مدیرعامل باشگاه راه‌آهن گفت: نگرانی مسئولان در مورد مسائل امنیتی ورزشگاه‌ها یک توهم است.


فارس، درحالی که امروز اطلاع داده شد قرار است مدیران باشگاه های تهرانی به میزبانی باشگاه راه آهن جلسه ای را برگزار کنند و خبرنگاران نیز ساعت ۱۵در این محل حاضر شوند نه تنها هیچ یک از مدیران تیم های تهرانی حاضر نشدند بلکه جلسه خبرنگاران با مدیرعامل راه آهن هم با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

صادق رئیسی‌کیا در این نشست اظهار داشت: قصد داریم مجموعه‌ای از باشگاه‌های تهران یعنی باشگاه‌های نفت،‌راه‌آهن، پیکان و به اضافه سایپای البرز در کنار هم قرار بگیریم و تفاهم نامه‌ همکاری امضا کنیم که در بعضی حوزه‌های رسانه‌ای، فنی، آموزشی، تجاری و فرهنگی با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین قصد داریم از حق میزبانی خود که در دیدار تیم‌های مقابل استقلال و پرسپولیس از ما سلب می‌شود دفاع کنیم و نسبت به این موضوع معترض هستیم. استاندارد ورزش حرفه‌ای اعلام می‌کند که ما باید از حق میزبانی خود بهره‌مند شویم. در این جلسه مسئولان نفت و پیکان به خاطر برگزاری جلساتی عذرخواهی کردند و از باشگاه سایپا نماینده‌ای حضور داشت که با محمدی رئیس اتحادیه فوتبال صحبت‌هایی را انجام دادیم. قصد داریم پس از اینکه این تفاهم‌نامه به تصویب اعضای هیئت مدیره باشگاه‌ها رسید آن را اجرایی کنیم.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در مورد اینکه آیا از حق میزبانی‌شان دفاع خواهد کرد و در این مورد پافشاری خواهند کرد، خاطرنشان کرد: ما تاکید داریم تا از این حق خود استفاده کنیم و ممکن است اگر چنین اجازه‌ای به ما ندهند در دیدارهای مقابل استقلال و پرسپولیس حاضر نشویم. این حق طبیعی ماست. زمانی که یک امتیاز در لیگ برتر 150 -200 میلیون ارزش دارد، ما از حق میزبانی خود محروم می‌شویم و زمانی که شکست می‌خوریم چیزی حدود 500 میلیون متضرر شده‌ایم. اگر قرار است ما میزبانی مسابقات را نداشته باشیم کسی هم باید این خسارت را جبران کند.

رئیسی‌کیا درباره سایر موارد تفاهم‌نامه یادآور شد: قصد داریم در بحث آکادمی مبادله بازیکنان، بحث تجاری مالکان باشگاه‌ها همکاری‌های فنی، ساماندهی نقل و انتقالات، معیارهای ارزش‌گذاری برای بازیکنان،‌مؤلفه‌های مشخص برای زمان نقل و انتقالات بازیکنان همکاری داشته باشیم. ما از بیانیه اخیر اتحادیه فوتبال در بخش خصوصی کاملا حمایت می‌کنیم. در مسائل فرهنگی و اجتماعی هم همکاری‌های لازم را با یکدیگر داریم. در بحث برگزاری تورنمنت و اردوهای مشترک نیز توافقاتی صورت می‌گیرد. البته تمام این مسائل در قالب اتحادیه فوتبال است که قصد داریم مجمع باشگاه‌های ورزشی استان‌ تهران حاضر در لیگ برتر را تشخیص دهیم.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن افزود: در طرح نظام باشگاهداری که راه‌آهن حضور گسترده‌ای در این زمینه داشته حمایت خواهیم کرد و تسری این موضوع اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.این مجمع دبیرخانه دائمی تشکیل خواهد داد تا جلسات آینده برگزار شود و توافقات مصوب شود. همچنین بحث راه‌اندازی شبکه منسجم رسانه‌ای را باشگاه سایپا پیشنهاد داده که در این زمینه نیز به بحث و بررسی خواهیم پرداخت.

رئیسی‌کیا در مورد اینکه آیا عدم حضورشان در مقابل تیم‌های استقلال و پرسپولیس در صورتی که میزبانی‌شان رعایت نشود، یک تهدید به حساب می‌آید تاکید کرد: هم اکنون بخش خصوصی‌سازی گسترده‌تر شده است و راه‌آهن به عنوان اولین باشگاه فعال در ایران در این زمینه پیشقدم است. اگر ما نخواهیم از موضوع میزبانی خود استفاده کنیم خلاف ورزش حرفه‌ای است و این حق بدیهی ماست. ما سرمایه‌گذاری انجام می‌دهیم اما ملزم می‌شویم تا در دیدارهایی از حق میزبانی خود استفاده نکنیم و در ورزشگاه دیگری به مصاف حریفان برویم.

وی با اشاره به اینکه مسائل امنیتی تنها ترس و نگرانی مسئولان است، یادآور شد: بحث مسئله امنیتی یکی از دغدغه‌هایی است که مطرح می‌کنیم اما این موضوع هم فکر می‌کنم تنها یک تصور و توهم است. در دیدار برابر تراکتورسازی ما را ملزم کردند تا در ورزشگاه تختی بازی کنیم در صورتی که اگر در اکباتان هم بازی می‌کردیم هیچ اتفاقی هم نمی‌افتاد. این موضوع امنیتی تنها یک ترس، توهم و نگرانی است که به ما اجازه میزبانی را نمی‌دهد.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در مورد ورزشگاه خصوصی این باشگاه عنوان کرد: مادر حال آماده سازی ورزشگاه سورینت هستیم تا برای سال آینده مجوز برگزاری مسابقاتمان را در این ورزشگاه بگیریم. ظرفیت این ورزشگاه 15 هزار نفر است و در منطقه 19 شهرداری تهران واقع شده است.

رئیسی‌کیا در مورد مسائلی که در خصوص اعتراض به داوری مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: ما مسائل خود را به صورت کلی و در مواردی که به مشکل می‌خوریم با فدراسیون در میان می‌گذاریم. اعتقاد دارم داوری در لیگ ما کیفیت مطلوبی ندارد. این اشتباهات در فوتبال جهان وجود دارد. اما در ایران از حد معمول بیشتر است. کیفیت داوری متناسب با فوتبال ما نیست. فدراسیون باید در این موضوع فکری بکند.

وی ادامه داد: بحث حق‌الزحمه داوران کم است و باید این امر ارتقا یابد. شرایط اقامت آنها مطلوب نیست. رفت و برگشت آنها به گونه‌ای است که آنها خسته می‌شوند. شرایط استرسی برای آنها به وجود می‌آید. این مسائل را باید برطرف کنیم. همچنین باید امکان حضور در مسابقات مختلف و قاره‌ای را برای آنها فراهم کنیم تا بتواند در معرض نظارت بزرگتر قرار بگیرند. همه این مسائل باعث می‌شود کیفیت داوری ارتقا یابد.

وی در مورد نتایج راه‌آهن یادآور شد: ما در نیم فصل طبق چارچوب برنامه‌ریزی خودمان پیش رفتیم اما در نیم فصل دوم نتایج خوبی کسب نکردیم. تلاش‌ خودمان را می‌کنیم تا بتوانیم در ادامه مسابقات نتیجه بگیریم.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن از برنامه پنج ساله این باشگاه خبر داد و در مورد بقای علی دایی در فصل آینده گفت: ما برنامه پنج ساله‌ای داریم و بلند مدت فکر می‌کنیم در این فصل از رقابت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنیم تا همچون بقیه تیم‌ها که برای رسیدن به سهمیه آسیایی تلاش خود را انجام می‌دهند.

رئیسی‌کیا درباره حضور راه‌آهن در سایر رشته‌ها تصریح کرد: قصد داریم تا با کارشناسی در 3-4 رشته در فصل آینده شرکت کنیم. همچنین در بخش بانوان نیز در یکی دو رشته شرکت می‌کنیم.

وی در مورد سرمایه‌گذاری این باشگاه یادآور شد: شرکت هولدینگ سورینت در تمام زمینه‌ها در بحث معرفی محصولات شرکت هواپیمایی فراز قشم، در بحث شرکت تولید لوازم آرایشی و همچنین در بحث هتل‌های سورینت و سایر موارد اگر قصد داشت هزینه کند بیش از باشگاهداری می‌شد. حال ما با یک برنامه‌ریزی بلند مدت در این زمینه سرمایه‌گذاری کردیم و ورزشگاهی هم احداث کردیم.

مدیرعامل باشگاه راه‌آهن در مورد اینکه در فوتبال ایران بخش خصوص موفق نیست زیرا درآمدزایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کسی که برنامه بلند مدت دارد ورزشگاه خصوصی راه‌اندازی می‌کند. شاید ما هم اکنون درآمدزایی نداشته باشیم اما در چند سال آینده با برنامه‌ریزی‌هایی که دولت و مجلس انجام می‌دهند در این امر نیز فعال خواهیم شد. اروپا نیز چند سالی است که این موضوع شروع شده است. در آسیا این امر ضعیف‌تر است و ایران کمی عقب‌تر از آسیاست. به هر حال تمام تلاش خود را می‌کنیم و امیدواریم ظرف چند سال آینده این موضوع نیز حل شود.

وی در پایان از تغییر نام تیم فوتبال راه‌آهن در فصل آینده لیگ برتر خبر داد و گفت: باشگاه راه‌آهن در برخی موارد هویت اصلی خود را حفظ خواهد کرد. بخش آکادمی تیم‌های پایه و مدارس با همان نام راه‌آهن است و به احتمال زیاد در فصل آینده لیگ برتر با نام سورینت حاضر خواهیم شد. او سورینت را به معنای گل سرخ بزرگ تشبیه کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)