خبرگزاری پرسپولیس : عضو پیشین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس ضمن انتقاد از اظهار نظرمانوئل در نشست خبری پس از بازی با مس،گفت: به نظر می رسد مانوئل نمی خواهد در تصمیماتی که می گیرد به یک مربی ایرانی حتی یحیی‌ گل‌محمدی اعتماد کند.

بیژن ذورالفقار نسب در خصوص دیدار تیم‌های فوتبال مس کرمان و پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق گفت: تیم پرسپولیس هفته گذشته بازی خوبی را مقابل راه آهن انجام داد و یک برد ارزشمند را با ارائه یک فوتبال منطقی و با برنامه به دست آورد. بنابراین انتظار می رفت این روند مقابل تیم مس کرمان نیز ادامه داشته باشد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی در همین خصوص افزود: پرسپولیس در بازی با مس دو گل بسیار ساده خورد که از بازیکنانی که در تیمی مانند پرسپولیس بازی کرده و مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی و یا ملی پوش هستند بعید بود چنین گلهایی را بخورند، آن هم مقابل تیم مسی که در این فصل از رقابت های لیگ برتر شرایط خوبی ندارد.

کارشناس فوتبال ایران ضمن گلایه از صحبت های مانوئل ژوزه در نشست خبری پس از بازی مبنی بر اینکه ارتفاع کرمان  از سطح دریا باعث باخت پرسپولیس شد تاکید کرد: جای تعجب دارد که مربی با تجربه ای مانند مانوئل ژوزه بحث ارتفاع کرمان را به عنوان دلیل اصلی باخت تیم پرسپولیس عنوان کرده است. تا پایان هفته سیزدهم رقابت های لیگ برتر حدال 6 تیم دیگر در کرمان بازی کرده اند و همه مربیان ایرانی و خارجی شاغل در لیگ شرایط جوی و ارتفاع کرمان از سطح دریا را می دانند.

وی در همین خصوص افزود: همه مربیان حرفه ای فوتبال از نظر علمی می دانند که اقامت یک تیم زیر 48 ساعت در یک محیط جدید، تغییری در شرایط بدنی بازیکنان ایجاد نمی کند و برای تغییر شرایط بدنی بازیکنان حداقل نیاز به اقامت 16 روزه یک تیم در آن محیط است.

عضو پیشین کمیته فنی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا تعویض های مانوئل ژوزه تاثیر مثبتی بر روند حرکتی تیم پرسپولیس گذاشت، گفت: من در مسائل فنی تیم ورود نمی کنم اما آنچه که مشخص است اینکه مشکلات تیم پرسپولیس هنوز برطرف نشده و بازیکنان درون زمین هنوز آرامش و تمرکز لازم را ندارند.

وی افزود: به نظر من هنوز مانوئل ژوزه شناخت خوبی از بازیکنان تیم بویژه از بعد شخصیتی و روحی روانی پیدا نکرده است.

ذوالفقار نسب تاکید کرد: مطمئن باشید پرسپولیس می تواند با دو برد از شرایط بحرانی که گرفتار آن است خارج شود. اعتقاد دارم که هنوز باید به مانوئل ژوزه فرصت داد اما آنچه که به نظر می رسد این است که وی نمی خواهد در تصمیماتی که می گیرد به یک مربی ایرانی حتی دستیار خود گل محمدی اعتماد کند.

وی در خصوص عملکرد ضعیف خط حمله پرسپولیس خاطرنشان کرد: متاسفانه دو بازیکن گلزن فصل قبل رقابت های لیگ برتر یعنی کریم انصاریفرد و محمد قاضی در این فصل در تیم پرسپولیس تبدیل به دو مهاجم متوسط شدند که این موضوع به کادر فنی بر می گردد.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص حذف رقابت های جام حذفی نیز خاطرنشان کرد: به نظر من حذف این رقابت ها  نوعی فرصت سوزی در فوتبال ایران بوده و از آن سیاست گذاری های غلط و غیر موجه است.

وی افزود: یک اصل علمی در فوتبال می گوید برگزاری یک مسابقه به اندازه 10 جلسه تمرینی برای یک بازیکن مفید است که این موضوع با برگزاری رقابت های جام حذفی برای فوتبالیست های ایران بیشتر تحقق پیدا می کرد ضمن اینکه در جام حذفی در همه جای دنیا فرصت معرفی پدیده های جدیدی به وجود می آید که با این تصمیم غیرموجه چنین فرصتی در فوتبال ایران از بین رفته است.

وی در پایان تاکید کرد: مسئولان فدراسیون فوتبال اگر می خواهند توصیه کارلوس کی روش را بپذیرند حداقل رقابت های جام حذفی را بدون 40 بازیکن ملی پوش برگزار کرده و شانس حضور در این رقابت ها را از بقیه تیم ها نگیرند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)