باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا امروز سه شنبه با ارسال نامه ای به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، از ˈژوسف بلاترˈ رییس این نهاد خواست به دلیل تمسخر ˈکریستیانو رونالدوˈ مهاجم پرتغالی این تیم عذرخواهی کند.

به نوشته روزنامه های اسپانیا، بلاتر روز گذشته در یک سخنرانی در موسسه خصوصی اتحادیه آکسفورد انگلیس گفته بود بین ˈلیونل مسیˈ آرژانتینی بازیکن بارسلونا و ˈکریستیانو رونالدوˈ پرتغالی در رئال مادرید، او مسی را انتخاب می کند.

رییس فیفا این عقیده خود را چنین بیان کرده است:ˈ لیونل پسر خوبی است و هر پدر و مادری دوست دارند چنین فرزندی در خانه خود داشته باشند. لیونل، یک مرد خوب و بازیکن سریع است و شکایت نمی کند. او خوب بازی می کند، انگار که در حال رقص است اما کریستیانو رونالدو شبیه به یک فرمانده نظامی در زمین فوتبال راه می رود.ˈ

وی همزمان با بیان این حرف ها در مورد رونالدو، از جای خود بلند شده و حرکات بازیکن پرتغالی را تقلید کرد تا نشان دهد رفتار او شبیه به حضور یک فرد در رژه نظامی است.

رییس فیفا افزود :کریستیانو نسبت به مسی پول بیشتری را در آرایشگری خرج می کند اما نمی توانم بگویم کدام یک از آنها بهتر هستند و باید تا روز سه شنبه (امروز) صبر کرد تا لیست منتشر شود. بعد معلوم خواهد شد کدام یک از آنها بهتر است. من از هر دو بازیکن خوشم می آید اما مسی را ترجیح می دهم.ˈ

در واکنش به این اظهارات، ˈفلورنتینو پرزˈ رییس باشگاه رئال مادرید با ارسال نامه ای به فیفا، از رییس این سازمان خواست بخاطر بیاناتش و تمسخر رونالدو عذرخواهی کند.

روزنامه ورزشی ˈمارکاˈ چاپ مادرید در نسخه آنلاین خود نوشت: خبر ارسال این نامه را ˈکارلو آنچلوتیˈ سرمربی رئال مادرید امروز در کنفرانس مطبوعاتی قبل از بازی چهارشنبه شب تیمش در مقابل سوییا اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، آنچلوتی گفت:ˈبه عقیده من، این اظهارات یک بی احترامی است. من با کریستیانو رونالدو در این مورد صحبت نکرده ام. او امروز همانند همیشه تمرینات خوبی داشت و هر روز نشان می دهد که بازیکنی بزرگ، جدی و حرفه ای است و به همه احترام می گذرد.ˈ

به نوشته روزنامه های اسپانیا، بلاتر در این جمع همچنین از عملکرد خود در فیفا دفاع کرد و گفت: همانطور که می بینید من یک آدمکش متکبر نیستم که بتوانم با یک نگاه، منتقدان خود را تهدید کنم و دولت ها را به اراده خود تغییر دهم. کشورها فکر می کنند که من با خنده ای مرموز روی صندلی خود در دفترم می نشینم و یک گربه ایرانی را نوازش می کنم در حالی که همدستانم به تمام جهان می روند و کشورها را مجبور می کنند بازی های جام جهانی برگزار کنند و پولشان را به ما بدهند.ˈ

وی این اظهارات را در واکنش به اعتراض برزیلی ها به فیفا نسبت به حیف و میل بودجه های مربوط به برگزاری جام جهانی فوتبال در این کشور و نیز افشای تبانی در فیفا برای واگذاری میزبانی جام جهانی به قطر بیان کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)