پرسپولیس نیوز : پیشکسوت پرسپولیس گفت: شرایط امروز پرسپولیس به خاطر بازیکنانی که در اختیار دارد است و بازیکن خوبی هم در لیگ وجود ندارد که برانکو بخواهد او را به تیمش بیاورد.

پایان رأفت در خصوص دربی 80 اظهار داشت: تنها تفاوت این دربی با دربی‌های دیگر این است که نتیجه بازی هیچ تاثیری در صعود و سقوط سرخابی در جدول رقابت‌ها ندارد و این مساله از هیجان دربی می‌کاهد.

وی ادامه داد: استقلال شرایط خوبی ندارد و پرسپولیس هم یک فصل بد را سپری کرد و شاید پیروزی در دربی بتواند هواداران این دو تیم را خوشحال کند، البته نباید فراموش کرد که پرسپولیس بازی رفت را برده و استقلال برای انتقام به میدان می‌آید و این موضوع تا حدی می‌تواند این بازی را جذاب‌تر کند.

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به دربی‌هایی که با پیراهن این تیم تجربه کرده است، یاد آور شد: دربی همیشه برای ما جذاب و هیجان انگیز بود. به قدری که هر موقع این مسابقه را از تلویزیون می‌بینم، حسرت می‌خورم که چرا بازی‌های بهتری را برای پرسپولیس به نمایش نگذاشتم. هر چند در تمام دربی‌هایی که به میدان رفتم جزو خوب‌های میدان بودم و سابقه گلزنی در دربی را هم در کارنامه فوتبالی خود دارم. متاسفانه بازیکنان فعلی سرخابی قدر پیراهن تیم‌شان را نمی‌دانند و بعد‌ها حتما حسرت خواهند خورد که چرا نتوانستند کارنامه خوبی از خود به جا بگذارند.

رأفت در واکنش به این سوال که آیا او را بیشتر به خاطر درگیری‌اش با پرویز برومند در دربی می‌شناسند یا عملکردش در پرسپولیس، خاطرنشان کرد: بی‌انصافی است اگر بگویند من به خاطر آن اتفاق تلخی که در دربی رخ داد، مشهور شدم. از زمانی که پیراهن پرسپولیس را بر تن کردم سعی داشتم با دوندگی زیاد در میدان و ارائه بهترین عملکرد بازیکن موثری برای این تیم باشم. فکر می‌کنم کارنامه‌ام در پرسپولیس آن قدر خوب بوده که الان  به عنوان یک بازیکن موفق از من یاد شود.

وی با انتقاد از فوتبالیست‌های امروزی تصریح کرد: واقعا فوتبالیست‌های این نسل با بازیکنان نسل ما قابل مقایسه نیستند. همین پرسپولیس را مثال می‌زنم. ترکیب آنها نشان می‌دهد که چرا این تیم چنین شرایطی را در جدول رقابت‌ها دارد. مدام از این صحبت می‌شود که فصل بعد بازیکنان خوبی به پرسپولیس خواهند آمد. به نظر شما بازیکن خوبی در لیگ‌مان داریم که بتواند با پوشیده پیراهن پرسپولیس به ستاره این تیم تبدیل شود؟ مطمئن باشید برانکو هم تا الان بازیکن خوبی پیدا نکرده که بخواهد او را به تیمش بیاورد و از حالا دنبال این است که 3 بازیکن کروات برای تیمش پیدا کند تا بلکه با کمک آنها بتواند در پرسپولیس موفق باشد. متاسفانه باشگاه پرسپولیس تا زمانی که به تیم‌های پایه خود اهمیت ندهد وضعیتی بهتر از این پیدا نخواهد کرد و امیدوارم مسئولان این باشگاه در آینده توجه ویژه‌ای به تیم‌های پایه خود که آینده باشگاه را می‌سازند، داشته باشند.

پیشکسوت پرسپولیس در خاتمه در مقایسه تفکر مربیان امروز با مربیان نسل خودش یادآور شد: من به یاد ندارم که زمان ما علی پروین قبل از دربی به ما بگوید اول دنبال این باشید که گل نخوریم و بعد اگر فرصت داشتید، گل بزنید. او همیشه در دربی‌ها دنبال برد بود و به خاطر همین در کارنامه مربیگری‌اش برد‌های زیادی در دربی‌ها دیده می شود. در این چند سال همواره مربیان در دربی‌ها دنبال نباختن بوده‌اند و دلیل تساوی‌های زیاد و بازی‌های بی‌کیفیت دربی به این خاطر بوده است. امیدوارم این بار مربیان سرخابی احتیاط را در دستور کار خود قرار ندهند و به ارائه بازی زیبا و تماشاگر پسند باشند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)