتی ظرفیت بالایی داشته باشد.

* در این شرایط حفظ اسکوچیچ بهترین کار بود
وی در خصوص تصمیم فدراسیون مبنی بر حفظ اسکوچیچ برای حضوری روی نیمکت تیم ملی گفت: اکنون شرایط بسیار غیر قابل ارزیابی را داریم. با توجه به برنامه و نتایجی که اسکوچیچ داشته و با توجه به بن بست هایی که برای جذب مربیان بین المللی درجه یک داریم بهترین شرایط همین حفظ اسکوچیچ بود که اتفاق افتاده است.

* از پرسپولیس خبر ندارم
وی که مدتی عضو هیات مدیره پرسپولیس بود در خصوص استعفایش و اینکه چرا کسی جای او هنوز انتخاب نشده، گفت: من از شرایط مدیریتی پرسپولیس اطلاع ندارم و نمی دانم استعفایم قبول شده یا نه اما من کاری به آنها ندارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)