مرجع خبری پرسپولیس : كارشناس فوتبال ابراز اميدواري كرد كه هر سه نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا به مرحله بعدي اين رقابت‌ها صعود كنند.

 

بيژن ذوالفقارنسب با بيان اينكه عملكرد نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا تاكنون رضايت بخش بوده است، اظهار كرد: اميدوارم هر سه تيم استقلال، پرسپوليس و سپاهان به مرحله بعدي صعود كنند كه شايد براي اولين مرتبه است كه اين اتفاق مي‌افتد.

 

البته تا اين مرحله از رقابت‌ها عملكرد پرسپوليس و سپاهان بهتر از استقلال بوده و من خوشبين هستم كه حداقل يك يا دو تيم ايراني بتوانند به مراحل بالاتر هم راه بيابند.

 

وي در ادامه به بررسي تك تك نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا پرداخت و با بيان اينكه عملكرد پرسپوليس در آسيا تاكنون خوب و رضايت‌بخش بوده است افزود: پرسپوليس در ليگ برتر عملكرد بسيار ضعيف و خارج از انتظاري داشت كه مي‌تواند براي اين تيم خطرناك باشد. خطرناك از اين نظر كه بخش عظيم هواداران اين تيم جوان هستند و تحمل نتايج بسيار ضعيف را ندارند و باخت‌هاي متوالي هم مخرب است و هم ممكن است تيم را به بي‌انگيزگي، بي‌توجهي و عدم مسئوليت‌پذيري عادت دهد.

 

ذوالفقارنسب ادامه داد: دليل عمده بد بازي كردن و بد نتيجه گرفتن پرسپوليس در ليگ عدم تمركز كافي كادر فني روي اين تيم در ليگ برتر بوده است. كادر فني پرسپوليس به برخي بازيكنان تيمش در ليگ برتر بيشتر استراحت داده و در مقطع حساس ليگ هم به مسافرت رفت. ضمن اينكه مسائل حاشيه‌اي خودساخته هم سرخ‌پوشان را با مسائلي درگير كرد كه در فوتبال حرفه‌اي دنيا اثري از آن‌ها نيست. همچنين از دنيزلي و رويانيان انتظار نداشتيم كه وارد مسائل جزئي كار بشوند و تيم را به حاشيه بروند. يكي ديگر از مسائلي كه پيرامون پرسپوليس رخ مي‌دهد و انعكاسش در رسانه‌ها تبعات منفي دارد اين است كه كادر فني و مسئولان باشگاه اعلام مي‌كنند چند تن از بازيكنان تيم را براي فصل بعد نمي‌خواهند.

 

سرمربي اسبق پرسپوليس ادامه داد: اين كه در پايان فصل تغييراتي در تيم رخ دهد كاملا طبيعي است و همه اين را مي‌دانند اما اين مسئله نبايد توسط دنيزلي و مسئولان باشگاه آن هم چند بازي مانده به پايان فصل رسانه‌اي مي‌شد. اين اتفاق در هفته‌هاي پاياني فصل از هر سمي مهلك‌تر است. ضمن اينكه در چند سال اخير پرسپوليس بيشترين حجم تغييرات را در پايان هر فصل داشت كه البته اجتناب‌ناپذير بود ولي اين بار نبايد اين گونه عنوان مي‌شد.

 

ذوالفقارنسب در ادامه و در پاسخ به اين سوال كه به نظر او نتايج به پرسپوليس در ليگ برتر چقدر در نحوه بازي اين تيم در آسيا و برابر الهلال عربستان موثر است گفت: در بازي‌هاي آسيايي سه بازيكن موثر به پرسپوليس اضافه مي‌شوند. دروازه‌بان خوب خارجي اين تيم توانمند است و به عقيده من 50 درصد انرژي روحي و رواني پرسپوليس را تامين مي‌كند. پولادي هم كاملا آماده و سرحال و مطمئن است و شيث رضايي هم اين روزها هماهنگي بسيار خوبي با نصرتي دارد و فريب اطمينان خط دفاع را بالا برده است. تركيب پرسپوليس هرچند در آسيا هم عالي نيست اما بهتر عمل مي‌كند. ضمن اين كه در بازي‌هاي آسيايي منافع همه ايجاب مي‌كند كه با انگيزه بيشتري بازي كنند. به عقيده من نتايج ضعيف پرسپوليس در ليگ برتر حداقل تاثير را در بازي‌هاي اين تيم در آسيا خواهد داشت.

 

سرمربي اسبق تيم فوتبال استقلال درباره وضعيت اين تيم هم در آسيا گفت: شرايط استقلال با ساير تيم‌ها فرق مي‌كند. اين تيم نتايج ضعيفي در آسيا كسب كرده است ولي البته روزنه‌هايي از اميد هم برايش باز شده كه اگر در دو بازي پاياني‌اش چهار امتياز بگيرد مي‌تواند از گروهش صعود كند. در مجموع اين باشگاه آبستن حوادث زيادي است كه از آن جمله مي‌توان به مباحث حاشيه‌اي تغيير مديريت باشگاه اشاره كرد. اين مباحث با منطق فوتبال كه مي‌گويد تيم در هفته‌هاي پاياني بايد آرامش و تمركز داشته باشد، همخواني ندارد. در باشگاه‌هاي ما در روزهاي پاياني فصل بر خلاف تمركز و همدلي، جنجال‌سازي و شايعه‌پراكني حرف اول را مي‌زند.

 

ذوالفقار نسب همچنين درباره عملكرد استقلال در ليگ برتر و دليل عقب ماندن اين تيم از كورس قهرماني خاطرنشان كرد: عملكرد استقلال ابتدا در ليگ خيلي خوب بود و زماني كه صدر جدول را در اختيار داشت با تيم دوم اختلاف امتياز زيادي داشت ولي اكنون پنج امتياز از سپاهان كمتر دارد و تصور نمي‌كنم بتواند به اين تيم و يا حتي به تراكتورسازي برسد. از تيمي كه امكانات و بازيكنان خوب زيادي داشت و كادر فني‌اش هم بد نبود انتظار اين نتايج را نداشتيم. استقلال طرفداران زيادي هم دارد كه از تيم خود توقع بالايي دارند. متاسفانه مسئولان باشگاه استقلال در مقطعي از فصل اقدام به خودزني كردند و براي خود مشكل آفريدند.

 

وي در ادامه درباره اختلافات پيش آمده در باشگاه استقلال بين مديرعامل و اعضاي هيات مديره اين باشگاه اظهار كرد: مديرعامل استقلال تجربه لازم را دارد اما ظاهرا مسائلي كه از سوي مقامات بلندپايه‌تر پيش آمده او و باشگاه را به حاشيه برده است. مذاكره با گزينه‌هاي جديد مديريت مي‌توانست كاملا محرمانه شكل بگيرد و رسانه‌اي نشود. از اين كه باشگاه استقلال با شرايط خوبي كه داشت به تدريج ثبات كاري‌اش را از دست مي‌دهد متاسفم.

 

ذوالفقار نسب همچنين با بيان اين كه سپاهان مي‌تواند به راحتي به مرحله بعد صعود كند، درباره نماينده اصفهان ايران در ليگ قهرمانان آسيا هم گفت: سپاهان بازي‌هاي خانگي خود را با برنامه و با حوصله انجام داده و امتيازهاي لازم را گرفته است. من سپاهان را تيمي بابرنامه و با حداقل حاشيه‌ها مي‌دانم كه موفقيت آن از كادر فني باتجربه و مديريت بسيار خوب ناشي مي‌شود.

 

وي در پايان گفت: اميدوارم در مرحله بعد ليگ قهرمانان آسيا تيم‌هاي ايراني به يكديگر برخورد نكنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)